Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITValve i HTC robią kolejnego Oculusa

Berlin poniedziałek, 2 marca 2015, 10:25 News
RE Vive
RE Vive

Wiemy już, czym konkretnie są te gogle rzeczywistości wirtualnej od Valve. To Vive, czyli kolejne gigantyczne cudo, które jakoś trzeba będzie sobie założyć na głowę. Tworzone jest we współpracy z HTC i premierę ma mieć na święta tego roku.

Vive, w mocnym skrócie, to dwa ekrany o rozdzielczości 1200 x 1080 i odświeżaniem w 90Hz. Gogle mają mieć też ponad 70 sensorów, które śledzą każdy ruch naszej głowy i dostosowują obraz do tego, co robimy (ma to pomóc w utrzymaniu iluzji i nie denerwować, jak np. we wczesnych wersjach Oculusa).

Dzięki temu podobno będzie dało się też w tym chodzić, co razem z wyświetlaniem panoramicznym ma robić wrażenie "znajdowania się" w wirtualnym świecie. Więcej z tej wizji zdradza udostępniony trailer:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 3 marca 2015, 13:48   Tesu

@KafarPL
Nie zapomnialem, bo koszt gry jest rozny. Wiele osob uzyskalo do niej dostep dzieki zbiorce na Kicku, inni musieli sie zadowolic kupnem gry powyzszej cenie po premierze. Na myszce i klawiaturze tez da sie w nia grac, jednak dopiero z joystickiem i chocby wspomnianym FaceTrackNoIR gra nabiera rumiencow.

wtorek, 3 marca 2015, 13:23   KafarPL

@Tesu - zapomniałeś doliczyć 200zł za grę :)

wtorek, 3 marca 2015, 2:34   Tesu

PS Vita to tylko jeden sprzet od jednego producenta, ktory szumnie staral sie zdominowac rynek grania mobilnego, rzadzonego juz przez Nintendo i multimedialne smartfony. Sony popelnilo blad sadzac, ze ludzie dla nich sami porzuca swoj sprzet chociaz w sumie nie oferowali niczego naprawde rewolucyjnego. Z goglami VR jest inaczej, nawet ultrapanoramiczny monitor czy projektor nie stanowi dla nich bezposredniej konkurencji i to moze sie wreszcie udac.

wtorek, 3 marca 2015, 2:28   Tesu

@MrMleczko
Kwestia czujnikow nie stanowi tu problemu. Po to sa wersje developerskie, ktore tak jak juz pisalem ciesza sie bardzo duzym zainteresowaniem wsrod tworcow gier. Glosniki (lub ich brak) to zadno utrudnienie. Za tymi goglami stoja bogate firmy i zakladam, ze tworcy gier beda sie starali implementowac obsluge sprzetu VR jako jeden z ficzerow samej gry. Z czasem pojawi sie tez i wiecej ich modeli od tanszych nasladowcow.

wtorek, 3 marca 2015, 1:33   MrMleczko

@Tesu
Nie do końca tylko wyświetlacz (czujniki, niektóre mają słuchawki inne nie, vr sony używa kamerki playstation itp itd.). Co do samych zalet vr nie musisz mnie przekonywać natomiast jedną sprawą jest zainteresowanie inną jest przeznaczenie pieniędzy. Przed premierą psv ludzie byli wręcz w euforii, a po? Jak wyszło każdy widzi. @misterDVader
"ale nie możesz powiedzieć "zabawa warta świeczki"
Pozwij mnie ;)

poniedziałek, 2 marca 2015, 23:10   Tesu

@KafarPL
Joystick z HOTAS mozna dostac za okolo 170 zl (np. Thrustmaster T-Flight Hotas X), do tego program VoiceAttack (darmowy 21-dniowy trial, wersja pelna jest za 8 dolcow) i mod z paczka glosowa (zawierajaca m.in. najpopularniejszy pakiet ASTRA) do Elite Dangerous i Star Citizen za niecale 5 funciakow. Tylko gogli VR poki co brak, chociaz mozna to nadrobic albo drogim TrackIR 5 albo tanszym zamiennikiem typu FaceTrackNoIR (chociaz potrzebna do niego kamerka internetowa minimum 720p).

poniedziałek, 2 marca 2015, 20:39   misterDVader

@MrMleczko
Błędy ortograficzne i interpunkcyjne jeszcze przeżyję, ale nie możesz powiedzieć "zabawa warta świeczki". Po prostu nie możesz. Świeczki warta (lub nie) jest zawsze GRA.

poniedziałek, 2 marca 2015, 20:23   KafarPL

W Elite Dangerous z goglami VR, jakimś joyem HOTAS i może modem na głosowe komend to bym chętnie pomłócił ostro. Kij z tym że pewnie nie umiałbym w to grać ale i tak bym młócił :D

poniedziałek, 2 marca 2015, 20:17   Tesu

Wielu graczy jara sie zestawami z kilkoma monitorami (chociaz te stracily na znaczeniu po wprowadzeniu ultrapanoram) czy z kilkoma projektorami, ktore oferuja duzo lepsza immersje niz pojedynczy monitor/TV. Minusem jest jednak cena i zajmowane miejsce, ktore sprawiaja, ze wielu chetnych takie zestawy sobie odpuszcza. A gogle? Zapewniaja swietna "wczuwke", ich koszt ma byc nizszy (konkurencja temu tez bedzie sprzyjac) i wiele miejsca nie zajma. Byle tylko rozdzialka w nich byla wystarczajaca do zabawy.

poniedziałek, 2 marca 2015, 20:11   Tesu

@MrMleczko
Porownanie do konsol jest srednio udane, bo nie mowimy o platformie, a o wyswietlaczu. Jesli zaglebisz sie w ten temat, to zauwazysz, ze gogle ciesza sie sporym zainteresowaniem wsrod developerow gier. Wiadomo, ze w takim AC czy Starcrafcie moga sie nie przydac, ale juz gry oferujace widok FPP to co innego. Elite Dangerous i wciaz powstajacy Star Citizen obsluguja gogle VR, dodaj do tego samochodowki, najbardziej dochodowe strzelanki, survivale czy np. GTA V lub nastepce Skyrima...

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z