Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBleszinski: "Wysokobudżetowe gry nie mogą współistnieć z używanymi"

Adzior czwartek, 13 czerwca 2013, 14:57 News
Cliff Bleszinski
Cliff Bleszinski

Kolejny głos w sprawie restrykcyjnych rozwiązań Microsoftu wobec gier używanych. Tym razem wypowiedział się niegdyś czołowy wodzirej Epic Games - Cliff Bleszinski. Zdaniem głównego projektanta serii Gears of War, wysokobudżetowe gry nie mogą dzielić rynku z używanymi.

Cliffy B za pośrednictwem swojego twittera wypowiedział się dość krytycznie o grach używanych. Jak czytamy:

Nie możesz prowadzić tak wysokich budżetów w pracach nad grą i marketingu, gdy używane i wypożyczane gry wciąż istnieją. Ludzie, cyfry się wtedy NIE zgadzają. [...] Dopracowanie grafiki i funkcji, jakiego obecnie oczekujemy od gier, nie jest możliwe bez poniesienia astronomicznych kosztów. Nad serią Assassin's Creed pracują tysiące ludzi. [...] Dlatego wszędzie widać free-to-play i mikrotransakcje. Model gry na płycie za 60 dolarów się sypie. [...] Mówicie mi - "obniżcie więc budżety". Zdajecie sobie sprawę, jak zabawnie to brzmi?

Zdajemy?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Xbox One,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 16 czerwca 2013, 10:48   Madmartigan

Hmm.Rozumiem że koleś może się wypowiadać o trendach w grach i jakości jakiejś konkretnej gry w ogóle.Ale kiedy doszedł do tego że on zna się na ekonomi,zasad podaży i popytu to jest dla mnie zagadka:-).Za jakiś czas zacznie mu się pewnie wydawać że lewituje.Dokładnie wtedy kiedy uzna że joginem też jest :-)

sobota, 15 czerwca 2013, 20:52   Wookie3e

Mózg mi się lasuje jak czytam taką marketingową nowomowę. Biedni, biedni zarabiający miliony producenci i wydawcy gier. Nowe gry są coraz droższe (PS4, XO), a ich rozwój zatrzymał się gdzieś w 2007 roku. Oferują ciągle to samo, albo nieudolnie kopiują czyjeś pomysły. Niech zaczną oszczędzać na rzeczach typu "realistyczny pies".

piątek, 14 czerwca 2013, 18:55   BugenHagen

No to tak jak z piraceniem i tym, że każda spiracona kopia to potencjalny zysk xd ta jasne wróżby i fusiory :D

piątek, 14 czerwca 2013, 17:55   Kawalorn

@Kricz Jest dla mnie jeszcze taka kwestia że gry robi coraz więcej osób i budżet tez jest coraz większy... ale jakoś gry nie są przez to lepsze. Przeciętna długość spada a najdroższe gry to często straszny copy-paste. W dzisiejszych czasach zwykle im oryginalniejsza i ambitniejsza gra tym mniejszy ma budżet.

piątek, 14 czerwca 2013, 13:08   Johny

@McGrave
Do tego wszystkie gry są do siebie podobne,to co jest teraz przechodziliśmy już 50 razy chyba

piątek, 14 czerwca 2013, 10:35   Jacekxyz

W normalnym świecie człowiek kupując coś dostaje rzecz "materialną" która jako używana traci, ale nadal ma wartość i można ją sprzedać. Jeśli dojedziemy do sytuacji, że gry nie można sprzedać zakup stanie się czystą konsumpcją tak jak obiad w restauracji czy wyjście do kina. Płacisz i oprócz przyjemności nic materialnego nie zostaje. Firmy chciałyby aby zakup gry był wyjściem do kina. Kolejny krok to pewnie możliwość jednorazowego przejścia gry, chcesz jeszcze raz zapłać ponownie. Tylko cena trochę nie ta.

piątek, 14 czerwca 2013, 10:28   Jacekxyz

@AoS linia produkcyjna samochodu też jest warta setki milionów i sprzedanie kilku sztuk nie zwróci kosztów w momentcie sprzedaży (to ilość daje zysk). Po to jest linia aby obniżyć koszty jednostki. W przypadku gier koszt nośnika jest bliski zera. I w jednym i drugim przypadku liczy się to czy produkt jest na tyle dobry, że ludzie będą chcieli go kupować. Jeśli w przypadku gry wiecej poszło na marketing niż produkcję to potem mamy płacz, że się nie sprzedaje. Ale to wina firmy a nie rynku czy klientów.

piątek, 14 czerwca 2013, 10:15   Veldrim

A i tak przeogromna część budżetu gry idzie w marketing, który często trafia w niewystarczającą liczbe odbiorców w stosunku do kosztu, czyli kasa w błoto. Premii dla prezesików nie licze bo to standard. A przy regulacji rynku, bardzo prawdopodobne ze przetrwają nie te firmy co robią dobre gry, tylko te co umieją nawet badziew wydoić na potęgę

piątek, 14 czerwca 2013, 9:05   GrowlingM1ke

Hahaha, nagle z nikad wyskoczyli pseudo-analitycy. Tak naprawde trudno powiedziec czy to co mowi Cliffy B jest prawda, poniewaz malo firm podaje swoje sales revenue.

piątek, 14 czerwca 2013, 8:59   WujekWacek

@McGrave mądrze prawisz. Polać mu :).

O autorze

Adzior

Podobne newsy

Xbox: Gracze wydali na produkcje ID@Xbox 1,4 miliarda dolarów

News
poniedziałek, 8 czerwca 2020

xbox-gracze-wydali-na-produkcje-idxbox-14-miliarda-dolarow Z czego ponad jedną trzecią w przeciągu ostatnich dwóch lat.

Komentarzy:
6

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
15

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z