Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITSaints Row IV: Re-Elected ma poważne problemy z utrzymaniem płynności [WIDEO]

spikain poniedziałek, 19 stycznia 2015, 15:17 News
Saints Row IV
Saints Row IV

Wygląda na to, że zakup Saints Row IV: Re-Elected usprawiedliwić można tylko w jednym przypadku: gdy ktoś nie grał w pierwotną wersję gry, a komputer ma za słaby, by wersja pecetowa działała mu w zadowalający sposób. Reedycja o podtytule Re-Elected jest odświeżona tylko troszkę, a przy tym nie może utrzymać stabilnej liczby klatek na sekundę.

Okazuje się, że Saints Row IV: Re-Elected jest co prawda nieco bogatsze w szczegóły od zwykłej wersji na PC, ale za to ma problemy z utrzymaniem stabilnej liczby klatek na sekundę. Twórcy celowali w 1080p/60fps, co udało się tylko połowicznie – w przypadku framerate'u, do czynienia mamy z poważnymi spadkami. W niektórych sytuacjach osiąga 60, ale większość czasu waha się pomiędzy 30 a 40. Dostarcza to gorszych wrażeń, niż gdyby po prostu zablokowano fps na 30. Tak zresztą zrobiono w cutscenkach i poza okazjonalnie zgubioną klatką lub dwiema, jest w porządku.

Co nie zmienia faktu, że takie osiągnięcia gry, która półtora roku temu zadebiutowała na poprzedniej generacji konsol, są zaskakująco słabe. Poniżej możecie zobaczyć porównanie do wersji PC (która przy odpowiednim sprzęcie nie ma, oczywiście, problemów z utrzymaniem 60 fps) stworzone, jak zwykle, przez niezawodne DigitalFoundry.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 25 stycznia 2015, 23:54   RyanSS

W końcu zła optymalizacja dosięgnęła drugą stronę - konsolowców :P Ale co do słabych portów z konsol i optymalizacji gier na PC to wszyscy niech uczą się od Twórców Vanishing of Ethan Carter. Mam mobilną nVidię GT740m i to w dodatku wersję krojoną (na 64 bitowej szynie zamiast 128), ale gra wygląda niesamowicie i zachowuje płynność z max. ustawieniami AFx16 i FXAA :O

środa, 21 stycznia 2015, 12:47   L1zard

Skoro ludziom można wciskać taki kit to będą tak wciskać wszystkim wszyscy. Jak by już tego nie robili. Co rok ten sam cod,fifa, bugi nienaprawione od premiery a gra ma kilka lat, oszukiwanie w związku z grafiką np. watch dogs. Dopóki ludzie kupują to ich to wali. Można zagłosować portfelami ale do kogo ja mówię. Gracze potrafią tylko kupić i narzekać.

wtorek, 20 stycznia 2015, 22:22   zadymek

@L1zard No właśnie: skoro się podoba to po co zmieniać?

wtorek, 20 stycznia 2015, 19:02   L1zard

Przecież ten silnik jest tak bardzo kiepski że nie wiem czemu robią nadal na nim kolejne odsłony i jeszcze poprawiają na siłę bo nic konkretnego nie poprawią a tylko zepsuli wierząc newsowi. Jeżeli po tym dodatku z GATem nie wyjdzie Saints row 5 z lepszym silnikiem to nic już więcej nie uda im się poprawić. Fizyki,grafiki,modelu zniszczeń i liczby obiektów do zniszczenia. Silnik powinien być zmieniony po trójce albo nawet i 2. Ale wtedy by tak szybko gry nie wydali a ludziom i tak się podoba więc kasa jest

wtorek, 20 stycznia 2015, 15:12   chronokles

Różnice dotycza chyba "jakości" oświetlenia obiektów. Wydawać by się mogło, ze konsole mają ładniejsza grafikę, ale to zależy czy gra daje dużą swobodę dla gracza, oraz to, że twórcy gier na obie platformy, często z braku czasu i kasy nie optymalizują wersji PC, a wiemy, że można zrobić grę w grafice ultra przy niskich wymaganiach, teoretycznie również i na konsole. SR3 wyglądał podobnie, z różnicą mniejszej ilości efektów specjalnych. Także jak FC3 a FC4, choć z tymi ostatnimi to osobny temat...

wtorek, 20 stycznia 2015, 15:05   mustang2009

Z początku newsa nie rozumiałem o chodzi, trzeba by było uzupełnić, że są to problemy związane z wersją PS4. A co do treści to nie wiem czy to brak umiejętności czy słabość "nowych" konsol. Ja stawiałbym na to drugie :

poniedziałek, 19 stycznia 2015, 19:47   ChinczykXD

@ velvetekk
Niektórzy się jeszcze nie "przestawili" :D

poniedziałek, 19 stycznia 2015, 19:36   velvetekk

@anok98 nie next-gen tylko current-gen, bo z tego co wiem to PS4 i XOne premierę już miały.

poniedziałek, 19 stycznia 2015, 19:14   QQSed

Dlatego lepiej kupić nowy komputer niż nową konsolę. A co do SR4 - ja na PC gram na średnich detalach w 60 fps, chociaż nie spełniam minimalnych wymagań. Saints Row IV to chyba najlepsza gra w jaką grałem, polecam zagrać nawet, jeśli będzie 30 klatek na sekundę.

poniedziałek, 19 stycznia 2015, 19:01   ChinczykXD

@MichaleK91
Myślę że fajerwerki graficzne są po to by gracze nie powiedzieli "grafika w tej grze to dno".
PC-towcy mogą zmniejszyć w opcjach grafikę na średnią konsolowcy nie mają niestety takiej możliwości.

O autorze

Dawid 'spikain' Bojarski
Dawid 'spikain' Bojarski

Podobne newsy

Saints Row IV: Święci lada chwila władują się na Switcha, oto czego można się spodziewać [WIDEO]

News
wtorek, 24 marca 2020

saints-row-iv-swieci-lada-chwila-wladuja-sie-na-switcha-oto-czego-mozna-sie-spodziewac-wideo Rozwałki i zwariowanego humoru, to jasne, chodziło mi raczej o oprawę i tak dalej.

Komentarzy:
3

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z