Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITXbox One: Konsola zaprojektowana, by żyć wiecznie

spikain środa, 31 lipca 2013, 16:40 News
Xbox One
Xbox One

Jeżeli boicie się kupić Xboksa One, bo obawiacie się powtórki sytuacji z pierwszymi, bardzo awaryjnymi modelami X360, możecie odetchnąć z ulgą i składać pre-order. Jak zapowiada Microsoft, konsola będzie mogła być włączona znacznie dłużej, niż może wam się wydawać.

Nigdy nie wyłączany Xbox One nie będzie co prawda działać wiecznie, ale przynajmniej tyle, żeby dożyć swojej własnej śmierci, która - według przewidywań producenta - nastąpi 10 lat po premierze.

Xbox One to spore pudło - spowodowane jest to między innymi rozważnie rozplanowanym chłodzeniem, które uniemożliwi przegrzanie się konsoli nawet przez wspomniane 10 lat, a ponadto ma działać niemal bezgłośnie. Rozeszła się nawet plotka, jakoby pierwsze prototypy Xboksa One nie miały żadnych diod, które dawałyby znak życia konsoli, przez co po włączeniu pracownicy Microsoftu nie byli pewni, czy w ogóle się uruchomiła.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Xbox One,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 2 sierpnia 2013, 14:51   Krax

a co do procesu i sposobu pisania i tworzenia gier na wszystkich urządzania (pomijając małe firmy) wygląda on mniej więcej zawsze tak samo...różnicą jest pare elementów(czasem krytycznych). no przecież ps3 programujemy grafikę w openGL, na x klocku w direct3D. obie technologie są z powodzeniem używane zarówno na konsolach, mobilnych jak i pc. od paru ładnych lat na platformie Microsoftu ten sam program można było uruchomić na pc(x86/x64), xbox(IBM) czy mobilne(ARM) tylko zmieniając wersję kompilatora.

piątek, 2 sierpnia 2013, 14:38   Krax

zigor1 pokaż mi pc z ddr5 lub ddr3 + esram w dostępie równoległym dla cpu. fakt, że jest podobnie to jeszcze nic nie znaczy... przepustowość dla cpu w xbox jest niesamowicie wysoka(pod tym względem ps4 jest bardziej podobny do pc). zresztą nie do końca wiemy w czym będziemy tworzy soft(sdk, środowisko programowania, biblioteki i optymalizacja sterowników, to coś co dla nas pctowców jest nie dostępne) dla ps4 i to też jest ważne w kwesti optymalizacji.

czwartek, 1 sierpnia 2013, 22:26   Mag123

kazdy ci powie ze musisz miec min 8 gb ram na nowa generacje

czwartek, 1 sierpnia 2013, 22:26   Mag123

programisci sie nie znaja co juz maja te konsole od dawna ale ty juz wiesz o nich wszystko ok...

czwartek, 1 sierpnia 2013, 21:50   zigor1

@ Mag123: I znów klepiesz jak potłuczony... Z optymalizacją nie będzie już problemu gdyż Xbox One czy PS4 będą miały tą samą architekturę procesora co każdy dzisiejszy PC (x86-64), więc piszesz gry tak samo na PC jak i na konsole (oczywiście z różnicą API itd.). Po drugie programiści uwież mi słabo znają się na sprzęcie i ich gdybania odnośnie ilości RAM w przyszłości wrzuciłbym do jednego worka z powieściami SciFi

czwartek, 1 sierpnia 2013, 17:38   fb1998

W starciu xbox one vs ps4 nie ma jeszcze jednego bardzo ważnego czynnika-zabezpieczeń. Wiele osób kupiło klocka tylko dlatego,że można go łatwo spiracić,z kolei na ps3 są z tym dużo większe problemy.

czwartek, 1 sierpnia 2013, 17:36   fb1998

Co do bebechów konsoli ,to może być różnie i jaką mają prawdziwą moc, dowiemy się dopiero ,gdy konsole trafią do sklepów. Microsoft może przecież zrobić taki sam myk jak z xboxem 360 ,czyli dwa miesiące przed premierą zwiększyć ilość ramu dwukrotnie. Zgadzam się z Meg123 w kwesti tego ,że żeby na pc ,,przetrwać,, nową generację konsol,trzeba mieć sprzęt od nich mocniejszy ,a nie taki sam,bo jam np. pc lepszy od x360 ,a i tak gry mi chodzą lepiej na tej konsoli.

czwartek, 1 sierpnia 2013, 17:29   SantaChief12

Taa. Konsola stworzona by rzyć wiecznie w magazynie sklepowym.[if you now what i mean:)]

czwartek, 1 sierpnia 2013, 16:37   Krax

[cd] gdyż jak powszechnie wiadomo gpu amd skaluje się lepiej przy mocnym jednym rdzeniu(odwrotnie do nVidia która lepiej skaluje się z produktami Amd, narzut sterowników jest u amd większy na jeden rdzeń)...
cóż poczekamy zobaczymy, wiadomo że sony lepiej radzi sobie z klientami - pytanie kto zaoferuje nam relatywnie lepsze urządznie i prdukt w tej samej cenie?

czwartek, 1 sierpnia 2013, 16:31   Krax

Mag123 od nośnie pamięci, tak ale tylko w przypadku xbox... ps4 pamięć jest wspólna ale na chwile obecną nie wiadomo czy po zmodyfikowaniu układ jest dalej zgodny z hUMA... chodzą słuchy że po tym całym kombinowaniu z cpu i jego dostępie przez szynę (dostęp do pamięci dla gpu 176, to dla cpu 20Gb/s, do tego gpu może mieć te 20 mniej...bo podano tylko 176 jako wydajność, dochodzą jeszcze opóźnienia gddr 5 vs ddr3 ale to podobno sony jakoś softwarowo rozwiązało) co może się odbić na wydajności cpu[cdn.]

O autorze

Dawid 'spikain' Bojarski
Dawid 'spikain' Bojarski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

…mamusia ubiła tylko dlatego, że zaciął się na ścianie budynku.

Komentarzy:
6

Ja też nie wiedziałam aż do piątku, a teraz dzielę się tą wiedzą z Tobą.

Komentarzy:
8

…i tracę punkt poczytalności.

Komentarzy:
3

Głuchowski to przede wszystkim ojciec Uniwersum Metro 2033 – powieści z tego cyklu zapewniły mu popularność i dały początek świetnej serii gier. Autor parę razy już jednak udowodnił, że potrafi uciec od klaustrofobicznych klimatów. Tym razem jest podobnie – ale też nie do końca. Bo klimat postapo można wyciskać z każdej ze stron.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z