Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Valkyria Chronicles wraca... jako remaster i nowy jRPG?

Cross środa, 18 listopada 2015, 15:57 News
Valkyria Chronicles
Valkyria Chronicles

Valkyria: Azure Revolution - tak ma się nazywać nowa, wyczekiwana przez fanów od lat część słynnej serii wojennych erpegów od Segi. Jej demo Japończycy dostaną w swoje ręce już 10 lutego, kiedy to premierę będzie miał remaster pierwszego Valkyria Chronicles na PS4 (prawdopodobnie oparty o wersję dostępną na Steamie). Jest jednak pewien haczyk.

Trofea, DLC i poprawiona grafika na pewno ucieszą posiadaczy PS4, którzy nie mieli do czynienia ze steamowym portem Valkyria Chronicles. Problem w tym, że jeśli spodziewają się po stanowiącym reboot serii Valkyria: Azure Revolution podobnej gry, mogą się nieco zawieść.

Valkyria of the Azure pozbywa się strategicznego modelu gry wojennej z poprzednich trzech gier oraz świetnych projektów postaci autorstwa Raity - w zamian dostaniemy bardziej "standardowe" designy oraz system walki o nazwie LeGION (więcej jRPG, mniej sRPG). Co prawda nad grą ciągle pracuje zespół odpowiedzialny za ciepło przyjęte przez fanów serii Valkyria Chronicles 3, ale pierwsze screeny sugerują zupełnie inny typ doświadczenia - ten, w którym kilku herosów staje twarzą w twarz z wielkim robotem i całym oddziałem żołnierzy, w VC3 zakończyłby się po prostu natychmiastowym GAME OVER. Nie mówię tego jednak, by skrytykować z góry grę - ostrzegam tylko wielbicieli Valkyrii, by przygotowali się na coś zupełnie nowego.

Aha, kompozytorem ma być ktoś "sławny" w kwestii muzyki do gier, o którym twórcy nie mogą jeszcze szepnąć ani słowa. Miejmy nadzieję, że wróci Hitoshi Sakimoto (Final Fantasy Tactics, Vagrant Story, Dragon's Crown).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 20 listopada 2015, 19:47   Veldrim

Jedynkę pewnie niedługo zalicze na ps3, dwójka czeka na psp

piątek, 20 listopada 2015, 15:28   Sejman

Przydałyby się też porty drugiej i trzeciej części na konsole / PC.

piątek, 20 listopada 2015, 15:26   Sejman

Z jednej strony super,że powstanie następna część Valkyrii - z drugiej mam mieszane uczucia co do nowej konwencji serii. Po co jest zmieniać to co jest już dobre? Marzy mi się , że w kolejnej części VC konflikt pomiędzy Federacją ,a Imperium przybierze większy rozmach np. poprzez wprowadzenie mapy Europy, na której moglibyśmy sterować poprzez tury poczynaniami Gallian, Imperium czy Fedaracji, poprzez wprowadzenie nowych klas żołnierzy i samolotów itp. W trójce zalążek tego był (mapa Galli).

czwartek, 19 listopada 2015, 22:09   Sabi

W trakcie ostatnich dwóch wyprzedaży na Steamie, gra schodziła z obniżką w okolicach -70% czy coś takiego, tak więc faktycznie, lepiej poczekać z miesiąc, bo być może trafi się za jeszcze mniej. W każdym razie strata mniejsza, gdyby jednak nie przypadło ci do gustu.

czwartek, 19 listopada 2015, 17:10   R4G3ST3K

Poczekam na jakąś promocję, i wtedy może kupię, bo opinia Sabiego wzbudziła moje zainteresowanie tą grą :)

czwartek, 19 listopada 2015, 10:22   Sabi

…byłem bardzo zadowolony z gry, w której w końcu premiuje się agresywne, szybkie akcje z zachowaniem życia podopiecznych, zamiast powolnych podchodów. Tak, powinien liczyć się czas i efektywne działania, z dobrze dobraną kombinacją ruchów i bez zbędnych akcji po drodze. I nie mogę się zgodzić, że ta sama sekwencja daje ten sam wynik – celowanie, uniki i podobne wprowadzają element losowy, sam też wydziałem, jak komputer różnie reagował na te same ruchy. Logika i planowanie (i losowość) czyni grę taktyczną.

czwartek, 19 listopada 2015, 10:22   Sabi

To uwierz. 12 jest chyba jedyną wymienioną przez ciebie, w której faktycznie inne rozwiązanie, niż pocisk dymny w pierwszą barykadę i bieg Alicją pod bazę, nie gwarantuje A. 1 to tylko przebieg od punktu do punktu, więc filozofii tu nie ma, 3 można spokojnie zaliczyć w jedną turę, ale tu współpraca jest już konieczna (reszta oddziału musi oczyścić drogę dla scouta, inaczej zginie po drodze), podobnie jak w 6-stce (2 tury i ponownie - droga musi być w pierwszej kolejności zabezpieczona). Ponadto, ja tam...

czwartek, 19 listopada 2015, 10:08   KafarPL

mapokl najwyraźniej grał w inną grę ;)

czwartek, 19 listopada 2015, 1:18   Ad-M

Pierwsza część cierpi na kiepski balans między klasami oraz nadmierne premiowanie błyskawicznego przechodzenia gry. Nadrabia to fabułą, stylem graficznym i różnorodnymi misjami. Niestety druga część gry z powodu portu na PSP jest gorsza w każdym calu od oryginału. Trzecia cześć, która ma pozytywne recenzje nie opuściła japonii, a tera niestety chcą kompletnie przekształcić markę. Po sukcesie wersji Steam liczyłem na więcej.

czwartek, 19 listopada 2015, 0:43   mapokl

Gra nagradza za jak najszybsze przejście misji, a tym samym karze za bardziej taktycznie, które zawsze będzie wolniejsze niż rush (wybacz, ale też nie wierzę, że np. przeszedłeś episode 1, 3, 6 albo 12 na A taktycznie). W innych też szczerze wątpię być był w stanie się poruszać całym odziałem i dostać więcej niż B.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Czy erpeg akcji z otwartym światem w uniwersum Dragon Balla wiernie odwzorowujący wydarzenia z serialowego pierwowzoru i pełen nawiązań do wydarzeń oraz postaci z anime może zachęcić kogoś, kto z ową kreskówką ma niewiele wspólnego? Okazuje się, że tak.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
11

Albo kogoś do co-opa, albo kogoś, kto czule obśmieje twoje liczne zgony.

Komentarzy:
6

Myśl na dziś: Tak sobie myślę, że jeśli w czasie seksu można by pykać folię bąbelkową, to prawdopodobnie można w efekcie zaliczyć zgon od przedawkowania hormonu szczęścia.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z