Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBethesda przyznaje: Dialogi w Falloucie 4 ´nie sprawdziły się zbyt dobrze´

Papkin czwartek, 16 czerwca 2016, 15:56 News

Czy zgadzasz się z powyższym stwierdzeniem? 
(Y) Okay.
(X) Nie dialogi.
(A) Tak dialogi.
(B) Dowcip, tak dialogi.

Fallout 4 zebrał nader przyzwoite noty i rozszedł się na pniu (na krótko po premierze do sklepów trafiło 12 milionów kopii. W 2015 była to trzecią najchętniej kupowana grą w Stanach Zjednoczonych. Tytuł dobrze poradził sobie również na Amazonie). Część jego elementów spotkała się jednak ze, skądinąd słuszną, krytyką. Obok małej fizyczności walk, wycięcia wielu elementów gameplayu znanych z (chociażby) New Vegas i (tradycyjnie dla Bethesdy) masy bugów i glitchy, mocno krytykowano również system dialogów. Ów ograniczał się do raptem czterech opcji. W dodatku dezorientujących i momentami ograniczonych do kwartetu "tak", "nie", "dowcip", "odejdź". 

Podczas E3 Todd Howard, reżyser tytułu, odniósł się w rozmowie z GameSpotem do zarzutów graczy. Zaznaczył, iż jego studio lubi próbować nowych rzeczy, które jednak nie zawsze wypalają. Wprost przyznał, że niektóre związane z dialogami rozwiązania "nie sprawdziły się zbyt dobrze" oraz że "to element mniej udany od innych składowych gry". 

Odłóżmy na bok złośliwostki, jakie same się cisną na usta. Jeżeli pierwsza klawiatura Bethesdy przyznaje, że "coś poszło nie tak",  to istnieje szansa, że przy kolejnym Falloucie/TES-ie zespół takiego błędu nie popełni. Czego i Wam, i sobie z całego serca życzę.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 17 czerwca 2016, 17:54   NomadP
(B)Narzekanie
piątek, 17 czerwca 2016, 17:31   Thorongil83
@naxster Zgadzam się... to właśnie napisałem, albo przynajmniej zamierzałem napisać. ME to kawał porządnego Action-Adventure z ciekawymi postaciami. Fallout to na dobrą sprawę w chwili obecnej marka wyprana z fabuły. Niby coś tam próbują, ale scenarzystów Bethesda ma słabych i na dobrą sprawę nie potrafi sklecić nic co pociągnęłoby całą grę. Ich DLC od czasów Obliviona są ciekawsze niż główna gra (jak Shivering Isles, Point Lookout czy te ze Skyrima)...
piątek, 17 czerwca 2016, 14:33   naxster
Bethesda NIE UMIE robić wątków głównych. Kiedyś w zamian umieli robic poboczne (jak mroczne bractwo i gildia złodziei w oblivionie czy zadanie dla malarza) ale patrząc po Skyrimie to tego też już nie ma. To co zostało to wielkie zróżnicowane mapy (acz miasta jak wiochy) i multum równie nieciekawych aktywności.
I oni chcą naśladować ME? Będzie jak z dzieckiem które biegnie przed siebie nie zdając sobie sprawy ze szklanych drzwi przed nim.
piątek, 17 czerwca 2016, 14:31   naxster
@Thorongil83: Tylko Mass Effect przeszedł przemianę z hard drużynowego rpga z ciekawym wątkiem głównym i narąbaniem sidequestów, które są obraźliwie wręcz prostackie w action-adventure skupiając się przede wszystkim na fabule,emocjach, questach pobocznych i postaciach, elementy rpg zostawiając na poboczu. Słowem spalono rpgowosc i taktyczność by dać fabułę, silne postaci i emocje. Obydwie wersje mają coś do zaoferowania. Fallouty tymczasem wypaliły rpgowość... by stać się słabym fpsem bez fabuły.
piątek, 17 czerwca 2016, 10:56   q123AS
Czy wkurza cię papkin?
(Y)Tak
(X)Tak
(A)Tak
(B)Tak
piątek, 17 czerwca 2016, 9:02   lastmanstanding
sarkazm peaches!
czwartek, 16 czerwca 2016, 23:51   Shaddon
@chronokles
Chłopie, ty wiesz, co by się działo, jakby wydarli z Fallouta ostatnie elementy RPG? To jest właśnie wynik tego, że Bethesda, wbrew pozorom, stara się słuchać głosów wszystkich fanów i znaleźć złoty środek, który tak na dobrą sprawę nie istnieje. Howard powinien przestać czytać fora i zacząć robić własną grę, to może coś jeszcze z tej serii będzie. Wystarczy popatrzeć na METRO: Last Light, by zrozumieć, że dobre post apo nie musi tkwić w rozkroku pomiędzy "starym" a "nowym".
czwartek, 16 czerwca 2016, 20:51   chronokles
No i zauważyłem, że z roku na rok, czy z gry na grę RPG Bethesda robi te gry coraz to gorsze. Nie chodzi o grafikę, a o fabułę i mechanikę. Mam nadzieję, że wrócą do starych dobrych czasów i zaczną robić porządne RPG. Fallout 4 rozczarował, przynajmniej mnie, nie tylko jako fallout, ale jako rpg. Skyrym również, ma on swoje plusy, ale także minusy względem poprzednich cżesci. Także jeśli Bethesda ostatnio bierze sie za stare marki, to w mojej ocenie nie wróży niczego dobrego.
czwartek, 16 czerwca 2016, 20:48   chronokles
Problem w tym, iż nowy Fallout powinien być grą akcji w otwartym świecie na wzór FarCry, a tak na siłę zrobiono hybrydę, bo tak modnie i wygodnie. Dlatego też pojawił się taki prymitywny system dialogowy, który w grze RPG nie powinien mieć prawa bytu. Rozumiem, gdyby działało to na zasadzie listy rozwijalnej, ale po prostu inaczej to nie wiem co chciano osiagnąć poprzez takie uproszczenie. Zapewne chodzi tu o lenistwo umysłowe graczy.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Ta konsolka to taki komputerowy odpowiednik Fiata 126p. Małe to i przestarzałe – ale kiedyś bardzo w Polsce popularne i do dziś szczerze kochane przez posiadaczy. A do tego wiąże się z nią dość ciekawa historia.

Komentarzy:
1

Mieszczący się we Wrocławiu polski oddział MSI zaprosił nas do siebie na wystrzałową – dosłownie! – premierę swojego laptopa. Dowiedzieliśmy się tam kilku rzeczy. Po pierwsze: wciąż istnieją laptopy ważące ponad 4 kg. Po drugie: laptopa da się stabilnie podkręcić do 5 GHz. A po trzecie – pacyfiści, jak się okazuje, strzelają lepiej od niejednego weterana.

Komentarzy:
6

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
5

Coś starego, coś nowego, coś pożyczonego... Wszystko jest!

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z