2
27.06.2014, 12:52Lektura na 2 minuty

Zakończyły się finały warsztatów AppCamp. Oto pięć najlepszych projektów

VR staje się coraz bardziej popularne – także w Polsce Niedawno zakończyły się organizowane przez firmę IT Kainos warsztaty AppCamp, których uczestnicy tworzyli aplikacje i gry na Oculus Rifta. Pięć najlepszych dzieł przeszło do finału, a wśród nich znalazły się bardzo ciekawe projekty. Co powiecie na symulator kierowania pojazdu pod wpływem alkoholu albo program do nauki jazdy samochodem?


Piotrek66

Przez dwa miesiące kilkunastu studentów miało czas na zrobienie własnych aplikacji i gier pod VR. Z wielu projektów wybrano pięć najlepszych. Są one naprawdę oryginalne – bo kto nie chciałby spróbować wirtualnej jazdy pod wpływem alkoholu? Albo uczyć się kierowania autem za pomocą gogli Oculus Rift? Powstałe w trakcie warsztatów programy mogą okazać się przydatne, o ile zostaną dobrze wykorzystane.

Poniżej znajdziecie pełną listę aplikacji, które załapały się do finału:

  • DrunkDriver – projekt autorstwa programisty Michała Łobacza i grafika Damiana Karczewskiego. To symulator jazdy samochodem na tak zwanym „gazie”, który ma różne tryby rozgrywki oraz 10 stopni upojenia alkoholowego. Może podziałać jako straszak dla ludzi, którzy nie widzą nic złego w kierowaniu autem po wypiciu soku z gumijagód…
  • Arachnofobia – aplikacja dla osób, które chcą zwalczyć strach przed pająkami. Program zrobiony przez programistę Radosława Dobrzenieckiego i grafika Radosława Pluskoty zmusza użytkownika do stawienia czoła pająkom. Można wybrać odpowiedni poziom doznań oraz neutralny psychologicznie projekt pokoju. W sam raz na terapie.
  • Nauka jazdy – wyobraźcie sobie, że zamiast praktykować „na mieście” zakładacie gogle Oculus Rift i trenujecie w mieszkaniu lub w ośrodku szkoleniowym. Dzięki stworzonej przez programistę Łukasza Komorowskiego i graficzkę Ewę Jóźwiak, aplikacji zgodnej z polskim kodeksem ruchu drogowego nauka jazdy samochodem może się trochę zmienić.
  • Interaktywna wędrówka po Westerplatte – tytuł mówi sam za siebie. Program edukacyjny autorstwa programistki Doroty Ossowieckiej i grafika Damiana Karczewskiego.
  • Aplikacja inVEINsion – ciekawy projekt przeznaczony dla osób zainteresowanych biologią. Program zrobiony przez programistkę Martę Porzeżyńską i graficzkę Magdę Gębską umożliwia wędrówkę po układzie krwionośnym człowieka. 
  •  

    Główną nagrodę w postaci licencji Unity Pro S i projektor BenQ TW523 otrzymali odpowiednio Damian Karczewski i Michał Łobacz. Graficy – Radosław Pluskota, Magda Gębska i Ewa Jóźwiak – otrzymali SpaceMouse 3D, a programiści Radosław Dobrzeniecki, Dorota Ossowicka i Marta Porzeżyńska dostali myszki Mad Catz RAT. Wszyscy finaliści dostali też na własność własny egzemplarz Oculus Rifta.


    Redaktor
    Piotrek66
    Wpisów17556

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze