Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Collective: Ciekawa inicjatywa Square Enix. Firma chce pomagać indykom przy udziale graczy

Piotrek66 środa, 9 października 2013, 9:20 News
Collective
Collective

Kickstarter wniósł do branży sporo świeżości – developerzy mogą zdobywać fundusze na swoje gry bezpośrednio od internautów, jeśli przekonają ich do swoich pomysłów. Ciekawym rozwinięciem idei fanfundingu wydaje się najnowsze przedsięwzięcie Square Enix – firma rusza z projektem Collective, w ramach którego zamierza pomagać twórcom zrealizować produkcje, jakie przypadły do gustu graczom.

Collective to inicjatywa, która zakłada współpracę developerów i fanów. Na czym będzie ona polegać? Phil Elliot, szef projektu, wyjaśnia, że w ramach przedsięwzięcia prezentowane będą różne pomysły małych, niezależnych ekip. Jeśli graczom spodoba się konkretna koncepcja, wówczas Square Enix przeprowadzi jej twórców przez skomplikowany proces weryfikacyjny, który będzie miał na celu sprawdzenie, czy zespół dysponuje odpowiednimi środkami (doświadczeniem, narzędziami, itd.), by zrealizować swoją grę.

W sytuacji, gdy dane studio pozytywnie przejdzie test, japońska firma będzie go wspierać i pomoże mu w zorganizowaniu kampanii fanfundingowej w zaprzyjaźnionym serwisie IndieGoGo. Jeśli uda się zebrać wymagane fundusze na stworzenie produkcji, Square Enix będzie cały czas w kontakcie z ekipą w trakcie prac nad projektem, a po jego ukończeniu zajmie się wydaniem gry.

Elliot podkreśla, że w ten sposób jego koncern chce pomóc małym, niezależnym zespołom w przebiciu się na rynek – jak sam mówi, firma „chce odnaleźć kolejny wielki hit” i „nowych utalentowanych ludzi”. Zapewnia przy tym, że większość przychodów ze sprzedaży konkretnej produkcji powędruje do jej twórców, a pieniądze zarobione przez Square Enix zainwestowane zostaną w rozwój Collective.

I jeszcze jedno – spółka zamierza udostępnić developerom kilka starszych marek Eidosa, które będą mogli wykorzystać tworząc swoje gry. Nic, tylko się cieszyć i czekać na kontynuacje kultowych produkcji. Może kolejny singlowy Legacy of Kain?

Więcej informacji o Collective mamy poznać w trakcie imprezy GDC Next, która odbędzie się w dniach 5-7 listopada.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Eidos, Square Enix,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 9 października 2013, 22:12   AIPlay

-_- ->Reading->Processing->LoL Jak zobaczyłem to się ucieszyłem, ale gdy zobaczyłem jakie gry wydał Eidosa to chciałbym by to nie ich marki były tylko Square Enix, bo kocham wydane przez nich marki takie jak 666 Satan, czy Full Metal Alchemist i z chęcią zrobił bym z nich gry. ;)

środa, 9 października 2013, 11:41   EastClintwood

@Salemus
Nie zgrywaj cwaniaka, nie jesteś fajny.

środa, 9 października 2013, 10:23   Salemus

*Bierze popcorn*
*Czeka na idiotów, którzy wezmą na poważnie trollerski komentarz*

środa, 9 października 2013, 10:19   Biezdziad

Gry Indie to głupota, bo jest w nich mało, lub też nie ma wcale mikropłatności. Czemu jako człowiek zamożny nie mogę być automatycznie lepszy od jakiegoś biedaka zarabiającego 3000 na rękę?

Podobne newsy

Japończyk groził śmiercią pracownikom Square Enix

News
sobota, 10 sierpnia 2019

japonczyk-grozil-smiercia-pracownikom-square-enix Powód? "Byłem wkurzony, bo przegrałem w ich grę".

Komentarzy:
24

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

…mamusia ubiła tylko dlatego, że zaciął się na ścianie budynku.

Komentarzy:
6

Ja też nie wiedziałam aż do piątku, a teraz dzielę się tą wiedzą z Tobą.

Komentarzy:
8

…i tracę punkt poczytalności.

Komentarzy:
3

Głuchowski to przede wszystkim ojciec Uniwersum Metro 2033 – powieści z tego cyklu zapewniły mu popularność i dały początek świetnej serii gier. Autor parę razy już jednak udowodnił, że potrafi uciec od klaustrofobicznych klimatów. Tym razem jest podobnie – ale też nie do końca. Bo klimat postapo można wyciskać z każdej ze stron.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z