Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Zwolnienia w studiu twórców God of War, nowa gra skasowana

Piotrek66 czwartek, 27 lutego 2014, 12:34 News
God of War: Ascension
God of War: Ascension

Problemy w studiu odpowiedzialnym za serię God of War. Przedstawiciele Sony potwierdzili, że w ekipie z Santa Monica doszło do zwolnień. Ich ofiarą padli nie tylko pracownicy, ale też nowy projekt zespołu, którym miała być całkowicie nowa marka.

O zwolnieniach jako pierwszy – powołując się na anonimowych informatorów – doniósł serwis IGN. Ich efektem miało być też skasowanie jednego z powstających projektów studia z Santa Monica, który miał być rzekomo zupełnie nową produkcją.

Informacje te potwierdzili przedstawiciele amerykańskiego oddziału Sony. Twierdzą, że zwolnienia są wynikiem skoncentrowania się na obszarach, które stały się dla Sony Worldwide Studios bardziej priorytetowe. Firma nie wspomniała ani słowem o anulowanej ponoć grze, ale Jonathan Hawkin, główny projektant poziomów w studiu z Santa Monica, który był jedną ze zwolnionych osób, przyznał, że projekt został skasowany. Jak pisze na Twitterze:

Wczoraj zostałem zwolniony. To było dziesięć dobrych lat i w tym czasie zrobiłem trzy gry o średniej ocen ponad 90%. Przeżyłem moje marzenie i osiągnąłem wszystkie moje cele. Poza jednym… zrobienia czegoś od zera i stworzenie nowej wysokobudżetowej marki.

Jak dodaje:

Najsmutniejszą częścią dzisiejszej pobudki był fakt, że nie będę już pracował z moją rodziną [znajomymi]. Po drugie, współczuję moim przyjaciołom, którzy stracili pracę. Najsmutniejszą i najważniejszą częścią jest jednak gra, którą tworzyłem dla graczy, a w którą nigdy nie zagrają. Przepraszam, że was zawiodłem.

Informacje o zwolnieniach i anulowaniu powstającej gry skomentował też na Twitterze – w dość ostry sposób – Jonathan Blow, twórca Braida oraz The Witness, które (o ironio) ukaże się w pierwszej kolejności na PS4. Jak pisze:

Wydawcy lubią mówić o tym, jakie to nowe marki są przerażające i ryzykowne i zazwyczaj nie są warte podejmowania ryzyka, ale to jest kiepskie rozumowanie, ponieważ każda blockbusterowa marka, w które panowie w krawatach wolą inwestować, była kiedyś nową.

Jak dodaje:

God of War było kiedyś nową marką. Call of Duty też, jest to takie oczywiste, jak panowie w krawatach tego nie rozumieją? Może następnym razem, kiedy się z nimi spotkam powinienem poprosić ich o wymienienie nazwy starych marek, które nie były kiedyś nowymi.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 27 lutego 2014, 16:08   Qoureno

powiem tak: ludzie przestają być ludźmi.

czwartek, 27 lutego 2014, 16:07   Qoureno

to się nazywa wdzięczność :/

czwartek, 27 lutego 2014, 15:52   slocik

Welp, asnection sie nie udalo to teraz musi sie komus oberwac
Takie juz jest zycie na krawedzi, kiedy tworzymy wysokobudzetowe gry sa tylko dwie opcje, sukcess lub porazka, nie ma nic po srodku.
Panowie pracujacy 10 lat w tym biznesie powini doskonale o tym wiedziec, i pewnei wiekszosc z nich zawsze stara sie byc gotowym na kopniak w tylek

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
14

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Zanim rzucimy
naszą wewnętrzną bestię 
w wir nadprzestrzeni.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z