Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Następna gra Kena Levine´a będzie nieliniowa

Piotrek66 sobota, 22 marca 2014, 16:24 News
Co planuje Ken Levine?
Co planuje Ken Levine?

Ken Levine znany jest z wielu świetnych, liniowych i koncentrujących się na fabule produkcji – przykładem są chociażby świetny BioShock oraz BioShock Infinite. Zasłużony dla branży projektant nie chce jednak, by jego kolejna gra była liniowa. Dlaczego?

W trakcie wystąpienia na tegorocznym Game Developers Conference Levine przyznał, że liniowe gry mają jedną wielką wadę – w większości przypadków nie ma sensu przechodzić ich drugi raz. Jak mówi:

Jestem dumny z tego, czego dokonaliśmy w liniowej narracji. Ale zajmowałem się tym przez ponad 19 lat. Problem z narracją polega na tym, że za każdym razem musi być ona coraz większa i większa. To zabiera czas. I jest drogie. Poświęcasz wiele lat swojego życia, dla tego jednego wielkiego momentu. Wydajesz grę i ludzie grają w nią, przechodząc ją przez 12 godzin. Mają świetne doznania, a potem przez lata widzisz cosplayerów i fanów, ale nie ma stałego zaangażowania odbiorców. Liniowa narracja stawia ścianę pomiędzy nimi, a developerem.

Projektant chce zrobić grę, w której elementy fabularne będą nieliniowe i będą mogły wpływać na siebie. Dzięki temu poszczególne wydarzenia będą wywoływane przez gracza. Levine zaznacza jednak, że będzie trzeba to odpowiednio zbalansować – liczba dostępnych możliwości ma być ograniczona, żeby mnogość opcji i różnych wariantów fabularnych nie przytłoczyła odbiorcy.

Niedawno Ken Levine zamknął Irrational Games, ale nadal pracuje w Take-Two. Wewnątrz firmy utworzył zespół złożony z kilku pracowników swojego dotychczasowego studia i wraz z nimi zajmuje się nową, mniejszą grą koncentrującą się – oczywiście – na historii.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Take-Two, Irrational Games, FPS, logiczna, 2K Boston, PEŁNA WERSJA (PC) W CDA 09/2015, 2K Games, 2K Marin, PEŁNA WERSJA (PC) W CDA 02/2016, Take 2 Interactive, Cenega Poland, Irrational Games, dystrybucja cyfrowa,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 23 marca 2014, 13:56   MartiusGW

@Abyss
Ostatnio mówił coś o smokach oraz Romeo i Julii w wykonaniu orków i elfów. Może wyjdzie z tego coś bardziej skomplikowanego.

niedziela, 23 marca 2014, 0:13   Abyss

Pewnie znowu gracze zostaną postawieni przed znaczącym wyborem &039;&039;ptaszek czy klatka". Don&039;t believe his lies.

sobota, 22 marca 2014, 22:43   bohater8

Zamiast na nieliniowosci niech skupi sie na gameplay&039;u, z ktorym w jego grach coraz gorzej. Co z tego, ze napisze swietna historie, jak interaktywna czesc bedzie nudna?
Bioshock Infinite nie dalem rady skonczyc, tak mnie to cale strzelanie znudzilo.

sobota, 22 marca 2014, 22:32   onix11

kqmil przed wszystkim gry bez zbednych udziwnień.,

sobota, 22 marca 2014, 21:50   kqmil

Z jednej strony każdy chce zagrac w jak największa liczbę tytułów i miec ich z głowy.
Z drugiej strony taki Fallout nev vegas ultimate edision podstawka można grac ponad 200-300godzin.
I pytanie co my gracze chcemy, bardzo dobrą grę z długą żywotnością czy krótką grę.

sobota, 22 marca 2014, 20:59   IllusiveMan7

Ken Levine jest prawdziwym geniuszem gamedevu, czekam na jego kolejny projekt z niecierpliwością.

sobota, 22 marca 2014, 20:44   onix11

@maridok no nie powiedziałbym.

sobota, 22 marca 2014, 19:46   Ylthin

Następna gra Levine&039;a będzie parabolą.

sobota, 22 marca 2014, 18:50   maridok

Zauważyłem, że deweloperzy ostatnimi czasy starają się stworzyć gry z możliwością ich kontynuacji. Mniej dziś "jednostrzałowych" tytułów, które się przegra i zapomni. Zupełnie odwrotna rzecz dzieje się w kinematografii. Dawniej twórcy starali się zapoczątkować historię, którą będą kontynuować. Dzisiaj coraz częściej tworzy się filmy bez zamiaru kręcenia drugich części (no chyba, że robi furorę i da się na marce nieźle zarobić).

Podobne newsy

Nowy BioShock w produkcji, Mafia IV w koszu

News
sobota, 14 kwietnia 2018

nowy-bioshock-w-produkcji-mafia-iv-w-koszu Ktoś nie śpi, aby ktoś mógł spać z rybkami.

Komentarzy:
14

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
4

Trochę zwłok, trochę k6, czyli standardowy tydzień w tej branży.

Komentarzy:
1

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
11

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z