Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITJohn Romero po 20 latach zrobił doskonały poziom do Dooma. "Rozgrzewka" przed nową grą?

Cross piątek, 15 stycznia 2016, 22:56 News

Jestem praktycznie pewien, że żaden poziom z nadchodzącego rebootu Bethesdy nie będzie tak dobry, jak ten. Romero = król.

Nastawienie wielu graczy do Johna Romero jest, łagodnie mówiąc, dość chłodne - często ignoruje się jego niesamowity wkład w projekty pierwszych dwóch Doomów, a zamiast tego ciągle wypomina się mu ogromną katastrofę w postaci Daikatany i wszystkiego, co z nią związane. Przyznam, że choć jego grę uważam za najlepszą wszech czasów, przez ciągłe fale krytyki sam zacząłem powątpiewać w jego zdolności. Na szczęście po zagraniu w jego nowy level stwierdzam, że byłem durniem. Romero wciąż bez problemu miażdży całe młode pokolenie strzelankowych designerów.

Jego nową mapę możecie pobrać TUTAJ - dostępna jest w pliku .wad, który możecie odpalić niemal każdym sourceportem Dooma* (Chocolate Doom niestety nie działa ze względu na oryginalne limity silnika, ale GLBoom/PRBoom lub ZDoom już tak). Uprzedzam, że jest trudno, ale diabelnie satysfakcjonująco. Już na samym początku jesteśmy otoczeni w ciasnym pomieszczeniu o płonącej podłodze przez hordy Sierżantów, niewidzialnych Pinkych i Impów - a im dalej w las, tym coraz ciekawiej. Skomplikowana architektura, przemyślane sekrety, nieinwazyjny platforming, otwarte tereny wyglądające jak pole wielkiej bitwy, ciasne korytarze pełne sprytnych pułapek... a na koniec starcie z dwoma Baronami Piekła. Brzmi znajomo? Tak, to remake E1M8, mapy wieńczącej pierwszą kampanię z oryginalnego Dooma. Jej twórcą w 1994 roku był Sandy Petersen - Romero jako autor niemal całej reszty pierwszego epizodu postanowił pokazać, jak on skończyłby Knee Deep In The Dead. Pamiętacie E4M2, "Perfect Hatred", najlepszą i być może najtrudniejszą mapę z pierwszego Dooma? Romero zrobił ją w 8 godzin - możecie się spodziewać, co zmalował tutaj. Mustplay.

Aha - co najlepsze, to nie ostatnie słowo Johna Romero. W readme możemy wyczytać, że "to tylko rozgrzewka". A że już od dawna przebąkiwał, że wraz z żoną planuje nowego FPS-a... możliwe, że nadchodzi kolejne strzelankowe arcydzieło.

* Jeśli potrzebujecie jakiegoś sourceportu do odpalenia mapy, osobiście polecam prboom. Zainstalujcie/rozpakujcie go w wybranym folderze, a potem wrzućcie do folderu z nim plik doom.wad (znajdziecie go w folderze z Doomem 1). Następnie stwórzcie w Notatniku plik o treści "prboom-plus -iwad c:/doom/doom.wad -file c:/doom/e1m8b.wad" (w razie czego podmieńcie ścieżkę, ta tutaj zakłada, że rozpakowaliście port i doom.wad do folderu c:/doom). Zapiszcie powstały tekst w folderze z prboom jako typ "wszystkie pliki", po czym nazwijcie go, jak chcecie, byleby zakończeniem tytułu było rozszerzenie ".bat". Kliknijcie dwa razy stworzony plik, rozpocznijcie nową grę, wpiszcie na klawiaturze kod idclev 18. Jeśli zobaczycie podłogę z lawą i shotgun w oddali, jesteście w domu. Bawcie się dobrze.

Aha - polecam granie bez sejwów, bez kodów, bez broni z poprzednich poziomów, bez możliwości poruszania myszą w pionie, na poziomie trudności Ultraviolence. Wierzcie, tak Doom smakuje najlepiej.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 27 kwietnia 2016, 14:07   Hagan
Ale że taki bogacz jak Carmack potrzebuje Kickstartera, to dla mnie niezrozumiałe.
sobota, 16 stycznia 2016, 22:58   Syru22

@lukaszsa Dzięki pomogło :D

sobota, 16 stycznia 2016, 21:32   aras6989

@lukaszsa - a no działa, podziękował :)

sobota, 16 stycznia 2016, 20:18   YerbaMate

Zamiast sie bawic w te debilne tworzenie plików, lepsza instrukcja
Pobieracie GzDoom
Rozpakowujecie do folderu
Wkładacie do tego folderu doom.wad i pobrany wad romero
Przeciagacie wad Romero na GzDoom.exe
Wpisujecie w konsoli idclev 18
I tyle

sobota, 16 stycznia 2016, 20:17   HIB

Łoooo... Ta mapa czerstwa? Boże jedyny, przecież na UV już pierwsze 3 sekundy urywają przyrodzenie. Chętnie zagrałbym w całą paczkę tak kozackich map od Romero.

sobota, 16 stycznia 2016, 20:03   lukaszsa

@aras6989 Syru22 - zmińcie to co wyżej napisał kros jeśli chodzi o zawartość pliku. Na początku ma być "prboom" a nie tak jak napisał Cross "prboom-plus" i wtedy zadziała:)

sobota, 16 stycznia 2016, 19:35   Syru22

@aras6989 mam tak samo :(

sobota, 16 stycznia 2016, 18:14   aras6989

Dziwna sprawa, mi po odpaleniu pliku bat okno cmd pojawia się, a zaraz potem znika...

sobota, 16 stycznia 2016, 17:23   bohater8

@lukaszsa: Bo Daikatana. Stara zasada "jestes tak dobry, jak twoj ostatni twoj" w grach ma wyjatkowa sile.

sobota, 16 stycznia 2016, 14:38   aoetje

Mapkę pograłem, nawet na brutal modzie jest strasznie czerstwa.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z