8
9.11.2013, 20:12Lektura na 3 minuty

Diablo III: Szczegóły wydania PS4 i nowe informacje o Reaper of Souls. Tryb przygodowy i losowe podziemia [WIDEO]

Tegoroczny BlizzCon trwa w najlepsze. Wczoraj wieczorem zapowiedziano Warlords of Draenor, kolejne rozszerzenie do World of Warcraft, ale to oczywiście nie jedyne atrakcje przygotowane przez Blizzarda. Studio ujawniło całkiem sporą ilość informacji o Diablo III – zarówno o wersji PS4, jak i nadchodzącym dodatku Reaper of Souls.


Piotrek66

Jedną z głównych nowości, która pojawi się w Reaper of Souls będzie tryb przygodowy, odrębny od kampanii fabularnej wariant rozgrywki. To w zasadzie wszystkie znane z podstawki i rozszerzenia akty pozbawione elementów scenariusza. Nie będzie więc dialogów i przerywników filmowych, pozostanie czysta radość z tępienia kolejnych hord zastępów piekielnej armii.

Oczywiście przechodzenie misji z kampanii fabularnych pozbawione cut-scenek mogłoby okazać się na dłuższą metę nużące. Dlatego Blizzard przygotował dwie nowe opcje, które pojawią się w trybie przygodowym – zlecenia i Szczeliny Nefalemów. Te pierwsze to generowane losowo zadania dostępne we wszystkich aktach. Każdy rozdział posiada pewną pulę questów dotyczących różnych działań – pojawi się np. misja zabicia konkretnego stwora (np. Miry Eamon) lub bossa (Królowa Aranei), oczyszczenia podziemi (Legowiska kazrów) czy ukończenia wydarzenia (chociażby Ostatni bastion umarłych). Nagrodą za wykonywanie zleceń będą punkty doświadczenia i złoto, developerzy eksperymentują też z dodaniem specjalnych legendarnych przedmiotów.

Z kolei Szczeliny Nefalemów to również generowane losowo podziemia, których przejście powinno zająć około 10-15 minut. Każdy loch ma być unikalny – ich układ za każdym razem będzie inny, podobnie jak pogoda, oświetlenie i rozłożenie przeciwników: będzie możliwe, że w jednym miejscu znajdą się szkieletowi przywoływacze z aktu pierwszego oraz spopielacze Morlu z czwartego. Każda szczelina posiadać będzie dziesięć poziomów głębokości – na ich samym dnie staniemy do walki z bossami.

Podziemia wydają się być więc dużym wyzwaniem dla graczy. Na szczęście twórcy postanowili im pomóc – znajdą się w nich nowe kapliczki gwarantujące działające tymczasowe określone bonusy, w tym na przykład niewrażliwość na obrażenia, premia do szybkości ruchu czy aura błyskawic natychmiastowo zabijająca wrogów w zasięgu bohatera. Kapliczki mogłyby popsuć balans w kampanii, ale w Szczelinach Nefalemów powinny być idealnym rozwiązaniem.

Blizzard ujawnił też konkretne szczegóły Diablo III w wersji na PS4. Gra na nowej konsoli Sony ukaże się w edycji Ultimate Evil zawierającej również rozszerzenie Reaper of Souls, a sama produkcja ma działać w rozdzielczości 1080p i w sześćdziesięciu klatkach na sekundę. Poza tym pojawi się możliwość przeniesienia swojej postaci z wydania na PS3. Z kolei w rozmowie z serwisem IGN Julia Humphreys, starsza producentka produkcji, zdradziła kilka „ficzerów”, które pojawią się na PlayStation 4.

Związane są one głównie z nowym padem – na przykład touchpad, który zostanie wykorzystany do poruszania się po menu gry. Developerzy eksperymentują też z opcją wysyłania emotek, które „rysowalibyśmy” na panelu dotykowym. Twórcy znaleźli też zastosowanie dla przycisku Share, za którego pomocą gracze używaliby trzech nowych funkcji: Player Mail, Player Gifts i Avenger Kills. Dwie pierwsze działają na podobnych zasadach i umożliwiają przekazanie zebranego przedmiotu innemu użytkownikowi. Trzecia z kolei umożliwi dokonanie zemsty na potworze, który zabił naszego kumpla.

Czy jednak opcje te pojawią się na PC? Tego na razie nie wiadomo, ale Blizzard nie wyklucza, że prędzej czy później mogą one zawitać także do komputerowego Diablo III.

Produkcja trafi na PS4 w przyszłym roku. W naszych galeriach (TUTAJ i TUTAJ) znajdziecie screeny wersji na next-gena Sony oraz dodatku, a także zwiastuny wydania na PlayStation 4 i rozszerzenia:

#1:

#2:

#3:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze