Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITEA: "Zabezpieczenia DRM skazane są na śmierć"

Piotrek66 czwartek, 28 marca 2013, 1:04 News
pc
SimCity
SimCity

Wypowiedź pod publiczkę czy rzeczywista zapowiedź zmian? Jeden z bossów Electronic Arts stwierdził, że zabezpieczenia DRM "skazane są na śmierć" i szkodzą branży. Wciąż uważa jednak, że wymóg stałego połączenia z internetem w SimCity nie ma nic wspólnego z ochroną przed piratami.

Frank Gibeau, jeden z wysoko postawionych pracowników w EA, w rozmowie z serwisem Games Industry tłumaczył, że konieczność stałego bycia online w SimCity nie jest związana z zabezpieczeniami DRM, a one same skazane są na porażkę. Jak mówi:

To nieprawda [że poprosiliśmy Maxis o taką ochronę antypiracką], uczestniczyłem we wszystkich spotkaniach. Kwestia DRM-ów nigdy nie była podnoszona. Nie tworzysz MMO, ponieważ myślisz o zabezpieczeniach - po prostu robisz masową grę sieciową.

Jak dodaje:

DRM-y są strategią skazaną na śmierć, nie jest ona dobra dla branży growej. Dla wszystkich mających własne teorie spiskowe o złych facetach w garniturach na siłę wciskających Maxisowi zabezpieczenia - nic podobnego nie miało miejsca. Nigdy nikt w czasie prac nad grą nie kazał im na siłę implementować wymogu bycia online. Pewni kreatywni ludzie w studiu pomyśleli, że najlepiej byłoby stworzyć sieciową współpracę, a kiedy tworzysz rozrywkę nie zawsze wiesz, czego klient może oczekiwać. Musisz wymyślać nowe rzeczy i próbować zaskakiwać ludzi, a w tym przypadku, chcieliśmy to właśnie osiągnąć. W MMO nie domagasz się trybu offline - po prostu go nie ma. SimCity zaczęło na początku jak zwykłe sieciówki i nadal gra się w nie w taki sam sposób jak w MMO.

Gibeau jest jednak rozczarowany, że nie udało się jego firmie nawiązać lepszej komunikacji z fanami i wyjaśnić im, że nowa produkcja Maxisa to w głównej mierze sieciówka.

Co o tym myślicie?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Piractwo, ekonomiczna, Maxis, EA Polska, Electronic Arts,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 30 marca 2013, 9:33   MaxieMoose

Tylko winni się tłumaczą...

piątek, 29 marca 2013, 14:25   Vithar

Słysząc te słowa z ust kogoś z EA mam wrażenie że to raczej ratowanie nietrafionego trybu online w Sim City (być może DRMu), niż prawdziwa niechęć wobec zabezpieczeń.

piątek, 29 marca 2013, 2:42   spidymaster

Tak, robiąc kontynuację gry w której każdy użytkownik rządzi, a poprzednie części są całkowicie singlowe nagle nikogo nie informując (albo tylko ja o tym nie słyszałem) robią MMO. Hmm, raczej wątpliwa wersja...
Dlatego mam nadzieję na lepszą komunikację w przyszłości, aby uniknąć podobnych problemów.

czwartek, 28 marca 2013, 19:16   VenomPlug

Czy ja to dobrze odczytałem? DRM są złe i nikt nikogo nie zmuszał do forsowania trybu online....a jednak obie rzeczy zrobili...ponieważ nie wiedzieli czego klient może oczekiwać? To nie tak że są fora i można zwyczajnie zapytać, to nie tak że powstały już 4 gry z tej serii, my po postu nie wiemy, no trza metodą prób i błędów! Czym jest sim city? Tytuł nic minie mówi...sim..i city.....już wiem, MMO! Franek, do roboty!

czwartek, 28 marca 2013, 16:18   Itachi

No coś takiego...

czwartek, 28 marca 2013, 15:35   jimmypol

Skoro SC jest MMO to tragicznym. Znalezienie gry z rozsadnymi ludzmi jest prawie nie mozliwe. Pozajmowane, nie dzialajace miasta sa wszedzie, i tak naprawde jezeli chcesz do czegos dojsc (wielkie dziela), musisz grac solo i samemu wszystko zaplanowac.

czwartek, 28 marca 2013, 12:57   Ganjalf

@Abyss
To ja może zarzuće innym luźnym cytatem znalezionym na Escapiście: "Jeśli twórca wymaga ode mnie bycia zawsze online, to ja wymagam od niego tego samego." - To tak na przyszłość, dla tych którzy zechcą sie jeszcz porywać na podobne DRMy.

czwartek, 28 marca 2013, 12:48   Islingr

Tak, z pewnością. Czepili się oni tego mmo, byleby usprawiedliwić swoje działania. Prawda jest taka, że z mmo to to nie ma wiele wspólnego.

czwartek, 28 marca 2013, 12:13   luk9400

Sratatata...

czwartek, 28 marca 2013, 12:06   JerichoHorn

@ThePanda Nie zrozumiałeś mojego posta - to jest PRZEDSMAK tego, co będzie narzucone w przyszłości, bo takie się teraz forsuje modele. Wiem coś o tym, bo czytałem takie "rekomendacje". Kto z tego korzysta to już zupełnie inna sprawa.

Podobne newsy

EA zamknęło Maxis Emeryville. Ich markami zajmą się wewnętrzne studia

News
czwartek, 5 marca 2015

ea-zamknelo-maxis-emeryville-ich-markami-zajma-sie-wewnetrzne-studia Powinniśmy mieć już jakiś gotowy szablon newsa, w którym byłoby napisane, że EA zamknęło uwielbiane studio, a nad ewentualnymi kontynuacjami jego uwielbianych marek pracować będą wewnętrzne, mniej uwielbiane zespoły. Zmieniałaby się tylko nazwa, a w marcu 2015 byłoby nią Maxis Emeryville, studio odpowiedzialne za SimCity.

Komentarzy:
8

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Soundbary nie muszą być drogie – szczególnie te, które ustawiamy na biurku przed komputerem. Creative Stage towarzyszył mi przez ostatnie pół roku. Oto garść wrażeń, jakie sprzęt pozostawił przez ten czas.

Komentarzy:
9

Bezkompromisowa zabawa w 4K.

Komentarzy:
10

...i LG 27GN950 wychodzi ta sztuka bardzo dobrze.

Komentarzy:
6

W tym roku World of Tanks, niezwykle popularna gra free-to-play online, obchodzi swoje 10. urodziny. Świętowanie trwa już dobre pół roku i powoli zbliża się do końca, jednak wciąż jest czas, by... zgarnąć kilka prezentów!

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z