Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNajbardziej nietypowa pełna wersja w historii CDA

CD-Action wtorek, 3 marca 2015, 20:45 News
W poszukiwaniu źródła boskości
W poszukiwaniu źródła boskości

W nowym numerze, poza tradycyjnymi pełniakami, mamy dla was też pewną niespodziankę. W piśmie znajdziecie najbardziej nietypowego "pełniaka" w naszej historii: grę paragrafową na motywach Pillars of Eternity. Co to takiego?

Gra paragrafowa – inaczej paragrafówka – to opowiadanie, którego współtwórcą jest czytelnik. Rozgrywka polega na czytaniu kolejnych partii tekstu i podejmowaniu decyzji, którą z zaoferowanych przez autora dróg gracz pragnie podążyć. W zależności od wyborów czytelnika gra przenosi go do odpowiedniego paragrafu.

Czego potrzeba do zabawy? Przede wszystkim chęci i nieco czasu. Przyda się też coś do notowania. Cały tekst podzielono na kilkadziesiąt fragmentów – to tak zwane paragrafy. Na końcu każdego (no, prawie, bo można też zginąć) znajdują się odnośniki do kolejnych. Czytelnik podejmuje decyzję, którą drogą fabularnego rozwoju pragnie podążyć, stając się tym samym współautorem opowieści. Jego wybory mają wpływ na akcję i losy bohatera.

"Pełna wersja" naszej paragrafówki - w nowym numerze CDA!

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 29 marca 2015, 12:56   Sasan91

Zagrałem i nie wiem czy ja coś pomyliłem, bo według mnie grę normalnie da się zakończyć tylko paragrafem 80 czyli kupujesz eliksir żelaznej skóry ale nie możesz kupić mapy bo nie masz wiecej monet i kończysz paragrafem 80
Natomiast jeżeli kupisz mapę ale nie kupisz na straganie eliksiru żelaznej skóry to zakończysz paragrafem 71
Czyli nie da się idąc paragrafami zobaczyć zakończenia z paragrafu 81
Dobrze myślę?

czwartek, 12 marca 2015, 11:26   parafek

@lordshaitis Masz na myśli grę "Tło" Beniamina Muszyńskiego?@Strusiek Takich gier jest pełno. Polskie to na przykład Afrykański Świt", "Dreszcz", "Tło". Są i zagraniczne jak seria Fighting Fantasy czy Choose Your Own Adventure. Na paragrafka.pl masz stertę recenzji takich gier.Gra "Afrykański Świt" calkiem niedługo pojawi sie na urządzeniach mobilnych.

niedziela, 8 marca 2015, 20:36   Gawer

prawie jak mass effect :P

piątek, 6 marca 2015, 16:55   GabrielZet

Zastanawia mnie jaki tytuł gry dotychczas nosił miano "Najbardziej nietypowej pełnej wersji w CDA"?
:-S

piątek, 6 marca 2015, 10:31   SanZamoyski

Super!
Mega mnie cieszy, że (tak jak kiedyś ŚGK) najważniejsze czasopismo komputerowe zainteresowało się (i to jak!) grami paragrafowymi. Widzę, że dla niektórych to nowość. Jeśli szukacie więcej informacji nt. gier paragrafowych strona paragrafówka.pl będzie dobrym początkiem. Ja ze swojej strony polecam Wydawnictwo Wielokrotnego Wyboru - super źródło nowych gier i rolegames.tk - w prawdzie w budowie, ale już funkcjonujący serwis do tworzenia i grania on-line w gry paragrafowe.
Pozdrawiam!

czwartek, 5 marca 2015, 18:00   Strusiek

@lordshaitis a mógłbyś podać tytuł?:)

czwartek, 5 marca 2015, 10:09   lordshaitis

Czytałem kiedyś taką książke, działo się to w czasach rewolucji francuskiej, rozrywka pierwsza klasa, polecam.

czwartek, 5 marca 2015, 7:32   Strusiek

Już kiedyś spotkałem się z tego typu "grą". Było to w kalendarzu dołączonym do ś.p. Clicka, przy czym tam rozłozone było to na kilkanaście stron, tak, że nie można było wcześniej podejrzeć "konsekwencji" swoich decyzji. wspominam ją bardzo miło;)

środa, 4 marca 2015, 21:35   ayla

Gra w klasy :)

środa, 4 marca 2015, 20:56   FapadorMatador

Oj obyście częściej takie cosie dawali :3! Takie opowiadania to czysta rozkosz amatorów "żywych" erpegów, a przynajmniej mnie.

O autorze

CD-Action

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z