Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDuke Nukem: koniec sądowej batalii między Gearbox, 3D Realms i Interceptorem

Papkin czwartek, 20 sierpnia 2015, 9:40 News
Duke Nukem Forever
Duke Nukem Forever

Książę nie zmieni miejsca zamieszkania. Nigdy.

Gearbox (znani też jako: autorzy Duke Nukem Forever), 3D Realms (znani też jako: niedoszli autorzy Duke Nukem Forever) i Interceptor (znani też jako: autorzy Duke Nukem: Manhattan Project) pokłócili się jakiś czas temu o przyszłość marki i (nie)spodziewanie... doszli do ugody. Ba - stało się to już w maju, choć do granic możliwości przesłodzone oświadczenie do mediów wystosowali dopiero wczoraj. Jeśli nie macie ochoty nurzać się w lukrze i czytać, jak to wszystkie trzy firmy się kochają, mały skrót: Gearbox zgarnia całą pulę i ma do marki wyłączne prawa.

Przypomnijmy zresztą podstawę całej kontrowersji. Otóż 3D Realms sprzedało prawa do Duke Nukem Forever właśnie Gearboksowi, który grę dokończył (dodajmy jednak: w dość kiepskim stylu). Wkrótce potem ojcowie i matki oryginalnego Duke'a zostali przejęci przez studio Interceptor, które zapowiedziało Duke Nukem Mass Destruction (znane też jako: Duke Nukem: Survivor), na co Gearbox odpowiedział pozwem o naruszenie praw autorskich. Sprawa trafiła do sądu, choć... już od jakiegoś czasu było wiadomym, że rozejdzie się po kościach. Mass Destruction zostało bowiem przemianowane na podobne w założeniach Bombshell, a szef projektu przeprosił za zaistniałe zamieszanie.

Po oficjalnym ogłoszeniu ugody, do sprawy odniósł się Mike Nielsen, CEO 3D Reams

Kiedy Interceptor pozyskał od 3D Realm licencję na stworzenie Duke Nukem Mass Destruction, zrobiliśmy to w dobrej wierze i nie chcieliśmy żadnych konfliktów. Nigdy nie mieliśmy na celu zaskodzenie Gearbox lub Duke'owi i dlatego błyskawicznie zarzuciliśmy produkcję, gdy tylko skontaktował się z nami Gearbox. By zabezpieczyć przyszłość Księcia, 3D Realms zgodziło się z Gearbox, że jeden dom będzie służył marce najlepiej.

... jak i Frederik Schrieber, szef Interceptora...

Jestem bardzo szczęśliwy że pozew między Gearbox, 3DR i Interceptorem znalazł zakończenie. Teraz ja i moi koledzy jesteśmy zajęci ostatnimi szlifami Bombshella. Nie mogę się doczekać, kiedy w to zagracie! (...) Byłem wielkim fanem Duke'a przez wiele lat, a oryginalny Duke Nukem 3D był wielką inspiracją dla mojej kariery w branży, którą kocham.


... a całość przyklepał zawiadujący Gearboksem Randy Pitchford.

Doceniam oświadczenia panów Nielsena i Schreibera i szczerze życzę Interceptor Entertainment i 3D Realms jak największych sukcesów w przyszłości.

Co dalej czeka serię? Nie wiadomo, acz wspomniany już Randy Pitchford stwierdził, że chciałby, z pomocą zewnętrznego studia, ruszyć z produkcją kolejnej części. Istnieje spora szansa, że nie będziemy na nią czekać 17 lat, ale ktokolwiek podejmie się niewdzięcznego wyzwania, zdecydowanie nie będzie miał łatwo. Forever pogrzebało legendę Księcia na tyle skutecznie, że potencjalni autorzy nie mogą sobie pozwolić na błąd.

 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 21 sierpnia 2015, 18:29   DaXmAn

Czy możecie banować takie konta jak delikwent "Dunbad" ?

czwartek, 20 sierpnia 2015, 23:13   SavagE

Interceptor nie mial niczego do czynienia z Manhattan Project - zrobilo go Sunstorm, autor rozszerzeń do DN3D. Gearbox z kolei przy Forever tez nie robil, bo gre tak naprawde wzieli pod swoje skrzydla ex-3D Realms, Triptych, a multi robiło Piranha Games. Zasadniczo GB maczalo palce przy DNF jeszcze mniej niż przy Colonial Marines, huehue. Lepiej wspomnieć, że żal rimejku Duke Nukem 3D na silniku Source, ktory skasowano w tajemniczych okolicznosciach na niedlugo przed wydaniem.

czwartek, 20 sierpnia 2015, 16:39   trzpelek

A ja z przyjemnoscia zagralbym w nowe przygody Ksiecia :D

czwartek, 20 sierpnia 2015, 15:19   aRo

Gearbox ma Duke&039;a? EKSTRA! Serio. Forever tylko dokończyli. za to DLC zrobili sami i było świetne. Nie licząc mechaniki z oryginału, wszystko co dodali sami - fabuła itd. - było świetne. Dlatego wierzę, że są w stanie zrobić od zera dobrego Diuka.

czwartek, 20 sierpnia 2015, 14:41   Kodaemon

Nigdy nie miałem na celu zaskodzenie Papkinowi. A nawet zapaskudzenie.

czwartek, 20 sierpnia 2015, 13:11   SzamanXYZ

the king shall return?

czwartek, 20 sierpnia 2015, 10:20   geek

Niby fajnie że w końcu sprawa się zakończyła ale na pewno spróbują to nie podlega dyskusji bo dzisiaj nie rządzi pomysł i chęć na stworzenie czegoś dobrego a pieniądz a szkoda bo tylko gracze na tym tracą.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Duke Nukem 3D podbije Switcha jeszcze w tym miesiącu [WIDEO]

News
środa, 17 czerwca 2020

duke-nukem-3d-podbije-switcha-jeszcze-w-tym-miesiacu-wideo Konsola przyjazna dzieciom, co?

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z