Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITO co chodzi z tym całym VR?

MQc poniedziałek, 30 maja 2016, 17:00 Technologie

Wypowiedź jednego z szefów MSI nie pozostawia wątpliwości.

Jutro startują targi Computex w Tajpej. Wylądowałem w Tajwanie wcześniej i miałem okazję dodatkowo odwiedzić główną siedzibę MSI, by zobaczyć, jak wygląda praca w Chinach(*) oraz co producent będzie pokazywał w najbliższych dniach.

Taiwańczycy koncentrują się jak zwykle na gamingowych notebookach i gotowych zestawach, w których już niedługo zaczną królować nowe GeForce’y. Np. takie maleństwo, o którego cenie nawet nie odważę się myśleć: 

javascript:void(0)

Największy nacisk położono na VR – praktycznie wszystkie prezentowane urządzenia są robione tak, żeby można było swobodnie podłączyć do nich Oculusa albo HTC Vive i cieszyć się płynną rozrywką. Prywatnie najbardziej mnie ciekawiło, skąd to silne przeświadczenie o tym, że gracze faktycznie chcą VR-u, ale Charles Chiang z MSI odpowiedział krótko i bardzo konkretnie:

Dla nas VR to przede wszystkim możliwość sprzedania high-endowych pecetów.
Charles Chiang, wiceprezes MSI

I rzeczywiście to ma sens, bo nawet jeśli zakupu żadnych przerośniętych okularów nie planujesz, są one dobrym pretekstem do pchnięcia rozwoju technologicznego. Jeśli robienie gry pod konsole jest naturalnym hamulcem, to czemu nie...

To jednak nie wszystko, bo MSI pokazało dodatkowo sprzęt dość nowatorski: połączenie peceta z plecakiem (pecak?). Wygląda jak niewielka obudowa, którą można założyć na plecy. Chodzi o to, żeby kable się nie plątały i nie przeszkadzały w cieszeniu się VR-em. Pomimo mocnej specyfikacji komputera (wymienialne komponenty są z modeli stacjonarnych, np. karta graficzna to GF 980) wymienna bateria ma pozwolić na przebywanie w wirtualnej rzeczywistości przez 90 minut. Waga to około 5 kg. Cena nie została jeszcze ustalona. A wygląda to tak:

Nawet jeśli wśród graczy sprzęt nie okaże się megahitem, powinien znaleźć sporo ciekawych zastosowań, że wspomnę tylko o szkoleniu policji/sił specjalnych.

PS: Chiang zdradził też, że MSI pracuje nad swoimi modelami monitorów. Konkurencja na tym polu już jest duża, ale kolejny gracz na pewno nie zaszkodzi.

(*)Takich trochę oszukanych, bo Tajwan (tak samo jak Hongkong) cieszą się dużo większą wolnością, niż to ma miejsce w reszcie kraju. W przeciwieństwie do kontynentalnych Chin internet nie jest blokowany przez Wielki Firewall. No i ponoć można tu swobodnie krytykować władze, ale to ze względów językowych sprawdzić mi dużo trudniej niż wejść na Facebooka.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 31 maja 2016, 23:14   silvver
@latamtramwajem to poczekasz jeszcze długo, bo niby "hełm rodem z Sword Art Online" komunikuje się bezpośednio z mózgiem poprzez fale elektromagnetyczne w wyjątkowo precyzyjny sposób i np. jeszcze odcina bodźce zewnętrzne jak i część od ciała. A w 9 tomie wprowadzili tzw. translator dusz, który jest oparty na mechanice kwantowej i łączy się bezpośrednio z duszą :>
wtorek, 31 maja 2016, 22:30   latamtramwajem
jeśli chodzi o VR to poczekam na hełm rodem z Sword Art Online, wtedy na takie cos i 10k wydam. Same okulary może fajne, ale taki pic na wodę, postać chodzi też chcesz iść - ale siedzisz na dupie.
wtorek, 31 maja 2016, 13:38   AndrewRayan
Przyszłość VR to nie gry, a bardziej militaria. Coś takiego wyposażone w mocne kamery ze sporym przybliżeniem, możliwością zmiany widoku na termiczny i całą gammę innych. Obliczanie w czasie rzeczywistym toru lotu pocisku, i wiele, wiele innych rzeczy. Zostawiłoby bez szans przeciwnika. Jeśli ktoś oglądał jak wygląda walka w takim iraku, to niech teraz sobie wyobrazi amerykańców z takimi okularkami, co im pokazują skąd do nich strzelają, gdzie mają celować by trafić wybrany cel.
wtorek, 31 maja 2016, 9:49   Simonr2
Cyjanek, dla mnie VR też ma przyszłość ale tylko z resztą swojego ekosystemu (beżnia, kontrolery i inne bajery). Ale to już jest stanowczo za droga zabawa. Bo na same gogle mógłbym wydać te 3000 jeżeli by mnie interesowały. Natomiast wydawać następne kilka tysięcy na bieżnię + kilkaset złotych na kontrolery, to już spora suma. Do tego u większości użytkowników doszedłby upgrade lub kupno nowego PC. Co się przekłada na sporą sumkę w $.
wtorek, 31 maja 2016, 9:07   Cyjanek
@Simonr2 Przynajmniej się rozumiemy. Wierzę w VR, bo stanowi to przyszłość (jak dla mnie), ale rozumiem że może Ci się nie podobać, tak jak ja nie rozumiem ekranów 2k w telefonach i 4k.w grach. Jak dla mnie zbędne bajery, ale każdy lubi coś innego. A mówiąc o GTA i Skyrimie miałem na myśli że byłyby dobre ale z całym zestawem (VR, bieżnią Omni i kontrolery w stylu move) bo samo VR nie ma sensu, wierzę w rozwój VR w kierunku całego zestawu, bo gogle bez dodatków nadają się tylko do filmów(tak jak mówiłeś)
wtorek, 31 maja 2016, 8:56   Cyjanek
@q123AS Akurat GTA pasuje całkiem nieźle, szczególnie że są już dostępne mody pozwalające na kontrolowanie pistoletu przy pomocy Mova dokładnie tak, jakbyś go trzymał w ręce. Oczywiście na razie nie ma gry która w pełni pasuje do VR ale GTA ma taki plus, że istnieje wielu modderow którzy robią to dla samego wyzwania i naprawdę z modami ta gra pasuje dobrze, ale potrzeba kontrolerów ruchowych bo granie na padzie mija się z celem.
wtorek, 31 maja 2016, 8:34   2real4game
@q123AS
Dlaczego "gry muszą być robione specjalnie pod VR"? Czy wszystkie gry muszą śledzić ruchy głowy, ruchy całego ciała, sterowanie dedykowanymi kontrolerami? Nie zapominajmy, że okulary VR służą przede wszystkim jako display. Przerobienie rozdzielczości gry z dobrym widokiem z pierwszej osoby może sprawić, że nie tylko "robione specjalnie" będą przyjemne w VR.
Jednak podejrz,żewiększy wpływ na konieczność kupna mocniejszych podzespołów może mieć niższa cena monitorów z rozdzielczościami wyższymi niż FH
wtorek, 31 maja 2016, 7:34   Simonr2
Cyjanek, zauważyłem że podobnie jak mój kumpel podchodzisz do VR bardzo optymistycznie, ja na ten temat mam mocno odmienne zdanie, każdy z nas ma swoje argumenty za i przeciw i tak pewnie już zostanie. Żaden za nas nie przekona drugiego do swojej racji :-)
wtorek, 31 maja 2016, 7:34   Imachuemanch
O skrojenie frajerów tutaj chodzi, oczywiście.
wtorek, 31 maja 2016, 7:30   Simonr2
zestawach. Czyli generalnie 95% badziewia do oglądania, 5% ciekawych rzeczy i gier. Cyjanek pisałeś, że dzisiaj można na oculusie uruchomić np. GTAV bądź Skyrima, tylko że wtych grach nic się nie zmieni przez to że masz OC bądź VI na głowie, dalej będą taką samą grą. Różnica będzie polegała na tym że w trybie Fpp będziesz mógł sterować ruchami głowy z poziomu okularów.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
5

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
1

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z