Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITEpic Games: Nie zobaczymy następcy Gears of War, gdyż...

Shky sobota, 7 maja 2016, 12:22 News

...single się kończy, multi się zaczyna.

W rozmowie z serwisem Polygon członkowie studia wyjawili (a raczej potwierdzili to, co było już od jakiegoś czasu zauważalne), że Epic odchodzi od produkcji gier, których kręgosłupem jest tryb dla jednego gracza.

Powodem jest oczywiście ekonomia – koszty tworzenia gier opartych na kampanii fabularnej mnożą się szybciej niż shootery z sytemem osłon po debiucie Marcusa Fenixa. Tim Sweeney, prezes Epic Games, wskazywał niedawno, że o ile pierwsze GoW kosztowało około 12 milionów dolarów, o tyle produkcja trzeciej części wyniosła cztery do pięciu razy więcej, a szacukowy koszt produkcji czwórki oscylował w okolicy 100 milionów. To właśnie te szacunki zadecydowały o sprzedaży marki Microsoftowi.

Ryzyko podejmowania tak kosztownych projektów w pojedynkę jest zbyt duże, gdyż wszystko poza wielkim sukcesem grozi wypadnięciem z rynku, a to z kolei wpycha studia w objęcia wielkich wydawców. Epic natomiast odnalazł w sobie duszę indyka, co zapewne wiąże się z zauważeniem, że jedne z najleszych (co powinniśmy chyba odczytać jako "dochodowych") tytułów na rynku zostały stworzone bez udziału korporacyjnych księgowych.

Stąd też bierze się zwrot w stronę opartych na społeczności free-to-playów, w rodzaju tworzonych obecnie Fortnite'a, Paragona czy nowego Unreal Tournamenta, które mają rozwijać się przez długi czas po premierze i móc ewoluować wraz z oczekiwaniami graczy.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 9 maja 2016, 15:31   Simonr2
jestem fanem Gearsów, i każda kolejna część, nie różniła się od siebie aż tak bardzo, żeby wydać na nią kilkadziesiąt milionów dolarów więcej. Wszystkie trzy części uważam za graficzne cudo na X-klocka, jak również fabularnie te gry były też bardzo dobre.
poniedziałek, 9 maja 2016, 15:26   Simonr2
Nie robi się takich gier jak Singularity, czy Stalker. Dzisiaj wszyscy liczą na to że byle jaka gra odpowiednio zareklamowana, sprzeda się jak ciepłe bułeczki, co najmniej w 20 mln egz. A tak wcale nie jest. Do tego dzisiaj same silniki gier rozdawane są za darmo, czyli już odpada koszt pisania podstawy gry, Zostaje tylko najważniejsza rzecz do napisania, czyli sama gra. Facet z Epica płakał że każda następna część Gearsów była droższa w produkcji, to mnie zastanawia w co oni pakowali tam kasę, bo akurat
poniedziałek, 9 maja 2016, 15:14   Simonr2
gier, dlatego, jeżeli jakaś gra nie osiągnie sprzedaży na odpowiednim poziomie, to klapa i do piachu z pomysłem.
Na dzień dzisiejszy nie ma jakiegoś stanu pośredniego między indykami na steamie za parę dolców a produkcjami AAA za 60 dolarów
poniedziałek, 9 maja 2016, 15:12   Simonr2
wielki0fan0gier, na pc gry również się sprzedają. To wielkie firmy przez lata piały że na pc to się tylko piraci, a Sony i MS im przytakiwały, bo chciały jak najwięcej studiów zagarnąć pod swoje skrzydła. Na każdym portalu internetowym przez długi czas nadawano że GTA V na konsole (starej generacji) sprzedało się w ponad 25 mln egzemplarzy, ale że Diablo 3 osiągneło ten sam wynik to już pewnie nigdzie nie poczytałeś.
Sony, EA, ACTI, MS, UBI pakują w marketing ogromne pieniądze, dużo większe niż w produkcję
niedziela, 8 maja 2016, 2:56   Selekt
@wielki0fan0gier Jasne, muzykę, aktorów, fabułę, klimat, gameplay też zrobisz w Unreal Engine. Z twojego toku myślenia wynika że na PC nie ma grafiki na poziomie Order 1886, Driveclub, Uncharted 4, Until Down... bo PC są za słabe :) Czy może... na PC nie opłaca się takich gier robić :) Cry Engine dokładnie pokazuje jaka jest gra kiedy w grze dobry jest jedynie engine. Dziś gramy w Uncharted 4 a Crytek leży na dnie. To samo Epic gdyby robił coraz lepsze gry to nie gadał by takich pierdoł.
sobota, 7 maja 2016, 21:06   wielki0fan0gier
@AaronBlake - chłopie. Odpal sobie Unreal Engine 4 albo CryEngine. Dziś dobra grafika robi się sama. Wystarczy przysiąść nad modelami i teksturami. I co? I to, że konsole nie dają rady z tymi silnikami, a od dawna gry AAA opłaca się sprzedawać tylko na konsole (te od Sony). Już teraz małym nakładem pracy można osiągnąć MEGA oprawę audiowizualną, ale nikomu się to nie opłaca. Śmieszne, co nie? To tak, jak w Polsce z płacą. Po co płacić pracownikom 3000 zł miesięcznie, skoro zrobią to samo za 1500 zł?
sobota, 7 maja 2016, 20:38   nietrol
Tylko że z tych 100 milionów 70 idzie na marketing... Inaczej nie da się wypchać na rynek korpo kotleta i będzie klapa. A tego akcjonariusze nie podarują... Oczywiście że istnieje gigantyczna presja konsumentów na to, żeby gry wyglądały coraz lepiej, coraz więcej jest wymagających użytkowników i oni chcą fotorealizmu już teraz... Swoją drogą od Atari 2600 z lat mojego dzieciństwa, oprawa przeszła gigantyczną ewolucję i zbliża się powoli do optymalnej, tj fotorealistycznej. Koszty nie będą rosły w nieskończ.
sobota, 7 maja 2016, 19:26   AaronBlake
@Veldrim
Wydaje mi się że akurat z Wiedźminem oburzenie skierowane było nie tyle na pogorszenie grafiki ale na fałszywą reklamę. Na którą, swoją drogą, powinien się znaleźć jakiś paragraf, bo to się dzieje na E3 i tego typu imprezach to czyste świństwo. Swoją drogą, wracając do news'a, mam wrażenie że w Epic coś się popsuło. Co prawda nie widziałem Fortnite, ani nowego UT ale Paragon wygląda mocno średnio.
sobota, 7 maja 2016, 18:54   Veldrim
@SHADOW00713
Mówię o sektorze AAA, w którym wielkie firmy inwestuja grube miliony, z kolei indyki i ogółem gry z mniejszych studiów rządza się nieco innymi prawami :P
@AaronBlake Zalezy, pamiętam jaka gównoburza była jak wysżło ze Wiedźmin 3 będzie wyglądał gorzej niż na filmach promocyjnych :P I też o wlasnie takich wyjątkach wspomniałem, gry które maja w sobie cos poza grafiką
sobota, 7 maja 2016, 18:48   ManiakGier
Aż tak wysokie?

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
0

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
4

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z