Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Pillars of Eternity 2 jest już w produkcji, być może pojawi się na Kickstarterze

Papkin środa, 18 maja 2016, 12:40 News

Dobre wieści zasłyszeliśmy zresztą w Krakowie.

Pillars of Eternity to drugi z kickstarterowych mesjaszy (pierwszeństwo należy bowiem przyznać Double Fine Adventure, przemianowanemu później na Broken Age). W 2012 Obsidian podbił sieć zbiórką, która zaowocowała napływem 4 milionów dolarów i produkcją rolpleja, który choć fabularnie wcale nie zaspokoił rozbudzonych apetytów, mądrze reformował niektóre mechaniki D&D.

Wcale niewykluczone, że druga część również zostanie sfinansowana przez społeczność. Zakończone wczoraj Digital Dragons przyniosły bowiem ciekawe wieści. Podczas imprezy, na jakiej gościły takie tuzy gamedevu, jak Kamil Krupiński (Techland) i John Romero (nieważne), Feargus Urquhart udzielił wywiadu, w którym co prawda nieco kluczył, ale ostatecznie przyznał, że "dwójka" jest w produkcji. Co więcej - według Urquharta - gracze wiedzą, że studio dotrzymało zobowiązań i byliby chętni, by wesprzeć sequel w ten sam sposób.

Konkretów, naturalnie, brak. Wiele zresztą wskazuje, że trochę sobie na nie poczekamy, bo też Obsidian jest obecnie skupione na produkcji Tyranny, klasycznego rolpleja, o którym więcej możecie przeczytać w CDA 06/2016).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 21 maja 2016, 11:55   ligant
"myśl trochę to nie boli."Ciebie boli bo to nie pierwszy raz kiedy powstawałaby kontynuacja mimo braku sukcesu finansowego poprzedniczki. Beyond Good & Evil 2, Psychonauts 2 i System Shock 3 to tylko kilka przykładów.
czwartek, 19 maja 2016, 17:13   MasterKondi
@ligant Jeśli Pilarsy nie odniosłyby sukcesu nie powstawałaby kontynuacja, myśl trochę to nie boli.
czwartek, 19 maja 2016, 14:18   ligant
"ale po sukcesie dalej byc żebrakiem? Żałosne"Wiesz co jest żałosne? Twierdzenie, że pillarsy były sukcesem bez pokazania cienia dowodu na to.
czwartek, 19 maja 2016, 7:14   master0612
Tzn albo gra sprzedała sie żalośnie słabo i nie warto robić sequela albo twórcy to następni idioci, którzy sami grosza nie potrafią sypnąć;) Raz by się wybić to nie ma problemu, ale po sukcesie dalej byc żebrakiem? Żałosne
czwartek, 19 maja 2016, 0:33   Celdur
@Rankin
Póki co mistrzami w tej dziedzinie pozostają EA, Ubi oraz Activision.
środa, 18 maja 2016, 19:05   ligant
"Tyle, że wymienione przez ciebie Firmy nie proszą graczy aby ci bez przerwy finansowali ich produkcje"Co to ma do rzeczy w temacie dojenia marek? I pokaż wyniki finansowe obsidiana, skoro pilarsy przyniosły zysk na tyle duży aby sfinansować kontynuację bez użycia kickstartera to z całą pewnością nie będziesz miał problemów aby to potwierdzić dowodami.
środa, 18 maja 2016, 17:26   MasterKondi
@ligant Tyle, że wymienione przez ciebie Firmy nie proszą graczy aby ci bez przerwy finansowali ich produkcje. Jeżeli Pilarsy osiągnęły sukces to myślę, że sami powinni zainwestować w kontynuacje, a nie doić fanów.
środa, 18 maja 2016, 16:43   ligant
"Czy Eternity dotyczy okresu przez jaki twórcy będą doili markę"Zabawne, że postów rankina o podobnej treści pod tematami o grach firm znanych z wieloletniego dojenia swoich marek: bethsheda, bioware, activision nie zobaczymy.
No ale to rankin, ma reputacje i podwójne standardy do utrzymania.
środa, 18 maja 2016, 14:39   RIP
Spoko. Niech tylko utrzymaja taki sam poziom jak przy pierwszej czesci
środa, 18 maja 2016, 14:20   Imahir
Moim zdaniem jedynka była... mało absorbująca, w dużej mierze przez towarzyszy, którzy byli nudni i płytcy. Jeśli twórcy nie popełnią tego niedopatrzenia w dwójce to gra może być naprawdę ciekawa

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Od paru dni siedzę w Wielkiej Brytanii, korzystając z ostatnich chwil przed Brexitem. Nie miałam w zeszłym tygodniu czasu na wielogodzinne posiadówy z laptopem na kolanach, więc dziś garść krótkich produkcji na kilka gryzów.

Komentarzy:
4

Ta konsolka to taki komputerowy odpowiednik Fiata 126p. Małe to i przestarzałe – ale kiedyś bardzo w Polsce popularne i do dziś szczerze kochane przez posiadaczy. A do tego wiąże się z nią dość ciekawa historia.

Komentarzy:
9

Mieszczący się we Wrocławiu polski oddział MSI zaprosił nas do siebie na wystrzałową – dosłownie! – premierę swojego laptopa. Dowiedzieliśmy się tam kilku rzeczy. Po pierwsze: wciąż istnieją laptopy ważące ponad 4 kg. Po drugie: laptopa da się stabilnie podkręcić do 5 GHz. A po trzecie – pacyfiści, jak się okazuje, strzelają lepiej od niejednego weterana.

Komentarzy:
6

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z