Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDoom: Wszystko, czego na razie dowiedzieliśmy się z Quakeconu (BTW: QL wkrótce będzie na Steamie)

Berlin piątek, 18 lipca 2014, 4:15 News
PC
Doom
Doom

Po pierwsze: nazwa gry to Doom, a nie Doom 4. Teraz już wiemy to oficjalnie i możemy oficjalnie narzekać, że przecież taka gra jak Doom już była. Po drugie: idTech 6, 1080p, 60+ FPS-ów na PC, konkretów na temat wydania XBO i PS4 nie znamy, chociaż wiemy, że będzie. Po trzecie... 

Nie będę wymieniać, bo jako że zgodnie z zapowiedzą oficjalny stream ucięto tuż przed prezentacją Dooma, panuje aktualnie totalny chaos informacyjny i co chwilę dowiadujemy się czegoś nowego.

W skrócie: mnóstwo flaków na ekranie, szybka walka, nacisk na widowiskowe finishery. Fani podzieleni na dwa obozy: jedni narzekają, że id Software zamiast zastanowić się nad tym, co sprawiło, że Doom jest jednym z najlepszych FPS-ów w historii, postanowiło inspirować się darmowym modem - Brutal Doomem - który zmienił klasykę w Widowiskowe Nic Konkretnego. 

Gra zacznie się przed placówką badawczą UAC na Marsie. Podobno wewnątrz widać same szare, stalowe ściany, a do tego sporo ognia - ekran przysłania jednak "komiksowo ogromny shotgun". Prezentacja rozpoczęła się zresztą walką z shotgunem w łapie, ale w trakcie znaleziono też super shotgun (krzyki radości wśród widowni) oraz szybkostrzelny karabin plazmowy. Pojawiła się też wyrzutnia rakiet.

Okazuje się, że wielki nacisk położono na walkę wręcz: podobno manewr rozwalania demonom łbów nogami (mechanika opierająca się na ogłuszeniu ich nabojem i dobiciu kopem) przewinął się przez gameplay ładnych kilka razy. Niektórzy twierdzą, że to źle, inni mówią, że nieźle wpasowuje się w ogólną dynamikę rozgrywki: podobno finishery nie zajmują dużo czasu. W odbiorze ich pomaga też mobilność bohatera, który może sprintować, korzystać z podwójnych skoków i tym podobnych akrobacji.

Zapowiedziano też powrót piły łańcuchowej: ilość flaków i krwi na ekranie sprawiła, że niektórym zrobiło się niedobrze. Widowiskowość brutalności ma być komiksowo przerysowana: jeden z demonów wyrwał postaci gracza ręce i zaczął przerabiać go nimi na krwawą miazgę. Gracz z kolei urwał rękę z jakichś zwłok i za jej pomocą otworzył sobie drzwi, które wymagały identyfikacji.

Pokazano dwa poziomy - jeden rozgrywał się w placówce badawczej, drugi w jaskiniach na Marsie. Podobno i jeden i drugi przypominał klimatem Dooma 3, ale ten drugi kończył się otworzeniem jakichś drzwi, za którymi stał znany z teasera 20/30-metrowy Cyberdemon. Gdzieś przewinął się też jakiś latający potwór (podobno Revenant z jetpackiem), pojawił się Mancubus i dwóch Baronów. Dodatkowo: niektóre potwory mają umiejętności wyciągnięte z Dooma 3. 

Wiemy, że niektóre bronie (na padzie wybierać się je będzie charakterystycznym kółkiem... wiecie: klikacie i pojawia się kółko z arsenałem, wybieracie analogiem) będą miały alternatywny tryb strzelania: shotgun można naładować i wystrzelić kilka razy pod rząd. 

Plusem jest brak regeneracji zdrowia, minusem to, że - z tego, co wiadomo - odzyskuje się je za wykonywanie finisherów. Wszystkie informacje, którymi obecni na prezentacji dzielili się na Twitterze wskazują na to, że chociaż będziemy bardzo dużo biegać, to przez większość czasu będziemy usiłowali podbiec do kogoś tylko po to, by wykończyć go z bliska.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 22 lipca 2014, 18:21   DoomMarine95

id software - chciałem Ci jeszcze raz podziękować, że pokaz był tylko dla fanów gry, czyli wszystkich inni to... Dobrze wiedzieć, że nie zaliczam się do fanów DOOMa po tych nędznych 19 latach od kiedy zagrałem pierwszy raz w DOOM. Tim, kochamy Cię :D

sobota, 19 lipca 2014, 21:34   DETHKARZ

@richter5 Nie ma okazji do wojenki? To nie ma i Selekta ;).
Czekam na DOOM&039;a , ale boję się o niego. Nie chciałbym aby wyszedł niedopracowany tak jak Rage. Oby tym razem zrobili tą grę od początku do końca. Co do Berlina to popieram słowa RaThek&039;a.

sobota, 19 lipca 2014, 10:35   richter5

@Szpagin W Doomie 3 dosyć szybko przeniosłem się z panicznego wręcz unikania otwartych starć... do sieczki właśnie. Gra za bardzo przypomina dla mnie Quake&039;a, żeby tego nie wykorzystać ;)

sobota, 19 lipca 2014, 1:06   _MATI9630_

QL na Steamie? W sumie ciekawe, bo za trójkę życzą sobie 15 euro bez eurocenta. Dawno nie grałem, będzie okazja, by odświeżyć znajomość.

sobota, 19 lipca 2014, 0:03   Szpagin

Doom 3 miał swoje wady, ale jednego nie można mu odmówić: klaustrofobicznego klimatu, na który olbrzymi wpływ miał patent z latarką (czemu zmienili to w BFG edition, nie mam pojęcia). Z zapowiedzi wynika jednak, że teraz twórcy idą w stronę flaków i sieczki totalnej w stylu Brutal Dooma (do której wręcz zachęcają podstawowe mechanizmy gry), co podoba mi się średnio. Z ocenami wstrzymam się jednak do czasu, aż ujawnione zostanie więcej materiałów.

piątek, 18 lipca 2014, 21:12   DETHKARZ

Na polygamia.pl piszą że w grze będą apteczki.

piątek, 18 lipca 2014, 18:08   richter5

Najbardziej ciekawi mnie teraz jedno - będzie to kontynuacja Dooma 3 (który kończył się perfidną zapowiedzią sequela) czy reboot? Bo niestety wygląda mi to na to drugie :/

piątek, 18 lipca 2014, 18:05   richter5

Gdzie Selekt i jego gadanie, że na konsolach i tak będzie najlepiej? :P
A na samą grę niecierpliwie czekam :) Doom 3 to jeden z najlepszych FPS-ów, w jakie grałem (a przyznam, że grałem całkiem niedawno, bo z rok temu).

piątek, 18 lipca 2014, 15:08   sCross

I nie rozumiem, czemu The New Order - gra z często masakrycznie liniowymi poziomami (nierzadko traktującymi gracza jak idiotę, który potrzebuje trzymania za rączkę), fetch questami, rozdętym i niepotrzebnym systemem perków, wadliwym AI, schizofrenicznym stealth itd. nie ma prawa być kontrowersyjna mimo licznych plusów. Celem czytania recenzji jest wyrobienie sobie zdania na podstawie różnych opinii i źródeł, ffs. Berlina (i nie tylko) warto się czepiać, gdy pisze bzdury, ale WYTYKAJĄC BŁĘDY MERYTORYCZNE.

piątek, 18 lipca 2014, 14:57   sCross

Brutal Doom to gwałt na oryginalnym designie gry - można się chwilę pobawić i zobaczyć nowości, ale jeśli ktoś uważa, że to najlepsza wersja gry, zasługuje tylko na pusty śmiech. Niezgadzającym się polecam lekturę "The most misunderstood game of all time". A jeśli chodzi o finishery - kiedy Ninja Theory próbowało je zamieścić w DmC, Capcom kazał im je natychmiast usunąć. Czemu? Bo zabijają w szybkich grach tempo - puszkowane animacje bawią parę razy, z każdą godziną ciążąc i nudząc coraz bardziej.

O autorze

Berlin

Podobne newsy

Doom: John Romero zapowiada darmową kontynuację klasyka

News
poniedziałek, 10 grudnia 2018

doom-john-romero-zapowiada-darmowa-kontynuacje-klasyka Oczywiście pokątnie.

Komentarzy:
15

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Obchodzę na Twitchu miesiąc urodzinowy i prawie w nic nie gram, a potem przychodzi weekend i panikuję, bo nie mam nic do „Sprawdzam”!

Komentarzy:
0

A nie, to moja bohaterka w uroczym kostiumie!

Komentarzy:
7

Oraz szukanie organów w piaskownicy.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z