Burden: Nietypowa gra tower-defense z walką na ciele kolosów [WIDEO]
Powstające w studiu PixelPicke Games Burden jest kolejną grą typu tower-defense. Tym, co jednak ją wyróżnia na tle innych tego typu produkcji, jest nietypowa otoczka – jej akcja toczy się na ciele ogromnych kolosów.
Burden przenosi graczy do Mhoroa – fikcyjnego świata, który w wyniku nadmiernej eksploatacji zasobów, chyli się ku upadkowi. Inżynierowie odkrywają jednak kolosy – skonstruowane przez przodków ogromne, potężne maszyny, które są jedynym ratunkiem. Mogą ocalić miasto lub lokację, w której się pojawią. Mieszkańcy boją się jednak gigantów, postrzegając ich jako zagrożenie – chwytają więc za broń i starają się unicestwić roboty.
Zadaniem gracza jest więc obrona kolosów – każdy etap to inna maszyna, którą trzeba ochronić. Nie jest to jednak proste – w przeciwieństwie do typowych produkcji tower-defense, w Burden ataki nadchodzą z różnych stron. Oczywiście starcia toczą się na ciele gigantów.
Gra ukaże się pod koniec roku na PC i Makach, ale w ciągu dwóch miesięcy zostanie udostępniona w ramach wczesnego dostępu na Steamie. Na deser – zwiastun: