Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITAnimal Wars, czyli jak anulowano jedną z najciekawszych rzeczy, jakie widziałem w tym roku

spikain poniedziałek, 4 maja 2015, 18:00 News
Animal Wars
Animal Wars

Czasami po prostu nie mam pojęcia, co siedzi w głowach wydawców. Niestrudzony serwis Unseen64, który zajmuje się informacjami na temat anulowanych gier, pokazał właśnie nowy tytuł. Animal Wars – wojennego strategicznego erpega w stylu Valkyria Chronicles. Skasowano go, żeby skupić się na Lair. Tak, tym samym Lair, które ostatecznie po premierze nie spodobało się chyba nikomu.

Animal Wars miało być taktycznym erpegiem w trzech wymiarach – jak mówią twórcy, czymś w stylu Valkyria Chronicles, ale z nieco innym, olejnym stylem graficznym. No i, jak już pewnie zobaczyliście po grafikach koncepcyjnych, z antropomorficznymi zwierzętami zamiast ludzi.

Głowy zwierząt nie oznaczałyby jednak, że gra kierowana byłaby do dzieci – wręcz przeciwnie, niektóre z grafik (jak na przykład ta) sugerują sceny o krwistości charakterystycznej dla tematyki wojny. Całość rozgrywałaby się w alternatywnej wersji naszego świata, w której, na przykład, zamiast arcyksięcia Franciszka Ferdynanda zamordowany został arcyksiążę Birdinand.

Podmiana ludzi na zwierzęta otworzyłaby zresztą drzwi dla całej masy ciekawych pomysłów. Na przykład pojazdy nawiązywałyby swoją charakterystyką do zwierząt, z którymi byłyby związane. Koci czołg miałby gąsienice ułożone tak, by zawsze spadał "na cztery łapy". Albo w jednej misji gralibyśmy myszami, więc zwykłe jednostki – jak koty – byłyby ogromne.

Dlaczego Animal Wars zostało skasowane? Z powodu problemów związanych z pracami nad Lair, produkcją, która miała ukazać się na premierę PlayStation 3. W ramach umowy pomiędzy Factor 5 (developerem) a Sony Computer Entertainment (wydawcą), miało powstać kilka gier. Największą było właśnie Lair. Wśród pozostałych była między innymi próba rebootu Turricana oraz właśnie Animal Wars. Nad tym ostatnim pracowały przez około dwa lata zaledwie cztery osoby. Kiedy wiadomo już było, że Lair nie wyrobi się na planowaną premierę PS3 w 2006, Sony odcięło finansowanie pozostałych projektów (a więc i Animal Wars) i przekierowało je na "najważniejszy" tytuł.

Jeżeli nie pamiętacie, jak skończyło Lair, poczytajcie sobie właściwie jakąkolwiek recenzję tej gry. Mało kto zostawił na niej jakąś suchą nitkę. Za to Animal Wars mogło być czymś wspaniałym. Więcej grafik koncepcyjnych możecie zobaczyć na stronie Unseen64 oraz na filmiku poniżej. To aż bolesne, że nigdy nie będę w stanie w to zagrać...

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 4 maja 2015, 21:01   Tzar

Dla mnie Lair to gra na 6/10 (wczoraj ukończyłem). Graficznie się już zestarzała, ale animacje smoków nadal robią wrażenie (a warstwa audio się nie zestarzała :)). W recenzjach narzekano głównie na sterowanie (nie dawano sobie rady z Sixaxisem), co prędko załatano, dodając możliwość przełączenie się na gałkę.

poniedziałek, 4 maja 2015, 20:47   DracoNared

Co jak co, ale chociaż w samą grę nie grałem (nie zamierzam, biorąc pod uwagę oceny), Lair miało super ścieżkę muzyczną, moim zdaniem jedną z lepszych w grach w ogóle. ;)

poniedziałek, 4 maja 2015, 20:44   Tzar

Hej, ale Lair też "mogło być czymś wspaniałym" - takim X-Wing Alliance tylko ze smokami. Pięknych konceptów to ja się nasłuchałem i naoglądałem, choćby od Piotrusia Molyneux, dziękuję. Gdyby Sony anulowało Lair, to pewnie teraz właśnie z niej oglądalibyśmy grafiki i screeny na Unseen64 i zachodzili w głowę, dlaczego nie wydali tak świetnie zapowiadającej się gry. :)

poniedziałek, 4 maja 2015, 19:34   Nir

Jak studio się nie wyrabiało to i tak wszystkie ich gry poza jedną by zostały anulowane. Gdyby to tę zostawili pewnie by wyszła a podobnym poziomie co ta którą wydali, a ludzie biadolili by o pozostałych dwóch grach "jakie to mogło być dobre". A jeśli pomysł rzeczywiście jest dobry i innowacyjny, to zawsze twórcy mogą spróbować go sfinansować ponownie. Wydając gniota dużo ciężej uzyskać fundusze na remake niż nie wydając go wcale.

poniedziałek, 4 maja 2015, 19:26   Naars

@spikain: Oj no nie mówię, że na pewno jest lepiej, po prostu nie ma co płakać na zaś, Lair w końcu też zapowiadało się ciekawie, a wyszło jak wyszło.

poniedziałek, 4 maja 2015, 19:10   spikain

@Naars: Nie jest lepiej. Jeżeli wyszedłby z tego crap, to trudno. Zawsze byłaby szansa, że nim nie będzie. Anulując grę zostawiasz 0% szans.

poniedziałek, 4 maja 2015, 19:02   Naars

Pomysł rzeczywiście bardzo fajny, ale czemu zakładamy, że to byłaby dobra gra? Choć rozumiem, że Lair zostało robione po łebkach, przekierowano do pracy ludzi z innych projektów itd, to jednak okazało się w najlepszym razie przeciętne. Pomysły pomysłami, ale trzeba jeszcze umieć je realizować, więc może nie rozpaczajmy nad tym, że nie wyszło, bo może tak jest lepiej. ;)

poniedziałek, 4 maja 2015, 18:23   Uplink

Straszna szkoda. Czasami wielkie firmy popełniają tak głupie decyzje, że aż zastanawiam się kto za nimi stoi i czy potem pluje sobie w brodę. Pamięta ktoś stareńkie "S.W.I.N.E."? To była IMO znakomita strategia, klimat może miała lżejszy ale Animal Wars pewnie powtórzyłoby jej sukces.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z