MechWarrior Online: Community Warfare - Nadchodzi dodatek ze sporymi zmianami
W połowie września MechWarrior Online nareszcie wyszło z fazy otwartej bety. To jednak dopiero początek dla tej sieciówki z mechami – w trakcie zorganizowanej w ubiegłym tygodniu z okazji premiery gry imprezy twórcy produkcji zapowiedzieli rozszerzenie Community Warfare, które przyniesie ze sobą sporo zmian w rozgrywce.
Community Warfare będzie sporym dodatkiem do MechWarrior Online – wraz z nim pojawią się m.in. system rozwoju pilotów i maszyn oraz kontrakty. To wszystko wpłynie na ekonomię gry.
Rozszerzenie wyodrębni trzy rodzaje graczy. Pierwszym będą samotne wilki, które będą toczyły boje na własny rachunek – najczęściej pojawiać się będą na publicznych serwerach i nie będą związani z żadną stroną konfliktu. Kolejnym typem są użytkownicy lojalni konkretnej frakcji, którzy będą zdobywać prestiż wewnątrz danej grupy gromadząc punkty lojalności i coraz wyższe rangi. Ostatnimi są najemnicy współpracujący z korporacjami – zdobywa szacunek wykonując zadania zespołowe.
Misje opierać będą się na kontraktach, a zakończenie ich sukcesem nagrodzone zostanie punktami dla samotników, najemników lub członków frakcji, doświadczeniem i C-Bills – wirtualną walutą, która wykorzystywana jest do nabywania kolejnych przedmiotów (nie mylić z MC – ten środek płatniczy zdobywamy wydając prawdziwe pieniądze). Oczywiście wraz z wykonywaniem konkretnych zadań pojawiać się będą bardziej skomplikowane, ale lepiej płatne. W przypadku jednak, gdy dany quest się nie powiedzie, otrzymamy karę, ale jeszcze nie wiadomo, jak ten system będzie funkcjonował. I jeszcze jedno – wśród kontraktów pojawią się m.in. ataki na daną planetę i jej okupację lub standardowe starcia.
Rozszerzenie Community Warfare udostępnione zostanie w trzech fazach w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Pierwsza część pojawi się za cztery tygodnie.