Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMetal Gear Solid V: Kojima wyleciał z Konami, bo jest perfekcjonistą

spikain poniedziałek, 27 lipca 2015, 20:15 News
Hideo Kojima
Hideo Kojima

Poznaliśmy nowe pół-fakty dotyczące Hideo Kojimy i opinię kompozytorki z Metal Gear Solid 1, 2 i 3. Wygląda na to, że Kojima rozstał się z Konami – a raczej Konami z Kojimą – bo jest za bardzo twórcą i za mało biznesmenem.

Informacja pochodzi z podcastu The Codec. Jeden z rozmówców poznał zdanie Riki Muranaki, kompozytorki z pierwszych trzech MGS-ów, na temat tego, co wydarzyło się pomiędzy Konami i Kojimą. Poniżej znajdziecie transkrypcję podcastu. Pamiętajcie, że nie są to dosłowne cytaty, więc należy pozostawić margines dla niezgodności. Nowe informacje, tak czy siak, wydają się bardzo interesujące:

A: Głównym powodem rozstania, przynajmniej według niej, był fakt, że Kojima dostaje stałą pensję i nie otrzymuje procentów ze sprzedaży gry. Dostaje konkretną kwotę niezależnie od czegokolwiek. Na dodatek wydaje tyle pieniędzy, przesuwa premiery, dodaje do gry nowe rzeczy, upewnia się, że gra jest tak wielka i dobra, jak to tylko możliwe, a Konami się to nie podobało, bo opóźnienia nie wywierają na nim żadnego efektu. Wydawał pieniądze na to i na tamto, na ulepszanie Fox Engine, a potem na opóźnianie jeszcze bardziej, bo silnik nie był gotowy (…).

B: Więc mówisz, że powodem konfliktu jest fakt, że Kojima chce, by gra była jak najlepsza?

A: Tak. W jej oczach Kojima to fantastyczny twórca i prawdopodobnie najlepszy twórca swego pokolenia, ale nie ma tego biznesowego wyczucia, którego wymagałoby od niego Konami. Gdzie zamiast, na przykład, obcinać koszty poprzez obniżenie rozdzielczości liści, chce upewnić się, że wszystko wygląda tak dobrze, jak to możliwe. Powiedziała, że zapłacili jej za napisanie 30-40 utworów, które ostatecznie nie zostały użyte i mówił jej, żeby napisała następny i następny i następny, bo zgadza się tylko na to, co mu się podoba i jest dobrze zorientowany w tym, co ludzie chcą widzieć i co chcą słyszeć.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 29 lipca 2015, 11:28   Outtroll

Proszę was o obejrzenie nowego odcinka "The Codec" ponieważ w nim mówią że jedyne co jest pewne to cytuje: "Kojima jest twórcą, Konami jest firmą" i tyle. Reszta rzeczy co Rika powiedziała to tylko rzeczy które ona uważała. Ostatnio wydała na ten temat oświadczenie.

wtorek, 28 lipca 2015, 17:59   Moooras

@Aargh: del Toro odpali mu swoją połowę zysków z Pacyfic Rim :P

wtorek, 28 lipca 2015, 16:37   EastClintwood

Oho, corpo się wkurzyło i będzie głośno tupać!

wtorek, 28 lipca 2015, 12:49   Marc0s

@ Aargh Crowdfunding i wszystko jasne. Teraz jest to dość popularny sposób na sfinansowanie dobrego projektu. Myślę, że pan Kojima jakoś sobie bez Konami poradzi. Czy Konami poradzi sobie bez niego, to już inna sprawa (choć pewnie i tak przerzucą się na mobilki).

wtorek, 28 lipca 2015, 11:44   JARNOLD

Aha, czytając między wierszami poszło o to samo co zwykle, o pieniądze... Szkoda mi wszystkich stron bo wszyscy na tym tracą a zwłaszcza gracze.

wtorek, 28 lipca 2015, 11:28   Dyzio19

Urżnęli kurze złote jaja...

wtorek, 28 lipca 2015, 9:57   Moooras

I bardzo dobrze, że go nie chcieli, niech spadają na drzewo banany prostować. Kojima lepiej se poradzi bez tych zachłannych korposzczurów za plecami (nawet jakby poszedł do Capcomu).

wtorek, 28 lipca 2015, 8:29   migot

Ale z tego wynnika ze wina stoi po obu stronach.
Kojimie latwo wydawac pieniadze bo nie sa jego on realizuje swoje marzenia wiec w pierwszej kolejnosci robo to dla siebie. Owszem rozumiem ze dopracowuje gre do perfekcji ale zawsze znajdzie sie pozniej cos po wydaniu sprzetu czy produktu co byloby mozna poprawic. Postawcie sie na miejscu konami zatrudniacie pracownika ktory obiecuje wam ze zrobi super projekt np na dany rok a potem przeklada go pare razy i ciagnie od was dalej zielone a gry dalej nie ma.

wtorek, 28 lipca 2015, 7:25   Dantes

Kojima miał pomysł na MGS do 3 części od 4 spadek jakości wykonania, swoją drogą Konami powinno wydać więcej gier na Pc i skończyć zażyłość z Sony ponieważ dobrze na to nie wyjdzie, sama trylogia HD MGS na Pc jest mile widziana dodatkowo można teraz skonwertować Twin Sneak i dodać do kolekcji, ważne czy Konami w końcu zmieni chore myślenie.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z