Rust powstanie od nowa
Facepunch Studios, twórcy Rust, postanowili zarzucić prace nad obecną wersją gry i stworzyć ją od podstaw. Jak wynika z ich wypowiedzi, jest to całkiem sensowna decyzja, która przyspieszy dalszy rozwój i uczyni go mniej bolesnym.
Okazuje się, że przy każdej najmniejszej zmianie, jaką wprowadza się w Rust, trzeba zmieniać ogromne ilości kodu:
W starym kodzie podjęto dużo głupich decyzji. Może niesprawiedliwie to zabrzmiało. Wiele decyzji podjęto, kiedy nie wiedzieliśmy jeszcze, jaką grę robimy.
Pracowano wtedy nad Cash4kills, czyli Hitmanem w otwartym świecie na wzór GTA:
Jedna rzecz, która nie podobała się nam w ostatnich Hitmanach, to dowiadywanie się, co twórca gry chce, żebyśmy zrobili, zamiast znajdowanie najlepszego miejsca do zabicia gościa. Chcieliśmy, żeby to było całkiem dowolne, ze statystykami dotyczącymi tego, jak i gdzie wszedł pocisk, bonusami za czyste zabójstwa i pozostanie niewykrytym, możliwością dzielenia się replayami i z nagrodami pieniężnymi, za które kupowałoby się nowe bronie i tak dalej. Więc miałbyś tylko jedną szansę na zabicie, a jakbyś spieprzył sprawę, nie mógłbyś tego powtórzyć – musiałbyś czekać na następny kontrakt, który przyszedłby na twojego prawdziwego maila.
Gra zawierała dużo mechanik niezwiązanych zupełnie z Rust:
Jest wiele systemów kluczowych dla Rust, które mają po 3 tysiące linijek, a mogłyby mieć 100 linijek. Więc za każdym razem, kiedy coś zmieniamy, trzeba się w tym babrać, sprawdzając, jak te pięć niepotrzebnych systemów działa, a kiedy wprowadzimy już zmianę, psuje to cztery inne systemy, które – jak nam się wydawało – nie mają z tym nic wspólnego.
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.