Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNvidia na CES: Nowa mobilna Tegra, monitory z G-Sync oraz certyfikaty GameStream

Piotrek66 poniedziałek, 6 stycznia 2014, 14:51 News
Nvidia Tegra K1
Nvidia Tegra K1

Targi Computer Electronics Show – największa impreza poświęcona elektronice użytkowej – formalnie rozpoczną się dopiero jutro, ale dzisiaj trwa dzień prasowy. W jego trakcie Nvidia zaprezentowała kilka nowinek wraz z nową wersją swojego sztandarowego mobilnego chipu – Tegrą.

W trakcie tegorocznego CES firma Nvidia pokazała Tegrę K1 – nowy mobilny chip, który wykorzystywany będzie nie tylko w smartfonach i tabletach, ale także w telewizorach oraz samochodach. Posiada 192 jednostek CUDA, co oznacza, że – przynajmniej tak twierdzi Jen-Hsun Huang, dyrektor generalny koncernu – sprzęt jest potężniejszy od konsol mijającej generacji, czyli X360 i PS3.

Dostępne będą dwie wersje urządzenia – pierwsza wyposażona zostanie w 32-bitowy czterordzeniowy procesor A15 taktowany zegarem 2,3 GHz, a druga będzie posiadała 64-bitowego dwurdzeniowca Denver taktowanego maksymalnie zegarem 2,5 GHz. Pierwsze sprzęty z 32-bitową Tegrą K1 pojawią się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

Urządzenie będzie mogło z powodzeniem uruchamiać produkcje stworzone na next-genowym silniku Unreal Engine 4. Tim Sweeney, szef Epic Games, stwierdził nawet, że dzięki chipowi Nvidii na platformy mobilne przenieść można dowolną produkcję z PC oraz XBO i PS4. Mało tego – nie sądził, że uda się osiągnąć taki poziom jeszcze przez co najmniej trzy lub cztery lata.

Moc Tegry K1 na przykładzie Unreal Engine 4 prezentuje opublikowany przez Nvidię filmik:

Kolejnym punktem programu Nvidii było GameStream – to technologia, która pozwala na streaming gier z PC na ekran Shielda lub innych urządzeń z Androidem. Aby mechanizm działał poprawnie, trzeba mieć jednak odpowiedni router i komputer, dlatego też „Zieloni” postanowili przyznawać certyfikat wybranym urządzeniom, które pozwolą na swobodne przesyłanie rozgrywki z peceta na sprzęt mobilny. Wśród pierwszych znalazły się „blaszaki” od iBuyPower, Origin, CyberPowerPC i routery od Asusa, Buffalo, D-Linka i Netgeara. Pełną ich listę znajdziecie TUTAJ.

Ostatnia nowość od Nvidii z targów CES dotyczy monitorów ze zintegrowanym chipem G-Sync. Zmniejsza on opóźnienie w wyświetlanym obrazie i podwaja jego odświeżanie. W trakcie imprezy ujawniono, że pierwsze takie wyświetlacze – m.in. od Acera, AOC, Asusa, BEnQ, Philipsa i ViewSonic – pojawią się w drugim kwartale tego roku.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: NVIDIA, Nvidia Shield, CES 2014,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 7 stycznia 2014, 11:29   tommy50

Póki co Tegra rynku nie zawojowała i poza epizodem Tegry 3 w pierwszym Nexusie 7 to jest niszą w porównaniu z chińskimi ARM.

wtorek, 7 stycznia 2014, 10:11   lubro

@MrMleczko - ...i znowu będzie odpalać Androidowe gierki i streamować w zasięgu 20 metrów? Faktycznie pozamiatane.

wtorek, 7 stycznia 2014, 8:28   MrMleczko

Teraz tylko czekać na Shield 2.0 i będzie pozamiatane i być może nie tylko w dziedzinie konsol przenośnych

wtorek, 7 stycznia 2014, 1:24   paankracyk

@Wolfur - nie do konca o to mi chodzilo. To raczej gdybanie w stylu: skoro tworcy wciskaja nam, ze tablety sa tak potezne to po co nam w takim razie piece? Nakupujmy tabletow i kladzmy w klastrach na biurkach. Czaisz, taka troche ironia ;).

poniedziałek, 6 stycznia 2014, 22:54   Wolfur

A przede wszystkim: jakie jest taktowanie tego GPU? No jakie? to jest ciekawe bo normalne desktopowe GPU mają 800-1000mhz. to ma pewnie ułamek tego.

poniedziałek, 6 stycznia 2014, 22:52   Wolfur

@sebko6

@paankracyk

no nie mogę... ale wy naiwni jesteście. 192 core tzn. że to ma jeden SMX keplerowy czyli np. jak chcecie 15 takich połączonych z dodatkowo duuuużo szybszą magistralą pamięci oraz ilością ROPów itepe to kupujecie GTX 780ti i gotowe.

taki GTX 660 ma smxów 5. (posiadam 660)

podejrzewam że sporo poobcinali w budowie pojedyńczego SMXa aby nie ciągnął aż tyle prądu stąd pewnie i wydajność mniejsza ale układ mega ciekawy i chętnie zobaczę w akcji.

Ja tam czekam na Tegra Maxwell!

poniedziałek, 6 stycznia 2014, 22:33   paankracyk

No bo co takiego sie wydarzylo przez ostatnie trzy lata? Patrzcie szerzej i przypomnijcie sobie czasy premier nowych pentiumow, podwajanie mnoznika z kazdym rokiem, premiery pierwszego gforce&039;a, potem gforcre&039;a 3, kiedys mozna bylo jeszcze robic milowe kroki wraz z premiera nowego sprzetu. Teraz technologia na to nie pozwala i producenci posuwaja sie do przodu malymi kroczkami a czasem stoja w miejscu (najnowsze intele nie przynosza widocznego wzrostu wydajnosci, przynajmniej jesli korzystasz z zewn. grafik

poniedziałek, 6 stycznia 2014, 22:30   paankracyk

@dracollo - nie wiem skad bierzesz wyniki benchmarkow. Wiekszosc gier na xone to 720p, w PS3 nie wszystkie gry chodza w full hd, a bardziej wymagajace tytuly sa zablokowane na 30 fps-ow. Piszesz, ze zwracam uwage na MHz itd. a sam zwracasz uwage na optymalizacje kodu pod te platformy. A co ma optymalizacja od faktycznej mocy obliczeniowej? Prawda jest taka, ze na obecnym rynku PC nic ciekawego od kilku lat sie nie wydarzylo.

poniedziałek, 6 stycznia 2014, 21:16   dracollo

@paankracyk - "Grafika no tez tylka nie urywa - na PC delektowalismy sie takimi widokami juz dawno." . Chcesz powiedzieć, że każdy w domu posiada pc, który odpali Crysisa 3 na maksymalnych detalach z AA itd. Włączonymi w full hd ? (bo aktualnie na ps4 we wszystkich grach poza bf4 (ale za to mam płynne stałe 60fps) jest 1080p). Już nawet nawiązując do tego bf4. Ile kosztuje pc, na którym możemy pograć przy stałych 60fps w battlefielda 4, ustawiając wszystko na Ultra i zachowując rozdziałke 1600x900?

poniedziałek, 6 stycznia 2014, 21:11   dracollo

@paankracyk. Zamiast patrzeć się na GHz i MHz, które nic tak na prawdę nie znaczą (bo to tak jakby porównać Intel Quad core 3.5ghz do I7 4770) spójrz na właściwą moc konsoli. Gpu aktualnej generacji miało ~0.25Tflops. W x1 jest 1.23 Tflops, a w ps4 aż 1.84 Tflops. Testy i benchmarki pokazują, że w tej chwili trzeba dwóch hd7970, aby dogonić świetnie zoptymalizowane Gpu z ps4, a i tak wynik ps4 jest minimalnie wyższy.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z