Spicy Horse w tarapatach? Akaneiro: Demon Hunters okazało się komercyjną wtopą
Akaneiro: Demon’s Hunters – sieciowy hack’n’slash z Czerwonym Kapturkiem w roli głównej – był pierwszym od dawna dużym projektem Americana McGee i jego studia Spicy Horse. Niestety okazuje się, że developerzy na grze stracili. I to dużo – na tyle, że postanowili praktycznie ją porzucić.
W najnowszym wpisie na stronie Akaneiro: Demon’s Hunters na Kickstarterze American McGee wyjaśnił, że projekt był komercyjną klęska i się po prostu nie zwrócił. Stworzenie gry kosztowało developerów 2 miliony dolarów, podczas gdy do tej pory wygenerowała ona zaledwie 300 tysięcy dolarów, z czego 204,68 tysiąca dolarów pochodzi z przeprowadzonej jakiś czas temu zbiórki crowdfundingowej. Nie trzeba być więc geniuszem, żeby zauważyć, iż w tej sytuacji twórcy są na dużym minusie – stracili 1,7 miliona dolarów.
Dlatego też McGee postanowił podjąć radykalne kroki i drastycznie zmniejszył zespół odpowiedzialny za dalszy rozwój Akaneiro: Demon’s Hunters – do tej pory nad grą pracowało 15 osób, a teraz zajmować się nią będą zaledwie dwie. Ich zadaniem będzie utrzymywanie produkcji przy życiu i eliminowanie błędów. Nie ma co jednak liczyć na obiecane nowości w postaci multiplayera i wersji na tablety – tak mała ekipa sobie raczej po prostu z tym nie poradzi, albo zajmie jej to wieki.
Dotychczasowych twórców Akaneiro: Demon’s Hunters studio Spicy Horse oddelegowało do prac nad The Gate – projektem, który ma dla Americana McGee najwyższy priorytet. Tylko jego sukces może uratować zespół.