Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITAliens: Colonial Marines ? Gearbox do ostatniej chwili łatało grę... i oszukiwało media?

Piotrek66 czwartek, 14 lutego 2013, 11:45 Plotka
Aliens: Colonial Marines
Aliens: Colonial Marines

Oj, Aliens: Colonial Marines może odbić się czkawką studiu Gearbox Software i poważnie nadszarpnąć jego reputację. Anonimowy developer, który ponoć pracował nad grą, twierdzi, że wbrew oficjalnym stanowiskom SEGI i Randy’ego Pitchforda produkcję w większości zrobiło TimeGate. A tymczasem dziennikarze odkryli, że przed premierą pokazując Aliens: Colonial Marines mediom dopuszczono się oszustwa…

Na łamach forum Reddit użytkownik throwawayacam podający się za osobę pracującą nad Aliens: Colonial Marines „przez blisko półtora roku” rzucił nieco światła na proces powstawania gry. Jak twierdzi, kłopoty zaczęły się jeszcze przed rozpoczęciem produkcji:

Pecan (nazwa kodowa ACM) ma bardzo długą historię. SEGA, Gearbox i 20th Century Fox doszły do porozumienia w sprawie stworzenia gry z obcymi jakieś sześć lat temu, po tym jak SEGA zapowiedziała grę i na długo nim produkcja Pecana się rozpoczęła. Prace nad grą trwały w przeszłości, by zostać przerwane na rzecz innych projektów (Borderlands, Duke, itd.) i za każdym razem, gdy je wznawiano, poddawano ją poważnym zmianom.

Z posta throwawayacam wynika, że SEGA nie była zadowolona z ciągłych poślizgów, dlatego gdy po raz kolejny wznowiono produkcję Aliens: Colonial Marines Gearbox Software zleciło prace nad sporą ilością gry innym firmom.

Jak pisze:

Początkowo plan polegał na tym, że TimeGate zajmie się większością kampanii fabularnej, GBX weźmie multiplayer, a Demiurge i Nerve odpowiedzialne będą za DLC oraz pomniejsze zadania produkcyjne. Taka decyzja została podjęta głównie po to, by większość developerów z GBX mogła nadal pracować nad Borderlands 2, podczas gdy małą grupę projektantów i programistów oddelegowano do Pecana. W jakiś sposób premiery Pecana i Borderlands 2 pokryły się ze sobą i GBX zdało sobie sprawę, że nie ma szansy, by byli w stanie wydać dwa tytuły w tym samym czasie. Dodatkowo prace nad kampanią (tworzoną przez TimeGate) były daleko w tyle, pomimo tego, że termin oddania bety Pecana był coraz bliżej.

Throwawayacam twierdzi, że TimeGate zdołało zrobić 85% kampanii dla pojedynczego gracza Aliens: Colonial Marines. Gdy jednak Borderlands 2 zostało wydane, ekipa Randy’ego Pitchforda nareszcie postanowiła zainteresować się projektem z obcymi. I zdała sobie sprawę, że to, co do tej pory zrobiono znajduje się w „koszmarnym stanie”.

Jak relacjonuje throwawayacam:

Kampania nie miała większego sensu, walki z bossami nie zostały zaimplementowane, były problemy z optymalizacją wersji na PS3, itd. GBX było niezadowolone z pracy TG i część map z „singla” zostało stworzonych całkowicie od zera. Na ostatnią chwilę dodawano najbardziej pożądane elementy, w tym kobiece postacie marines. Developerzy w GBX doszli do wniosku, że nie ma szans na to, by gra była dobra w dniu premiery. Po prostu było na to za mało czasu.

Autor postu twierdzi, że postanowiono doprowadzić Aliens: Colonial Marines do działającego stanu kosztem fabuły. Ponadto Gearbox Software nie chcąc niczego zepsuć w czasie eliminacji błędów (przez to gra mogłaby nie przejść certyfikacji w Microsofcie i Sony, co mogłoby opóźnić premierę, a na to SEGA nie chciała się zgodzić) zdecydowano pozostawić większość bugów, które nie blokują rozgrywki, naprawiając tylko te najbardziej krytyczne.

Throwawayacam zaznacza, że zdaje sobie sprawę, że nie każdy może mu uwierzyć. Nie może jednak dostarczyć niczego poza swoimi słowami ponieważ obowiązuję go NDA.

To jednak nie jedyne oblicze afery, która wybuchła wokół Aliens: Colonial Marines. Dziennikarze serwisu VideoGamer dokonali szokującego odkrycia — porównali fragmenty zawarte w pokazywanej na pokazach wersji gry z tymi, które znalazły się w finalnej. Okazuje się, że to, co pokazano w demonstracji… prezentuje się znacznie lepiej niż pełna wersja! Wygląda na to, że developerzy celowo podrasowali produkcję na okoliczność pokazu, by zebrać w mediach bardziej pozytywne opinie.

Przekonajcie się zresztą sami oglądając poniższy film porównujący wersję pełną i demo. Nie mogłem uwierzyć, że dotyczy on tej samej gry…

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 15 lutego 2013, 15:23   KiRA

Tylko mówię, ta gra to czysty shooter, może nie dorobiony, ale shooter. Nie żaden horror czy coś. Choć nie powiem, nie raz serducho podskoczyło mi do gardła (celowo dla zwiększenia wrażeń zacząłem na wyższym poziomie trudności grać), i to nie tylko w kanałach ;]

piątek, 15 lutego 2013, 15:19   KiRA

Ale nie na upartego... ja jak odpaliłem to na strzała skończyłem 3,5 etapów... chwila przerwy na obiad, jakieś inne pierdołki, i do 10 lvlu znowu maraton. Jakoś nie wczułem by mnie gra odrzucała czy coś. Co prawda feeling jak w COD, a ludzie z Weylanda są OP i na pałę się ich nie przejdzie (trzeba po kampić, mało tego, potrafią odstrzelić łeb z drugiego końca mapy mimo tego że chowam się za skrzynką). Co jak co, muszę powiedzieć że SI jest bardziej zaawansowane na wyższych poziomach trudności.

piątek, 15 lutego 2013, 14:39   Jacekxyz

@KiRA to dobrze, że na upartego jest znośna. Gracze ich pocisną to pewnie wypuszczą jeszcze jakieś poprawki i będzie w miarę ok. :)

piątek, 15 lutego 2013, 13:58   KiRA

fabularne, również są jak na razie w miarę sensownie wytłumaczone, a reszty idzię się domyśleć na logikę, jak np. sprawa SPOILER ALERT dlaczego Hicks żyje. Otóż jest powiedziane, że przed wystrzeleniem kapsuł Sulaco odwiedziło WY. Otóż mogli oni podmienić ciało w kapsule - w trójce były pokazane jedynie zwłoki i część zabandażowanej twarzy, więc mógł to być ktoś podobny do Hicksa, a niekoniecznie on. Ja dla mnie milutki smaczek SPOILER OUT. Gra zaczyna mi się podobać, bez względu na bugi i błędy...

piątek, 15 lutego 2013, 13:55   KiRA

Jestem już w 10 misji, mam nabite 11h gry (poziom twardziel jest wymagający całkiem + zabawa z wyzwaniami + acziwki) i muszę powiedzieć, że gra się całkiem przyjemnie. Im dłużej się gra i stara nie myśleć na siłę o babolach, tym gra się przyjemniej. Powiem więcej, szczela mi się o wiele przyjemniej niż w pierwszym Black Opsie (sry, Shitopsie xD)... a feeling broni jest lepszy niż w AvP 2010 (jedyna rzecz która mnie wkurzałą w tej grze to dziwny feeling Pulse Rifle... o avp mówię). Wszystkie udziwnienia...

piątek, 15 lutego 2013, 12:59   Jacekxyz

Ludzie chcieli dwójkę z grafiką trójki a dostali trójkę z grafiką dwójki (to tylko żart :)

piątek, 15 lutego 2013, 10:53   boggoo

@chronokles no jeśli przy założeniu, że plotka jest prawdziwa to Gearbox jak się zainteresowało Alienem to skopało coś po drodze. Mogli uznać, że nie pokrywa się z tym co sami chcieli i na szybko zmieniali, lecz termin wydania gry co raz bliższy to wydali grę w takim, a nie innym stanie. Liczyłbym na to by wydali jakiegoś solidnego patcha, który naprawi najwięcej jak będzie mógł, ale z tego co widzę to ludziom nie przeszkadza jak już grafa tylko skrypty i AI wrogów.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Zainteresowani wiedzą już zapewne, że nowy Baldur nie będzie miał wiele wspólnego ze starym. Czy fan serii powinien zatem chwycić za Karsomira i z nabożną pieśnią w sercu ruszyć na siedzibę Lariana? A może jednak po 12 miesiącach we wczesnym dostępie udało się stworzyć coś, co przekona niedowiarków?

Komentarzy:
26

Przyniosłam w plecaku trochę Nintendo, trzecią część To the Moon oraz ostatnią grę twórców No Man’s Sky. Smacznego! 

Komentarzy:
1

Jeszcze ciągle się łudzę, że zasnął…

Komentarzy:
4

Przez 17 lat swej historii seria Far Cry zasłynęła między innymi pamiętnymi antagonistami. Przy okazji premiery „szóstki” warto zarówno zapoznać się z brylującym w niej Antónem Castillo, jak i przypomnieć sobie jego barwnych poprzedników ze starszych odsłon.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z