51
30.05.2013, 12:20Lektura na 2 minuty

Dead Island Riptide: Kolejna afera - tym razem Techland "gloryfikuje samobójstwo"...

Pamiętacie aferę z logiem pierwszego Dead Island? Sprawa wraca w przypadku Dead Island Riptide. Tym razem za sprawą Australijczyków, którzy choć od niedawna mogą legalnie sprzedawać gry dla dorosłych, to wciąż mają problemy z ich brutalnością. Wyimaginowane problemy.


Piotrek66

Przypomnijmy – Amerykanom nie spodobało się logo pierwszego Dead Island, a konkretnie wizerunek powieszonego na drzewie zombie. Nasi growi bracia zza oceanu postanowili je więc zmodyfikować, tak, że zamiast wisieć, żywy trup stał na ziemi.

Podobne problemy – tym razem celem jest jednak Dead Island Riptide – ma też australijska Advertising Standards Board zajmująca się reklamami na tamtejszym rynku. Zażądała ona od lokalnego dystrybutora nowej produkcji Techlandu – firmy AIE Australia – usunięcia zewsząd zwiastuna, w którym młoda para popełnia samobójstwo na pokładzie statku atakowanego przez zombie (wysadzając siebie wraz z żywymi trupami w powietrze).

Przedstawiciele Advertising Standards Board uważają, że trailer gloryfikuje akt samobójstwa, co może być „traumatycznym przeżyciem” dla osób, których bliscy odebrali sobie życie. Problematyczne jest też, oczywiście, logo z wisielcem, którym film się kończy. (JAK MOŻNA TAK BARDZO NIE ZROZUMIEĆ, JAK MOŻNA - przyp. Berlin).

Z taką tezą nie zgadza się AIE Australia, którego rzecznik prasowy w oficjalnym oświadczeniu tłumaczy, że to, co widzimy w zwiastunie, jest kontekstowo uzasadnione. Jak czytamy:


Ta scena nie sugeruje, że samobójstwo jest wartą rozważenia opcją w rzeczywistym świecie. Wierzę, że reakcja jest trochę histeryczna i wydaje się mało prawdopodobne, żeby w głowie kogokolwiek, kto miał nieszczęście doświadczyć samobójstwa bliskiej osoby, powstały jakiekolwiek porównania. Druga scena, którą jest głównie logo, nie przedstawia samobójstwa w żaden sposób. Sylwetka zombie wisząca na drzewie jest zaprezentowana bez żadnego wyjaśnienia czy tła fabularnego i nie ma związku z fragmentem przedstawionym w zwiastunie. Z pewnością nie można zakładać, że domniemane samobójstwo pary w wyniku eksplozji doprowadziło do tego, że jedna osoba z tej dwójki wisi teraz na drzewie.


Mimo to Advertising Standards Board pozostało nieugięte i stwierdziło, że przedstawienie samobójstwa nie może być usprawiedliwione nawet w przypadku reklamy gry. Efekt? AIE Australia zmodyfikowała zwiastun.

Ech…


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze