Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPolak potrafi - Wiedźmin, GTA i Gothic w wirtualnej rzeczywistości [WIDEO]

Cross wtorek, 23 czerwca 2015, 20:56 News

Oculus Rift, mata z Dance Dance Revolution, kontrolery ruchowe z Nintendo Wii - i już można uczynić Biały Sad i Los Santos niemal prawdziwymi. Jacek "JackQuack" Kułakowski jest pasjonatem wirtualnej rzeczywistości i chce udowodnić światu, że zestawy VR to nie zabawa na 20 minut, a źródło niesamowitej immersji. Fallout 3, Noc Kruka, horrory - zaczął ambitnie, a w wysłanym nam mailu zapowiada, że to dopiero początek.

- [Potrzebna jest] masa skryptowania i kombinacji, ale efekt jest bardzo zadowalający - mówi nam Jacek Kułakowski o swoim odpalonym niedawno kanale na YouTube. Uzbrojony w gadżety pokroju maty do DDR, pistoleciku czy pomagającej w sunięciu po Los Santos kierownicy stara się użyć wszystkich możliwości oferowanych przez wirtualną rzeczywistość, by uczynić popularne gry jak najbardziej wciągającymi. Trzeba mu przynać - ma samozaparcie.

Dziki Gon, Grand Theft Auto V, Fallout 3, Gothic II: Noc Kruka - jego kanał youtube'owy dopiero zaczyna się rozkręcać, ale już podziwiać można na nim masę kreatywności włożoną w promowanie idei VR. Jackowi trzeba przyznać, że uwiecznione na jego filmie rozglądanie się po wnętrzu samochodu w GTA za pomocą Oculusa budzi myśl "ja też tak chcę".

- Nie chcę, żeby ludzie myśleli, że VR to głupia zabawa na 20 minut - twierdzi Jacek, zapraszając do głosowania na najciekawsze pokazy na jego STRONIE INTERNETOWEJ. Chyba nikogo nie dziwi, że porażającą większość głosów zbiera obecnie największa produkcja CD Projekt Red?

Co niesie przyszłość? "Dopracowanie technikaliów, lepsze materiały" - a w dalszej perspektywie chęć spełnienia marzeń w postaci prototypowania software'u ("głównie tego brakuje obecnie w świecie VR") i sprzętu służącego do rozwoju wirtualnej rzeczywistości. Cóż - trzymamy kciuki i czekamy na kolejne materiały!

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 24 lipca 2015, 10:36   kosui266

Gothic: albo cheat, albo ten mod coś zmienił. Tego miecza nie da się założyć zaraz po wyjściu z wieży :P

niedziela, 28 czerwca 2015, 14:38   Ender87

czad :o pozytywny z niego pojeb :)

czwartek, 25 czerwca 2015, 8:33   cali

Jak gram to dla relaksu a machanie i bieganie mi tego nie zapewni.

środa, 24 czerwca 2015, 14:55   Paku93

Bardzo fajna inicjatywa, chociaż to całkowicie nie mój klimat. Dla mnie nic nie zastąpi komfortu i precyzji jaki oferuje K+M. Do tego odpowiedni monitor i to w z pełności wystarcza. Nie chciało by mi się skakać i machać rękoma, nawet jeśli miało by to zapewnić kontrolę na wysokim poziomie. A tak niestety nie jest i długo nie będzie.
Ale podoba mi się kanał i pomysł, na pewno obejrzę kolejne filmy.

środa, 24 czerwca 2015, 11:03   JackQuack

@RedCrow - spostrzegawczy jesteś :). Taki poziom synchronizacji fakeowej byłby IMO prawie niemożliwy. W Gothicu i Wiedźminie coś nie do końca mi skrypt ogarniał, i w momencie wciśnięcia przycisku odczytywał dziwne, nieprawdziwe wartości akceleracji. Tak jakbym cały czas machał tym nunchukiem jak popieprzony. Stąd pierwszy skok dział się automatycznie. Obczaj w Falloucie - jest to już poprawione :)

środa, 24 czerwca 2015, 10:22   RedCrow

Grając w Gothica (3:30) i Wiedzmina (0:48), autor tłumaczy nam, że, wciskając odpowiedni przycisk i podskakując na macie, można zmusić postać do skoku. Widać jednak wyraźnie, że przy pierwszej próbie, oba awatary wykonują skok zaraz po wciśnięciu przycisku, nie czekając na fizyczny podskok gracza na macie. Wygląda to tak, jakby autor "dogrywał" całą warstwę ruchową do przygotowanego wcześniej zapisu rozgrywki (stąd ten ciągły brak synchronizacji), albo ktoś kopiował jego ruchy spoza kadru, padem czy K&M...

środa, 24 czerwca 2015, 8:45   dryblas002

Dla mnie na razie tego typu rzeczy to po prostu ciekawostka, ale życzę autorowi powodzenia.

środa, 24 czerwca 2015, 0:46   AnarkyPL

To jest mega! Też ostatnio złapałem fazę na VR i liczę, że to się rozwinie. Życzę powodzenia w rozwijaniu projektu!

wtorek, 23 czerwca 2015, 23:48   JackQuack

@Gallu - a szczerze? GTA V to jest niegrywalne w trybie samochodu nawet na klawiaturze. Moim zdaniem ofc :P

wtorek, 23 czerwca 2015, 23:46   JackQuack

@Gallu
1) Przyznaję bez bicia - w prezentacji GTA V trochę przesadzałem na potrzeby filmu. Był to mój pierwszy i nie chciałem, żeby mi wytykano, że ten VR nic nie daje. Słabe podejście, już zrewidowane. VR nie generuje u mnie prawie wcale mdłości, conajwyżej ciekawy przyjemny efekt pędu w głowie :).
2)Celowanie aktualnie głową, ale w niektórych grach dzięki modom (głównie TES/Fallout) uda się uzyskać inny efekt. Mam nadzieję, że niedługo devowie zaczną implementować osobną pracę kamerą VR w grach :).

O autorze

Aleksander 'Cross' Borszowski
Aleksander 'Cross' Borszowski
redaktor cdaction.pl
Cyberdemon na końcu E4M2. Fundamentem jego moralności jest żelazna zasada wyrzekania się wynagrodzenia pod koniec questa.

Podobne newsy

Wiedźmin 3 zarobił na Steamie 50 milionów dolarów od 2018 – a od teraz będzie tylko lepiej

News
piątek, 21 lutego 2020

wiedzmin-3-zarobil-na-steamie-50-milionow-dolarow-od-2018--a-od-teraz-bedzie-tylko-lepiej Valve zacznie wypłacać CD Projektowi większą część przychodów ze sprzedaży niż dotychczas.

Komentarzy:
10

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Na liście na ten tydzień miałam łącznie aż sześć gier. Ostatecznie wybrałam tylko te, które ukończyłam – tym razem prezentuję zestaw tylko dla pecetowców.

Komentarzy:
2

W cyklu Retro Action sięgamy do archiwów i sprawdzamy, co pisaliśmy o przeróżnych grach w przeszłości. Tym razem, z okazji 5. urodzin Dying Light, przypominamy recenzję, która ukazała się na łamach naszego czasopisma.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Dostałem w prezencie kubek z Van Goghem. Po tygodniu odpadło mu uszko.

Komentarzy:
3

TripWire nie stara się za wszelką cenę stworzyć realistycznego symulatora. Zamiast tego stawia na niczym nieskrępowaną zabawę w rekiniego króla mórz – wciąż nieoszlifowaną na brzegach, ale i tak dającą sporo frajdy.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z