Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNo Man´s Sky: Lepiej wstrzymać się z kupnem wersji pecetowej

Papkin sobota, 13 sierpnia 2016, 8:06 News

Przez Steama przelewa się fala potężnego hejtu na pecetową wersję No Man's Sky'a.

Postanowiliśmy skonfrontować część zarzutów z rzeczywistością.

Gdy piszę te słowa ponad 19 tys. graczy pozostawiło na platformie Valve swoje opinie na temat gry. Ale pozytywne recenzje stanowią raptem 54% tej wielości.

Wśród zarzutów najczęściej wymieniane są

- kiepska wydajność

Primo: liczba klatek jest zlockowana na 30. Szczęściem - można to wyłączyć w opcjach. Na mojej domowej konfiguracji (GeForce GTX 660 Ti, i7-3770k 3,5 GHz, 16 GB RAM) niezależnie od wybranych ustawień, gra nie trzymała stabilnych 30 klatek (przez większość czasu oscylując w okolicach 20 fps-ów, a częstokroć spadając niżej).

- crashe

W ciągu dwugodzinnej sesji nie wydarzyły mi się ani razu, acz problem jest ponoć powszechny.

- "konsolowość"

Zacznijmy od sterowania: przy niemal każdej czyności gra wymaga nie tyle, by "pacnąć", ale przytrzymać klawisz/przycisk myszy aż do wypełnienia konsolowego "koła" (ba, jest to konieczne nawet przy próbie zmiany ustawień graficznych!). W dodatku pomiędzy bronią/narzędziem do pozyskiwania zasobów przełączamy się za pomocą "iksa", nie możemy użyć w tym celu klawiszy numerycznych.

Nie da się też (przynajmniej na specyfikacji, na której rzecz testowałem) korzystać z kombinacji ALT + TAB. Tzn. da się, ale nie ma później możliwości, by do rozgrywki wrócić, stąd każdorazowo musiałem uruchamiać tytuł od nowa (co nie jest zresztą wielką przyjemnością, bo nim rozpoczniemy rozgrywkę, musimy odczekać ok. 1,5 minuty). Pomaga uruchomienie gry w oknie, acz - bądźmy szczerzy - w 2016 nie powinno to być obowiązkiem. Niespecjalnie wpływa też na rozgrywkę regulacja field of view (FOV), które wydaje zlockowane na ustawieniach z wersji przeznaczonej na PS4.

A to wcale nie koniec problemów...

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 23 sierpnia 2016, 1:40   gambiter
na minimalnych ustawieniach mam 10 - 15 fps
gra wygląda na min gorzej jak glquake
poniedziałek, 15 sierpnia 2016, 18:29   Felixuss
Ja nie mam żadnych problemów z grą, płynne 40 klatek bez spadków, póki co żadnych crashów nie uświadczyłem też. generalnie jestem zadowolony, nawet pomimo tego że trochę na planetach czasami jet pusto, ale i tak gra wciąga. O ile ktoś lubi się bawić w międzygwiezdnego Krzysztofa Kolumba.
niedziela, 14 sierpnia 2016, 13:15   ZygfrydQ
Przytrzymywanie to kwestia przyzwyczajenia chyba, mnie tam bardziej przeszkadzało, że ESC domyślnie zamyka całe otwarte menu, a nie tylko cofa nas do poprzedniej opcji (domyślnie na PPM).
Z problemów natomiast, faktycznie są problemy z optymalizacją, bo gra regularnie klatkuje podczas doczytywania nowych obszarów (pierwsze kilka sekund po uruchomieniu gry najlepiej po prostu stać w miejscu i się obracać na wszystkie strony, żeby gra sobie wszystko doczytała, dzięki czemu przez jakiś czas będzie działać ok)
niedziela, 14 sierpnia 2016, 12:32   Thorongil83
Btw. 260 zeta to w cholerę kasy. Cena jest jednak za wysoka jak na taki produkt :)
niedziela, 14 sierpnia 2016, 12:31   Thorongil83
Grałem już ładną chwilę. Nie uświadczyłem póki co problemów poza tym alt+tab, ale że i tak większość gier uruchamiam w oknie borderless to mnie to nie przeszkadza. Powinni to jednak naprawić bo to faktycznie kłopotliwe.
Sama gra przypomina mi Subnauticę i jeśli ktoś jeszcze nie kupił No Man's Sky niech kupi Subnauticę i sprawdzi, jak szybko mu się znudzi. ... a Subnautica wydaje się mieć jednak więcej opcji i treści w gameplayu :)
niedziela, 14 sierpnia 2016, 2:19   tirtel
I tak absurdem nad absurdami było to, że jakiś buc który śpi na kasie zdobył wcześniejszą kopię na PS4 przynajmniej tydzień przed premierą, a recenzenci grę mogli dopiero odpalić w dniu premiery bądź dzień przed. Już wiadomo dlaczego.
niedziela, 14 sierpnia 2016, 2:17   tirtel
głupota. Znając życie nie zoutsourcowali swojej gry firmom testerskim, bo jak to tak można ? A spoilery ? Eh. Żeby gra crashowała na starcie bez odpowiedniego komunikatu, co jest nie tak, to już jest żenujące. Jeszcze lepiej - okazuje się, że zmiana ustawień na inne (zazwyczaj niższe) i zaraz potem na poprzednie, "docelowe" ustawienia daje fps boost. Gratulacje, zostawiliście w grze buga, którego wyłapał wam TB parę godzin po premierze...
sobota, 13 sierpnia 2016, 23:19   AndrewRayan
Ta gra to jest tragedia. Nawet alfa We Happy Few jest lepiej zrobiona niż to.
Latanie statkiem to jest śmiech na sali, nawet nie można spojrzeć na lewo czy prawo. Działka na statku są w stanie rozwalić meteory jednym strzałem, a głupiego złoża na planecie nie są już w stanie ruszyć. Chodzenie po planetach to jest jakaś katorga, brak innych pojazdów niż statki. Jak na razie nie polecam wam tej gry. Chyba, że do snu, bo wspaniale usypia.
sobota, 13 sierpnia 2016, 20:33   xqallanx
@Wcogram Sean Murray mówił, że będzie można spotkać innych graczy. Póki co nie można. Kłamał.
sobota, 13 sierpnia 2016, 19:13   nietrol
Raczej przerost ambicji nad możliwościami.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Wiecie doskonale, który tytuł mam na myśli, prawda?

Komentarzy:
1

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« sierpień 2020
PWŚCPSN
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31