Ouya: 27% właścicieli kupiło grę
Julie Uhrman, jedna z założycielek Ouya inc. powiedziała, że zaledwie 27% właścicieli opartej na Androidzie konsoli Ouya kupiło grę. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, że to niewiele. Według Uhrman jednak mamy do czynienia z sukcesem.
Wyjaśnienia Julie Uhrman nie są niedorzeczne - model biznesowy Ouyi wymaga od twórców gier zawarcie darmowej wersji próbnej każdej produkcji dostępnej na konsoli. Podczas gdy przy kupnie dużej platformy jednego z trzech głównych producentów konsol gracz dokupuje zazwyczaj również co najmniej jedną grę pudełkową, tytuły na Ouyi rozprowadzane są wyłącznie cyfrowo. W pozostałych 73% przypadków skończyło się więc prawdopodobnie - przynajmniej na razie - na wersjach trial.
Julie Uhrman jest dobrej myśli:
Te liczby będą rosnąć wraz ze sprzedażą konsol i wzrastającą liczbą twórców zainteresowanych Ouyą i wierzę, że do końca roku kilku developerów powie nam, że zarobili ponad milion dolarów na Ouyi.
Dodaje również, że na razie sprzedaż idzie "znacznie lepiej, niż oczekiwano", a przykładem tego są takie gry jak TowerFall czy Hidden in Plain Sight.
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.