Microsoft ujawnia szczegóły DirectX 11
W czasie Gamefestu 2008 Microsoft zdradził kilka szczegółów na temat kolejnej wersji bibliotek DirectX.
Po pierwsze - nowy DX dostępny będzie dla Visty i "przyszłych wersji Windowsa". Będzie kompatybilny ze sprzętem obsługującym DX 10 i 10.1, a także z nowymi kartami przygotowanymi z myślą o DX11.
Nowa technologia compute shaders położyć ma podwaliny pod wykorzystanie GPU nie tylko do generowania grafiki, lecz do wszelkich innych obliczeń, co de facto zrobi z układu graficznego dodatkowy, bardzo potężny procesor (patrz NDSN z CDA 7/2008). Lepiej obsługiwane będą komputery wielordzeniowe - dzięki ulepszonym algorytmom wielowątkowości. Listę "ficzerów" kończy obsługa teselacji, która pozwoli zatrzeć granice pomiędzy scenami prerenderowanymi, a generowanymi w czasie rzeczywistym i wyświetlać o wiele dokładniejsze modele.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.