Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPokémon Go: Szef studia Niantic mówi o przeszłości i przyszłości gry

Cross wtorek, 12 lipca 2016, 11:46 News

John Hanke w wywiadzie z Game Informerem opowiedział o procesie powstawania gry i o tym, jaką przyszłość planuje dla graczy.

  • Pomysł na grę zawdzięczamy primaaprilisowemu żartowi Google Maps w 2014 rok, kiedy to na wirtualnych planach miast zaczęły pojawiać się Pokémony, które użytkownicy mogli łapać. Akcja doczekała się w sieci oszałamiającej popularności. Niantic szukało wtedy akurat pomysłu na rozwój Ingressa, swojego MMO w rzeczywistości rozszerzonej – skontaktowali się zatem z The Pokémon Company pytając, czy są zainteresowani wersją Ingressa ze 151 stworkami w roli głównej. Okazało się, że Tsunekazu Ishihara, szef firmy, jest wielkim fanem Ingressa – sam miał 11 poziom, jego żona również była wielbicielką gry. Szybko nawiązali więc nić porozumienia i zaczęli pracę and wspólnym projektem.
  • Junichi Masuda, wieloletni producent/programista/kompozytor/scenarzysta/reżyser serii, był mocno zaangażowany rozwój Pokémon Go – od pomocy znajomością kanonu poprzez playtesting po ciągłe informacje zwrotne na temat prac. W ograniczonej formie zaanagżowany w proces twórczy był też Shigeru Miyamoto, ojciec Zeldy i Mario. Hanke nie chce jednak udawać, że wie, co legendarny autor sądzi o jego dziele – twierdzi tylko, że jest go świadomy i pomagał Nianticowi dobrymi radami.
  • Hanke i Miyamoto mieli okazję podyskutować o muzyce bluegrass, której Japończyk jest wielkim fanem. Ponoć często gra na banjo.
  • Lokacje Pokéstopów i sali walk zostały zaczerpnięte z danych Google'a i Ingressa. Obecnie nie wiadomo, czy będzie można dodawać je z poziomu Pokémon Go. Niantic pracuje obecnie nad przywróceniem możliwości dodawania ich z poziomu Ingressa (czego zaprzestali przez nadmiar zgłoszeń).
  • Wielu graczy doceniło, że częsć z mechanik jest trudnych do zrozumienia, co wspomaga wspólny wysiłek społeczności celem odkodowywania ich i rodzi liczne mity tak, jak za wczesnych lat serii. Hanke twierdzi jednak, że nie było to ich planem i że będą starali się wszystko uczynić bardziej czytelnym.
  • Jeśli właściciel jakiegoś miejsca zażyczy sobie, by przestało ono być Pokéstopem, Niantic postara się jak najszybciej spełnić jego prośbę.
  • Aktualizacje mają ukazywać się co dwa tygodnie – raz będą to małe usprawnienia, innym razem gigantyczne nowe funkcjonalności. Obecnie twórcy skupiają się na błędach, problemach z serwerami oraz oficjalnym wydaniu gry w kolejnych krajach. Potem zaczną rozwijać Pokéstopy i sale walk tak, by rozwinąć metody kooperacji i rywalizacji między graczami.
  • Jaką radę ma dla graczy Hanke? "Grajcie jak najczęściej, w przerwach, podczas jazdy do pracy, podczas jazdy do szkoły". Pomocne!


Cały wywiad znajdziecie TUTAJ.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 13 lipca 2016, 2:24   Paladyn_Rage
Ok, może inaczej... kiedy wykrywanie innych graczy i pojedynki między nimi? Dodatkowo prosiłbym o osłabianie Pokemona przed łapaniem.
środa, 13 lipca 2016, 1:22   Kynareth
Osobiście uważam, że aby ta gra była sensowna, to trzeba w niej jeszcze bardzo dużo zmienić i dodać. Póki co to tylko wersja 0.29.
środa, 13 lipca 2016, 1:21   Kynareth
Na urządzeniach z procesorem Intela, Pokemon Go nie działa i Niantic o tym pisze. Jest na Internecie petycja, aby dodać obsługę procków Intela.
wtorek, 12 lipca 2016, 23:50   k4cz0r
@_SetH_
To się zwyczajnie wzięło z angielskiego. ;) Oni ciągle mówią na temat "functionalities" lub najprędzej "ficzery". A "function" to używają chyba tylko koderzy JS czy innych języków. :V
wtorek, 12 lipca 2016, 22:02   _SetH_
Nowe FUNKCJE, a nie funkcjonalności. Funkcjonalność to nie to samo co funkcja. Jest cechą taka jak np. pomysłowość - można mieć nowe pomysły, a nie pomysłowości. Poza tym, funkcjonalność nie ma liczby mnogiej. To już jakaś cholerna plaga się zrobiła.
wtorek, 12 lipca 2016, 21:10   misterDVader
Jedyne, co mi się nie podoba, to walki. Trochę zbyt chaotyczne, wolałbym klasyczne tury.
wtorek, 12 lipca 2016, 19:44   Rickerto
I same Weedle.
wtorek, 12 lipca 2016, 19:42   Rickerto
Hmm, z ciekawości ściągnąłem - mieszkam na głębokiej wsi, rwie sygnał GPS, zero pokestopów. Ogólnie śmieszna aplikacja i przerażające wkroczenie Rozszerzonej rzeczywistości.
wtorek, 12 lipca 2016, 19:12   Rzeznik129
Jeszcze nie grałem ( pewnie nie ma jeszcze premiery europejskiej) ale z chęcią bym zagrał. A tak właściwie to czekam aż w końcu ktoś postanowi zrobić pokemony na PC.
wtorek, 12 lipca 2016, 16:39   MathRaven27
Nie grałem, ale z kilku recenzji - chciałbym tradycyjne walki z dzikimi pokemonami. Och, i kolejne generacje! Może z możliwością wyboru, by włączyć lub wyłączyć różne wersje? Albo nawet konkretne pokemony! Chętnie wziąłbym jako starter tę roślinną sowę i złapał Litwicka, zachowując przy tym samą pierwszą generację.

O autorze

Aleksander 'Cross' Borszowski
Aleksander 'Cross' Borszowski
redaktor cdaction.pl
Cyberdemon na końcu E4M2. Fundamentem jego moralności jest żelazna zasada wyrzekania się wynagrodzenia pod koniec questa.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
0

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z