Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBroken Age: Double Fine znowu brakuje pieniędzy [UPDATE]

Piotrek66 czwartek, 4 lipca 2013, 13:55 News
PC
Broken Age
Broken Age

Studio Double Fine ustami swojego szefa Tima Schafera ujawniło szczegóły dotyczące premiery Broken Age – przygodówki, która zapoczątkowała boom na projekty finansowane za pomocą Kickstartera. Gra zostanie ostatecznie podzielona na dwie części. Dlaczego?

We wpisie na kickstarterowym profilu Broken Age Schafer wyjaśnił, że mimo ogromnego sukcesu akcji (zgromadzono 3,33 miliona dolarów, podczas gdy developerzy chcieli zaledwie 400 tysięcy dolarów), gra rozrosła się na tyle, że zebrane pieniądze po prostu nie wystarczyły. Do tego Double Fine zdało sobie sprawę, że nie zdoła ukończyć prac nad projektem przed 2015 rokiem, a na tak długi okres developingu studio również nie miało funduszy.

Schafer postanowił więc znaleźć inny sposób na zdobycie dodatkowych pieniędzy. Można powiedzieć, że mieli nóż na gardle – gdyby się nie udało, zmuszeni byliby wyciąć z Broken Age około 75% zawartości, a jak wiadomo, coś takiego nie mogło się wydarzyć. Dlatego zespół zdecydował się pokryć koszty produkcji z zysków ze sprzedaży różnych zestawów (Humble Bundle) i innych wersji wydanych już tytułów studia (pewnie dzięki temu zawdzięczamy pecetowego BrutalLegend). To jednak nie wystarczyło.

Jak pisze Schafer:

Poproszenie wydawcy o pieniądze nie wchodziło w grę ponieważ byłoby to naruszeniem ducha Kickstartera. Uruchomienie ponownej zbiórki wydawało się błędem.

Double Fine wpadło na inny pomysł – postanowiło wydać Broken Age w dwóch częściach. Pierwsza pojawi się na Steamie w styczniu 2014 roku i ukaże się w ramach programu Early Access, który za pewną opłatą umożliwia dostęp do wczesnych edycji gier i gwarantuje darmowe aktualizacje, a także pełną wersję produkcji. Druga zawita na platformę Valve w kwietniu lub maju 2014 roku i będzie ją można pobrać bez potrzeby uiszczania dodatkowych pieniędzy. W ten sposób twórcy zarobią na sprzedaży pierwszego rozdziału tytułu, zdobywając fundusze na pracę nad pozostałą częścią przygodówki.

[UPDATE]:

Tim Schafer odniósł się do swojego wpisu na Kickstarterze za pośrednictwem Twittera. Podkreślił, że wraz ze swoją ekipą nie chce żadnych dodatkowych pieniędzy od graczy, a brakującą sumę developerzy pokryją z dochodów ze sprzedaży własnych gier. Tłumaczy też, że choć udało się zebrać 3,4 miliona dolarów w trakcie zbiórki, w rzeczywistości – po odliczeniu pensji oraz kosztów opracowania dokumentacji i nagród dla darczyńców – z tej kwoty zostało tylko 2 miliony dolarów.

To chyba znacznie lepszy pomysł niż wycięcie z Broken Age większości zawartości, prawda?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 5 lipca 2013, 1:12   imrooniel

[fix linku, dodałem spacje] Marc0s - nie wiesz o czym mówisz. Game developerzy to nie są kasjerki z polomarketu, zarabiają "troche" więcej.
http:gamasutra.com/view/news/189893/ Industry_in_flux_What_we_learned_from _Game_Developers_2012_Salary_Survey.php" This year&039;s average for U.S.-based game developers is $84,337"Powiedzmy, że pracuje nad tym 10 osób: to juz $840k rocznie tylko na pensje. A co z ubezpieczeniem? Wynajem lokalu? Rachunki? Podatki? Licencje, narzędzia, sprzęt?

piątek, 5 lipca 2013, 1:10   imrooniel

Marc0s - nie wiesz o czym mówisz. Game developerzy to nie są kasjerki z polomarketu, zarabiają "troche" więcej.
http:gamasutra.com/view/news/189893/Industry_in_flux_What_we_learned_from_Game_Developers_2012_Salary_Survey.php" This year&039;s average for U.S.-based game developers is $84,337"Powiedzmy, że pracuje nad tym 10 osób: to juz $840k rocznie tylko na pensje. A co z ubezpieczeniem? Wynajem lokalu? Rachunki? Podatki? Licencje, narzędzia, sprzęt?

czwartek, 4 lipca 2013, 21:43   Marc0s

lol what? Z taką kasą nie wystarczyło im na wykonanie przygodówki? Czy oni chcieli zrobić grę open world z trybem virtual reality, czy co? Grafika jak na dzisiejsze czasy też nie warta tej kasy z kickstartera. Coś mi się wydaje, że po rozdaniu tych wszystkich premii dla siebie i "zarządu" zorientowali się, że już na grę im nie starczy i tyle.. Porażka. :(

czwartek, 4 lipca 2013, 18:09   bart-2pl

http:www.youtube.com/watch?v=5PWOqC3qSxo

czwartek, 4 lipca 2013, 17:42   skoczny

@latouffe: nie do końca wiem o co chodzi z modelem Minecrafta, więc może to co napiszę nie będzie tym o co chodziło. Ale Arma 3 zdaje się stosuje model Minecrafta - płacąc za betę płaci się mniej niż za pełną wersją i jest to też "preorder" wersji pełnej. Tak samo kupując jeszcze tańszą alfę odblokowywało się dostęp do każdej kolejnej wersji. Tak było w "kwadratach" jeśli mnie pamięć nie myli

czwartek, 4 lipca 2013, 15:22   latouffe

"Zostalo" 2 miliony a chcieli 400K?! Hahahaha, powalilo mnie to. A swoja droga, te wszystkie platne alphy, bety, early access, to jest takie robienie graczy w konia ze az glowa boli. Arma 3, Planetary anih., Kebal, Prison architect etc. gry ktore sa indykami powinny stosowac model Minecrafta albo miec niskie ceny a nie kazac sobie placic by miec masc gratisowych testerow.

środa, 3 lipca 2013, 21:22   Kricz

Jezu, biedne Double Fine. Serio, firma robiąca świetne gry borykająca się z problemami finansowymi. Smutne :x Chcemy Psychonauts 2. Double Fine i Telltale Games kojarzą mi się właśnie z takimi smutnymi spółkami, które potrafią robić i robią dobre produkcje, ale wciąż brakuje im na nie kasy więc muszą wydawać swoje gry rozdrobnione na części.

środa, 3 lipca 2013, 12:55   skoczny

Kickstarter upadek pierwszy. Bonusy bonusami, ponad 3 miliony jak niezależne studio jest ogromem pieniędzy. Do tego wspomniane Humble Bundle i nadal mało? To co oni chcą tam dodać? To jest przygodówka, ludzie. Rozumiem, że swoje musi kosztować, ale nie przesadzajmy.

środa, 3 lipca 2013, 12:48   zero1zero3

A nie mówiłem? Schafer skończył się na Psychonauts, teraz to zwykły pretensjonalny indie-hipster jakich wielu. Proponuje wszystkim olać gry DF, im wcześniej skończą tym lepiej.

środa, 3 lipca 2013, 12:26   Śledziks

Zresztą Schafer sam przyznał, że jak dostał taką kupę kasy to zaczął tak rozbudowywać grę, że teraz po prostu brakuje na nią kasy. Prosta sprawa, brak kalkulacji i zbyt wybujałe ambicje jej twórcy.

Podobne newsy

Humble Narrative Bundle: Tym razem dostaniemy gry, które ponoć mają historie

News
środa, 1 czerwca 2016

humble-narrative-bundle-tym-razem-dostaniemy-gry-ktore-ponoc-maja-historie Jej Historię, Złamaną Historię oraz 80-dniową Historię. A usłyszymy i kilka innych Historii.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W odcinku z tego tygodnia odnajdą się przede wszystkim entuzjaści grania we dwoje. A także ci, którzy mają ochotę rzucić wszystko i uciec do lasu.

Komentarzy:
2

To samo co każdego dnia, Pinky. Pijemy wino i mścimy się na ludzkości.

Komentarzy:
7

Czy zdecydujesz się poznać odpowiedzi na wszystkie pytania, jeśli nie będziesz mógł się nimi z nikim podzielić?

Komentarzy:
5

Obchodzę na Twitchu miesiąc urodzinowy i prawie w nic nie gram, a potem przychodzi weekend i panikuję, bo nie mam nic do „Sprawdzam”!

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z