Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITJohn Carmack odchodzi z id Software

Piotrek66 sobota, 23 listopada 2013, 13:37 News
John Carmack - Współzałożyciel id software
John Carmack - Współzałożyciel id software

John Carmack, jeden z ojców gatunku FPS-ów, postanowił w całości poświęcić się nowemu zajęciu w firmie odpowiedzialnej za Oculus Rifta i wbrew wcześniejszym zapewnieniom zrezygnował z pracy w id Software.

W sierpniu John Carmack objął stanowisko szefa ds. technologii w Oculus VR – firmie odpowiedzialnej za stworzenie gogli rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift. Wówczas jednak podkreślano, że jego nowe zajęcie nie będzie miało wpływu na pracę w id Software.

To było jednak kilka miesięcy temu. Teraz Carmack postanowił odejść ze studia, wraz z którym stworzył pierwsze legendarne FPS-y. Guru technologiczny ekipy postanowił w całości poświęcić się pracy w Oculus VR.

Jak mówi Tim Willits, dyrektor id Software w oficjalnym oświadczeniu przesłanym serwisowi Polygon:

John Carmack, który był zainteresowany skupieniem się na rzeczach innych niż tworzenie gier w id, odszedł ze studia. Praca Johna nad id Tech 5 i technologią wykorzystywaną w obecnej produkcji w id została zakończona i jego odejście nie wpłynie na żadne projekty. Mamy szczęście, że posiadamy wspaniałą grupę programistów w id, którzy współpracowali z Johnem i zadbają o tradycję studia tworzenia świetnych gier opartych na niesamowitej technologii. Jako wieloletni koledzy Johna, życzymy mu wszystkiego dobrego.

Sam zainteresowany na Twitterze wyjaśnił, że bardzo chciał pozostać w id Software, ale praca na dwa etaty była po prostu zbyt dużym wyzwaniem. Dlatego postanowił odejść ze studia.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: id Software, Oculus Rift,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 24 listopada 2013, 23:43   skoczny

@Angrenbor: nope, Rage jako RPG to byłoby zbyt wielkie unowocześnienie i gra straciłaby jeszcze więcej. Dla mnie bardzo dobry FPS, ale nie zamierzam się ponownie wypowiadać tutaj na ten temat. No może jeszcze dodam, że wg mnie różne rodzaje amunicji nie są aż tak przydatne przez znacznie za niski poziom trudności, który był dopasowany do dzisiejszych standardów. Nie dostrzegam tutaj żadnej pozostałości mechaniki z gry RPG

niedziela, 24 listopada 2013, 19:58   Paindemonium

Prawie tak bardzo jak odejście z byłego PCF Adriana Chmielarza.

niedziela, 24 listopada 2013, 19:15   Angrenbor

Bo po prostu nie uwierzę, że cały ten stworzony piękny i bogaty we wszelakie aktywności poboczne i różne mechaniki świat od początku do końca był przeznaczony dla pozbawionego większej finezji shootera Przykład? Choćby te wszystkie pająki bojowe, zdalnie sterowane wybuchowe samochodziki czy różne rodzaje amunicji - tak naprawdę gdy nie trzeba ze względów fabularnych, nie korzysta się z nich w ogóle, bo prościej przebić się przez wrogów standardowym wyposażeniem, do którego nabojów przy zwłokach nie brakuje

niedziela, 24 listopada 2013, 19:06   DUSTDEVIL

biorąc pod uwagę tempo w jakim wydawano kolejne produkcje, mogę śmiało stwierdzić, że nie jest to jakaś wielka strata. No i nie czuję jakiejś mistycznej więzi do Carmacka, bo nie grałem w większość gier id.

niedziela, 24 listopada 2013, 19:05   Angrenbor

Nie zmienia to jednak faktu, iż w warstwie mechaniki to dalej to jest nieskomplikowany corridor shooter (mimo tej pseudootwartej otoczki) o szczątkowej fabule w stylu: "Jesteś tu obcy i nie ufamy ci, więc weź tę spluwę i wybij mutanty z tamtej dziury" opakowany dobrą choć kontrowersyjną technologię z kapitalnymi animacjami postrzałów. Jak już powiedziałem, gra zyskałaby wiele, gdyby stała się faktycznie tym, czym miała być.

niedziela, 24 listopada 2013, 18:58   Angrenbor

Bo to nie jest zła gra ogólnie, ale bardzo rozczarowująca jako dzieło żywych legend branży. Zapewne też czas działa na jej korzyść, większość zapomniała o tragicznym problemach przy starcie, przy okazji pewnie zmodernizowała sprzęt od tamtej pory, a sama gra doczekała się patchy i teraz działa bez przeszkód. Nie zestarzała się w aspektach technicznych i jestem pewien, że teraz po opadnięciu kurzu, ci, którzy z nią styczności nie mieli mogą się całkiem przyzwoicie bawić.

niedziela, 24 listopada 2013, 15:14   JerichoHorn

A w grach id wkurza mnie strasznie ta ich zboczona stylistyka sado-maso.

niedziela, 24 listopada 2013, 15:08   JerichoHorn

@Angrebor W Rage&039;a gra się całkiem przyjemnie. Własnie kończy się (zostało z 6h) darmowy weekend z tą grą na Steam. Pomimo swoich ograniczeń i niedogodności to nie jest tragedia. Przeczytałem najpierw recenzję Berlina i rzeczywiście myślałem, że warto sobie dac spokój. Ale okazało się, że jest odwrotnie. Berlin stracił u mnie całkowicie wiarygodnosć. Wynosi pod niebiosa crapy, szczególnie fabularnie, typu Chainsaw Massacre, a krytykuje pozycje godne uwagi. Każda jego ocena powinna byc czytana odwrotnie.

niedziela, 24 listopada 2013, 12:21   Angrenbor

id to prawdziwa legenda branży, a Carmack i Romero są ojcami FPSów, ale to już przeszłość. Rynek posunął się mocno do przodu, znacznie ewoluował i gry przestały odnosić sukcesy tylko dlatego że ładnie wyglądały, a oni jakoś tego nie dostrzegli. Cóż, mam nadzieję, tak jak Tubelectric, że teraz Carmack, skupiając się na tym co robi najlepiej, będzie miał okazję znów pokazać na co go stać.

niedziela, 24 listopada 2013, 12:12   Angrenbor

@sCross jaka fabuła? Pojedynczy poboczny quest z Borderlands ma więcej twistów niż całe główne story RAGE&039;a. Te gry to było nadal zwykłe parcie do przodu i koszenie kolejnych wrogów. Oczywiście, trochę to maskowano i najlepszym tego przykładem jest właśnie RAGE, gdzie wrzucono sporo całkiem ciekawych rozwiązań, ale rozbiło się to wszystko o fakt, że to wciąż tylko prosty FPS. Gra byłaby o wiele lepsza, gdyby była choć w małym stopniu RPGiem, stworzony świat aż się o to prosił.

Podobne newsy

Oculus Quest: Nowe samodzielne gogle VR przepustką na spotkanie z Darthem Vaderem [WIDEO]

News
czwartek, 27 września 2018

oculus-quest-nowe-samodzielne-gogle-vr-przepustka-na-spotkanie-z-darthem-vaderem-wideo Vader Immortal będzie jedną z 50 gier startowych.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W cyklu Retro Action sięgamy do archiwów i sprawdzamy, co pisaliśmy o przeróżnych grach w przeszłości. Tym razem, z okazji 5. urodzin Dying Light, przypominamy recenzję, która ukazała się na łamach naszego czasopisma.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Dostałem w prezencie kubek z Van Goghem. Po tygodniu odpadło mu uszko.

Komentarzy:
3

TripWire nie stara się za wszelką cenę stworzyć realistycznego symulatora. Zamiast tego stawia na niczym nieskrępowaną zabawę w rekiniego króla mórz – wciąż nieoszlifowaną na brzegach, ale i tak dającą sporo frajdy.

Komentarzy:
0

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z