14
23.10.2014, 20:43Lektura na 4 minuty

Civilization: Beyond Earth ? pytania i odpowiedzi

Podboju kosmosu ciąg dalszy! Zgodnie z zapowiedzią Szoki odpowiada na wasze pytania dotyczące Civilization: Beyond Earth, aby pozbyć się niedopowiedzeń i wyjaśnić wszelkie nieścisłości. Zastrzega sobie przy tym prawo do wyboru najciekawszych pytań.


Szoki

Ingloran: Czy [Civ: BE] jest porównywalne do Endless Legend?
Szoki: W takim samym stopniu, jak doberman jest porównywalny do jamnika. Jedno i drugie to pies, ale każde na swój specyficzny sposób.

Romeus: Czy to pełnoprawna, "osobna" gra jak "Alpha Centauri", czy raczej rozbudowany mod science fiction do "Civ V"?
Szoki: To chyba najpopularniejsza obawa w stosunku do Civ: BE, którą sam miałem przed jej premierą. Na szczęście niepotrzebnie. Zmian i nowości w stosunku do piątej Cywilizacji jest wystarczająco wiele, aby uznać Civ: BE za pełnoprawną grę. Nie mod, a spin–off.

kumpel33333: Gra posiada jakąś fabułę? Jeśli tak to czy przedstawiona historia jest mocną stroną tego tytułu?
Szoki: Fabuła istnieje, ale wyłącznie w formie cudownego intra oraz arcyciekawych opisów technologii, jednostek, budynków i cudów, a także okazjonalnych questów. W żadnym razie nie jest tak ambitna czy wyeksponowana jak w Alphie Centauri, ale, w przeciwieństwie do Civilization V, można uczciwie powiedzieć, że jest.

Tesu: Czy występujące w grze frakcje jakoś konkretnie się miedzy sobą różnią, maja odrębny charakter?
Szoki: Poszczególne frakcje trzymają się swoich sprawdzonych strategii. Przykładowo, tereny Franko–Iberii usiane są budynkami dającymi premie kulturowe, dzięki czemu szybciej otrzymują nowe cnoty i technologie. Gdy zaś komputer przegrywa, gotów jest pójść na każdy układ, aby tylko ujść z życiem (więcej miast dostałem w ramach bezwarunkowej kapitulacji, niż zdobyłem dzięki podbojowi).

kaloszer: Dalej jest system 1UPT (One Unit Per Tile)?
Szoki: Oczywiście! Nigdy nie zrozumiem ludzi, którzy tęsknią za STOSAMI ZAGŁADY. Jedna jednostka na pole wystarczy aż nadto i skutecznie wymusza planowanie ataku, bo jej utrata bardziej boli.

Ravenoi: Czy poszczególne jednostki na przybliżeniu różnią się wyglądem? Oczywiście, nie porównanie np. czołgu i kosmity. A co do ostatnich to czy występują? A co z barbarzyńcami?
Szoki: Każda jednostka danego typu wygląda tak samo. Kosmici występują (i to w olbrzymich ilościach), ale jako agresywna fauna planety. Rodzą się w organicznych gniazdach i po części pełnią właśnie rolę barbarzyńców.

Marcellomar: Czy przy dużej liczbie nacji i zaawansowanej rozgrywce dalej obliczanie tury trwa wieki? Czy zniknął problem z wyostrzaniem (lub opóźnionym pojawianiem się) tekstur znany z V?
Szoki: Nie ręczę za każdą konfigurację sprzętu, ale na moim blaszaku gra śmiga dużo lepiej od piątki.

KarolMD: Czy będzie można grać Polską?
Szoki: Mimo uważnego przypatrywania się jednostkom, nie udało mi się dostrzec u żadnej z nich nieśmiertelnej kombinacji skarpetek i sandałów, zatem z przykrością stwierdzam, że nie, Polską nie zagramy.

AnonimowyGal: Czy można się osiedlać na więcej niż jednej planecie?
Szoki: Jedna partia, jedna planeta. Istnieje jednak kilka wizualnych wariantów tego, jak może one wyglądać. Grzybnia rządzi!

Rewo: Czy w grze są zawarte sceny erotyczne?
Szoki: Granie na poziomie trudności Apollo to czysta pornografia. Komputer dyma gracza jak i kiedy tylko chce.

Adrianus: Czy waszym zdaniem pod względem rozbudowania rozgrywki jest porównywalna z Cywilizacją 5 (łącznie z wszystkimi oficjalnymi dodatkami)?
Szoki: Z wszystkimi dodatkami – nie. Ale jest dużo bardziej rozbudowana, niż goła piątka (nie licząc ilości frakcji, rzecz jasna).

gerth: Czy gra jest pocięta i w związku z tym nie warto kupować tej podstawki, bo żeby się dobrze bawić, trzeba kupić kilka DLC?
Szoki: Pocięte to zostało przeze mnie twoje pytanie, głównie celem poprawy jego przejrzystości. ;) W Civ: BE znajdziemy elementy znane z Brave New World (karawany handlowe), sporo rozwiązań z piątki podmieniono (np. zadowolenie na zdrowie), część wyrzucono (wielcy ludzie, religia), doszły też nowości (satelity). "Pocięta" to niewłaściwe słowo. Lepiej pasuje "inna".

PillowOfD0om: Czy dodano jakieś nowe elementy, bardziej zaawansowana niż w Civilization V?
Szoki: Pod wieloma względami gry są niemal identyczne, pod innymi bardzo się różnią. Wspomniane wcześniej satelity z nawiązką zastępują wielkich ludzi, a poza nimi pojawił się system questów (o różnej złożoności, od prostej decyzji "A czy B?" po skuteczne prowadzenie agencji wywiadowczej), których wykonania nagradza gracza premiami do przychodu, jednostkami i surowcami.

Shashwyk: Civka V oderwala mnie od FMa i FIFY czy powinienem zarezerwować ten weekend?
Szoki: Z mojej strony bilans pierwszego tygodnia grania wyglądał tak: wory pod oczami, stracone trzy kilogramy i wkurzona narzeczona. A do tego banan na twarzy. Myślę, że to wystarczająca odpowiedź. A teraz wybaczcie, bo muszę nakopać ARC za ciągłe próby podkradania mi gotówki.


Redaktor
Szoki
Wpisów14

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze