Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITScenarzysta growego Mass Effecta o filmie: "Powinien skoncentrować się na ludziach"

Piotrek66 czwartek, 11 kwietnia 2013, 13:08 News
Mass Effect 3
Mass Effect 3

Choć ekranizację Mass Effecta zapowiedziano już dawno, to nieprędko ją zobaczymy – nie rozpoczęły się jeszcze nawet wstępne zdjęcia do filmu. Jeden z głównych scenarzystów pierwszych części serii i twórca tego kosmicznego uniwersum, Drew Karpyshyn w jednym z wywiadów radzi producentom: w fabule skupcie się na ludzkości.

W rozmowie z serwisem Kotaku Karpyshyn stwierdził, że film powinien skoncentrować się na ludziach, a konkretniej: ich początkach w kosmosie. Tak jak robiły to gry.

Jak mówi:

Dla mnie Mass Effect jest o ludzkości będącej świeżakiem w galaktyce i próbującej udowodnić innym rasom swoją wartość. To świetna baza, zwłaszcza, jeśli [filmowcy] będą chcieli pójść dalej i oprzeć kontynuację na drugiej grze z serii, w której pojawia się Cerberus. Są uosobieniem konfliktu, który powstaje, gdy ludzie próbują wykroić dla siebie własne miejsce we wszechświecie i są przeciwieństwem Sheparda.

Jak dodaje:

Shepard próbuje znaleźć swoje miejsce jako pierwsze ludzkie Widmo. To zaszczyt, ale jednocześnie odpowiedzialność i obowiązek. Wszyscy go obserwują, a są osoby, które chcą, by poniósł porażkę. Bardzo ważne jest, by ten element znalazł się w ekranizacji, by uchwycić uczucie, że wszyscy patrzą na ręce ludzi, którzy próbują znaleźć swoje miejsce w galaktyce.

Karpyshyn podkreśla też, że przed filmowcami stoi trudne zadanie – tworząc film takiej sagi jak Mass Effect nie da się bowiem zadowolić wszystkich. Osobowość Sheparda jest bardzo bogata i nie będzie można odtworzyć jej w pełni w trwającym dwie godziny filmie. Ponadto niemożliwe jest, by wystąpili w nim wszyscy bohaterowie z growego oryginału, aczkolwiek wszystko w tym przypadku zależy od obranego scenariusza. Przykładowo – jeśli komandor ma romans z Liarą, to niekoniecznie w filmie musi pojawić się Ashley.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Ekranizacje, akcja, RPG, RPG/akcja, BioWare, CD Projekt, Electronic Arts, EA Polska, Iron Monkey Studios, dystrybucja cyfrowa,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 16 kwietnia 2013, 11:08   Lellandra

Nie sądzę, żeby film przypadł mi do gustu. Ekranizacje gier to śliska sprawa. Szczególnie takich jak ME gdzie mamy wiele wyborów i każdy ma swoją wizję. Kiedyś pewnie obejrzę, ale nie jestem zbyt entuzjastyczna. :P

poniedziałek, 15 kwietnia 2013, 15:18   mateusz66

Ja obiecałem sobie po obejrzeniu Maxa Payne&039;a ,że nigdy więcej nie dotknę ekranizacji gier.. Mam zamiar się tego trzymać-i tą próbę zniszczenia kolejnej marki ominę szerokim łukiem.

piątek, 12 kwietnia 2013, 13:18   THERON23

I tak zrobią z tego papkę hollywoodzką jak to miało miejsce z SH i z masą innych egranizacji i tak.

czwartek, 11 kwietnia 2013, 23:25   scorpix

Ja na ekranizacje gry Mass Effect 1 nie pójdę. Mógłbym się bardzo wkurzyć, gdyby zburzyli całkowicie wizję świata Mass Effect. Z kina mnie by prawdopodobnie wtedy wyrzucili. :)

czwartek, 11 kwietnia 2013, 23:22   scorpix

Niestety już zapowidziano, że głównym bohaterem będzie męski Shepard, który zapewne będzie praworządny dobry i będzie romansował z Liarą, a Wrex zginie, bo kino lubi gdy bohaterowie są Lepszym pomysłem byłaby ekranizacja jednej z książek Mass Effect, np Objawienie, którego akcja dzieje się przed Shepardem, ale znowu dochodzi problem głosów, gdyż byłoby źle, gdyby zatracono charakterystyczny akcent Andersona. Najlepiej niech wymyślą własną historię w świecie ME.

czwartek, 11 kwietnia 2013, 23:16   scorpix

Robienie filmu Mass Effect na podstawie gry to jest ogromny błąd, gdyż jako gra RPG trudno określić jedną ścieżkę, którą będzie podążać fabuła, a sam film musiałby trwać z 4 godziny, by zawrzeć w nim ważne wątki i przedstawić postacie, by ludzie ich polubili i poznali. Drugim problemem są aktorzy. Wiele postacii ma swój charakterystyczny głos i sposób mówienia, który stanowi nieodzowną część tej postacii. Głosy podkładają osoby, które aktorami ekranowymi nie są, a nie wyobrażam sobie, innego głosu Garrusa

czwartek, 11 kwietnia 2013, 21:35   MrsFindlay

Grałam renegatką, a zbytnie "paragonowanie" mnie irytuje (czy to na filmikach na YT, czy w fan fiction). Dlatego, podobnie jak przedmówcy, zgadzam się z tym, że Shepard nie powinien/powinna pojawiać się w filmie. Sądzę, że będzie mężczyzną, i do tego paragonem, co, szczerze mówiąc, zupełnie nie odpowiada mojej wizji tej postaci.
Jestem za tym, żeby Garrus był głównym bohaterem. :3

czwartek, 11 kwietnia 2013, 21:32   aleksdraven

Akurat jeśli chodzi o pierwszą cześć to da się włożyć cały team plus joker, nie wszystkie postacie muszą być od razu zprofileowane na starcie, przecież są jeszcze dwie kontynuacje. Niech skupia się na shepardzie, Ashley i Liarze oraz kaidanie(musimy go dobrze poznać zanim zginie), Joker niech wali jakieś fajne teksty, Wrex i garrus wymieniaj komentarze podczas walki, a Tali ratuje wszystkich kiedy ze wsząd wyłażą gethy. No i za przeproszeniem- tylko 2 godzinny film? Ludzie spokojnie wytrzymają 2,5.

czwartek, 11 kwietnia 2013, 20:50   Lukspace

Tak jak reszta z was, uważam, że historia z filmu powinna być z przed 2283. Mam nawet tytuł: Mass Effect Geneza. ps. Shepard na ekranie jak wspomnieli wszyscy jest postacią kreowaną przez gracza w grze. W filmie dostał by odgórne założenie, no chyba, że ktoś grał w grę z kanonicznymi wyborami i żeby sobie postrzelać do obcych. Ps.2 - jeżeli będzie Shepard to marzyło by mi się aby u jego boku była Liara.
ps.2 po wpisaniu w gogle grafika mass effect movie wyskakują kreatywnie zrobione postery pod film.

czwartek, 11 kwietnia 2013, 17:13   misiek2007

@revendell
mylisz się nadal musieliby przedstawić kosmitów, żeby całość miała sens akcja powinna się rozpocząć od znalezienia ruin i przekaźnika, a następnie było odkrycie innych cywilizacji, co przekłada się na kosmitów

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z