Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Biuro gier zaginionych: LucasArts pracowało nad rimejkiem Day of the Tentacle

Piotrek66 poniedziałek, 30 września 2013, 14:26 News
Day of the Tentacle
Day of the Tentacle

Kolejny – po Star Wars 1313 – powód, by zapłakać rzewnymi łzami nad losem zamkniętego przez Disneya LucasArts. W sieci pojawiły się informacje, jakoby studio tuż przed swoim zamknięciem pracowało nad rimejkiem jednej z najbardziej znanych – po obu częściach Monkey Island – przygodówki: Day of the Tentacle.

Serwis Kotaku opublikował niedawno obszerny artykuł, w którym opisuje historię końca LucasArts. Wypowiada się w nim trzech anonimowych pracowników studia, którzy zdradzili, że tuż przed zamknięciem firmy w jej singapurskim oddziale powstawał rimejk Day of the Tentacle.

Nowa wersja kultowej przygodówki miała być w założeniach bardzo podobna do odświeżonych edycji dwóch części Małpiej Wyspy. Twórcy zamierzali znacząco poprawić oprawie wizualną – co prawda lokacje nadal byłyby dwuwymiarowe, ale już modele postaci i elementów otoczenia byłyby w 3D. Poza tym w dowolnym momencie można byłoby przełączyć się na starą edycję.

Jeden z informatorów twierdzi, że rimejk był w 80% gotowy. Pozostali zaznaczyli jednak, że – co dziwne – choć produkcja była już prawie gotowa, tak naprawdę nigdy nie otrzymała zielonego światła. Byli pracownicy LucasArtsu podkreślają, że dla wielu developerów był to „projekt marzeń”. Szkoda jednak, że nie ujrzał światła dziennego, zwłaszcza, że był tak blisko ukończenia.

Serwis Kotaku pisze też o innych tytułach, które powstawały w studiu tuż przed jego zamknięciem – w tym o facebookowej i mobilnej grze osadzonej w świecie „Gwiezdnych Wojen”, Smuggler, Outpost, które w założeniach miało być podobne do FarmVille oraz Death Star na iOS. Dwa ostatnie tytuły były już ponoć gotowe i przeszły testy jakości. LucasArts zamierzał też uruchomić własny, wzorowany na Originie serwis do dystrybucji produkcji, który miał wystartować wraz z premierą sieciowego shootera Star Wars: First Assault.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Biuro gier zaginionych,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 2 października 2013, 5:07   Siergiejska

Jako ciekawostkę możnaby dodać, że Polski LK Avalon "troszkę" się inspirował szatą graficzną tejże produkcji w naszej rodzimej grze Skaut Kwatermaster; )

poniedziałek, 30 września 2013, 21:22   zearid

Dla mnie to smutna wieść. Do dziś pamiętam godziny przesiedziane przy tej produkcji. Stary kompik (486 na dość żadkim procku, 8 do 16MB ram i monochromatyczny monitorek, z prawie zerowym kontrastem ale to okazało sięwiną wciśniętej na siłę wtyczki xD), czysty DOS, NC i sterownik myszki mouse.com xD a frajdy było co nie miara.Miło by było zasiąść przy odświeżonej wersji tej gry (DotT)

poniedziałek, 30 września 2013, 19:04   anok98

Firma wydawała w ostatnich latach swego istnienia co najwyżej średnie gry, ale jak czytam o tych projektach, to mi się żal robi.

poniedziałek, 30 września 2013, 15:28   Damianuss

Mi to się marzy odświeżony Xwing, to by było coś. Nie rozumiem dlaczego to uniwersum stoi w miejscu. Przecież ludzie/gracze tylko czekają na kolejne Battlefronty, JA, racer&039;y, Xwingi itd. 1313 poszedł się walić, wielka szkoda bo zapowiadało się na coś poważniejszego.

poniedziałek, 30 września 2013, 14:55   makosa5

Przerosly ich wlasne projekty...

Podobne newsy

Biuro gier zaginionych: Twórcy Fable pracowali nad grą InkQuest. Tak wyglądał jej prototyp [WIDEO]

News
środa, 24 września 2014

biuro-gier-zaginionych-tworcy-fable-pracowali-nad-gra-inkquest-tak-wygladal-jej-prototyp-wideo Lionhead zajmuje się głównie Fable, nie oznacza to jednak, że studio poświęca cały swój czas tylko swojej sztandarowej serii. Firma wydzieliła w swoim zespole grupę, która ma pracować nad nowymi pomysłami i prototypami. Jednym z nich był InkQuest – przygodówka, która nie została ostatecznie zrealizowana, ale developerzy wypuścili właśnie poświęcony jej filmik.

Komentarzy:
1

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Stąd pod koniec tego odcinka prezentuję coś ekstra.

Komentarzy:
2

Nie tam, gdzie bym się go mogła spodziewać.

Komentarzy:
6

Dla osób spoza świata gier głównym skojarzeniem z tematem polskich produkcji będzie bez wątpienia Wiedźmin. Gracze znają dużo więcej tytułów i wiedzą, jak kreatywna potrafi być nasza branża. Jednak najwięcej o sile sektora gamedev wiedzą... inwestorzy. Oni zarabiają na nim od lat.

Komentarzy:
1

Nick Waldron to jedna z tych osób, które są przez wszystkich lubiane, wszędzie ich pełno, przyjaźnią się z każdym i każdemu pomagają. Ich urok jest nieodparty, a intencje zdają się czystsze niż łza. A więc, zgodnie z prawidłami sztuki, Nick musi zginąć w strasznym wypadku.

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« listopad 2020
PWŚCPSN
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30