Autoduel: Samochodowa rozwałka od twórców Twisted Metal i Interstate ´76. Na PC
Założone w ubiegłym roku niezależne studio Pixelbonic zaprezentowało swój pierwszy projekt. Jest nim Autoduel – nastawiona na rozgrywkę sieciową produkcja z samochodami w roli głównej, w której liczy się totalna destrukcja. Gra nawiązuje do Twisted Metal, tym bardziej warto odnotować, że pracuje nad nią twórca tego kultowego tytułu.
Autoduel osadzone jest w postapokaliptycznym świecie, w którym „samochodowi wojownicy” walczą o przetrwanie korzystając z uzbrojonych pojazdów. Zabawa nastawiona jest na współpracę drużynową i starcia toczą się w otwartych lokacjach takich jak opuszczone miasta czy wyschnięte koryta rzek. Na starcie gracze wybierają jeden z dwudziestu aut podzielonych na trzy zwalczające się wzajemnie frakcje – Rattersów, Scavengersów i Techies.
Każda z maszyn może zostać ulepszona – poprawić można układ napędowy i zawieszenie, dodać nową broń czy pancerz. Pojawi się też opcja kolorowania lakieru i ozdobienia pojazdu naklejkami, dzięki czemu samochody mogą posiadać swój własny styl. Sama produkcja nawiązuje do takich kultowych gier jak Interstate ’76 i Twisted Metal.
Specjalnie na potrzeby projektu Pixelbonic sformowało swój Dream Team – ekipę branżowych weteranów. Wśród nich znajdują się założyciele studia Maxx Kaufman (założyciel inXile Entertainment i dyrektor artystyczny Return to Castle Wolfenstein, Kingpin: Life of Crime oraz The Bard’s Tale) i Mike Arkin (ma na swoim koncie ponad 150 tytułów, w tym Die Hard Trilogy), a także Scot Kramarich (projektant Interstate ’76 i ’82), Rafael Paiz (programista The Matrix: Path of Neo, Redneck Rampage i Return to Castle Wolfenstein) oraz Zack Norman (twórca Interstate ’76).
Świeżym nabytkiem Pixelbonic jest David Jaffe, twórca Twisted Metal i God of War, który pełnił będzie rolę kreatywnego doradcy w pracach nad Autoduel. Sama gra finansowana ma być za pośrednictwem Kickstartera, zaś zbiórka powinna wystartować wkrótce. Produkcja ukaże się tylko na PC.