Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Blizzard sprawdzi się na Linuksie w 2013?

Adzior poniedziałek, 7 stycznia 2013, 17:13 Plotka
Blizzard na Linuksie w 2013?
Blizzard na Linuksie w 2013?

Serwis Phoronix zamieścił na swoich łamach raport z dotychczasowej relacji Blizzarda z Linuksem. Poza faktami, że pracownicy Zamieci krytykowali Windowsa 8 i nie banują graczy Diablo III łączących się przez WINE, pojawiło się niezwykle interesujące doniesienie. Blizzard podobno zamierza oficjalnie zjawić się na Linuksie — i to jeszcze w tym roku.

Autorem raportu jest Michael Larabel, który poza wymienieniem powyższych przykładów romansu Blizzarda z Linuksem (i paru innych, w tym istnienia niedostępnego publicznie klienta World of Warcraft dla tego właśnie systemu) powołuje się na anonimowe źródło. Jak czytamy:

Dzięki wiarygodnemu źródłu w firmie [Blizzard] wiem, że przynajmniej jeden popularny tytuł z katalogu zostanie wydany na Ubuntu w tym roku kalendarzowym. Powiedziano mi to osobiście i poparto dodatkowymi dowodami. Debiut na Linuksie pozwoli zbadać grunt i pomóc w podejmowaniu przyszłych decyzji. Port jest tworzony wewnętrznie przez ich własny zespół developerów, co nie jest zaskoczeniem, wziąwszy pod uwagę ich przeszłe oświadczenia i faktyczne istnienie wewnętrznego, działającego klienta. Oficjalna zapowiedź ze strony Blizzarda powinna pojawić się tego lata.

Wierzyć?

Więcej na temat: Blizzard,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 19 stycznia 2013, 17:12   Pootie

w ten sposób powstawałyby jednocześnie gry na wiele OS, co zwiększa szanse Linuxa dzięki możliwości stopniowego przerzucania się na niego :P

sobota, 19 stycznia 2013, 17:11   Pootie

to w wiekszosci kwestia pisanie gier w DirectX zamiast OpenGL, w ten sposób ciężko portować gry na Linux. Nawet programiści są zbyt wygodni żeby przerzucić się na OpenGL, na czym niestety cierpią Linux i iOS. Gdyby ten fakt dało się zmienić portowanie gier odbywałoby się 10 razy szybciej za 100x mniejsze pieniądze. Miejmy nadzieję, że steamowi uda się zachęcić programistów do nauki multiplatformowych bibbliotek jak OpenGL, OpenAL, używania silników jak Unity4

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 23:43   aMermanIshouldTurnToBE

Bardzo dobrze, żeby gry wychodziły na ten system sam bym go używał. Ale M$ ostro się zaparł w kwestii gier komputerowych, tutaj przydałoby się Linuksowi wsparcie. A jeśli Microsoft się zamknie to będzie jego koniec.

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 23:27   Aargh

@mrowczak: zapominasz tylko o jednej, drobnej rzeczy. Win8 to nie jedyny produkt MSu na PC. I MS nie jest małą firemką, która produkuje tylko i wyłącznie systemy operacyjne. Można tej firmy nie lubić, ale ma ona OGROMNY wkład w to, co się na tym rynku dzieje - także w sprzęcie (USB).

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 23:12   mrowczak

@JARNOLD Micorosft ani nie dzieli, ani nie rządzi. Według najnowszych szacunków Win8 ma od 0.1 do 1.3% rynku w chwili obecnej jest to gorszy wynik niż porównywalnie miała Vista. Dlatego tak zawzięcie walczą o monopol na rynku (również na innych platformach), inaczej odpadną z gry Linux nie ma wielkiej ilości użytkowników z kilku powodów. Nie ma wielkich akcji reklamowych, debilnych reklam, show buisnessu dookoła niego, jest mało gier, mit o wielkiej trudności w użytkowaniu.

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 22:14   Gwynbleidd11

przyznam ze foto do newsa jest epickie ;DDD

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 22:08   jakamins

Trzeba się cieszyć, że takie firmy jak Valve i Blizzard skłaniają się ku linkusowi, jeśli wszystko pójdzie dobrze to i inni szybko otworzą się również na linuksa.

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 22:08   JARNOLD

@shockwave- Steam to nie Blizzard
@mrowczak- nie, nie, nie a Microsoft dalej będzie dzielić i rządzić bo ma w tym gigantyczny interes. Jasnym jest, że chcą się wyzwolić, co nie znaczy, że Microsoft im na to pozwoli.
@Doman18- bilans zysków i strat, to prosta matematyka, Linux nie ma powalającej ilości użytkowników

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 21:14   Yarkee

Pomysł witam z otwartymi ramionami.
Sam od trzech lat pocinam w WoWa pod wine&039;m. Diablo 3 się faktycznie wystraszyłem, gdy zobaczyłem tematy o banach. D2, SC 1i 2 też działają, choć z przygodami.Są i aplikacje komercyjne na pingwina.
Jeżeli lubisz eksperymentować i kombinować, a jak nie działa, to i podłubać, to korzystasz z darmowych. Jeżeli "czas to pieniądz" i nie masz czasu na zmuszenie tego do działania, to bierzesz komercyjną, gdzie support techniczny pilnuje żeby działało, a Ty tylko płacisz.

poniedziałek, 7 stycznia 2013, 20:33   Doman18

JARNOLD ale dlaczego mieli by nie zarobić? Pytam naprawdę bez przekąsu i ironii.

O autorze

Adzior

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Jeśli myślicie, że dzisiejsze przepychanki na rynku konsolowym są zacięte, to musicie sięgnąć po „Wojny konsolowe” Blake’a J. Harrisa. Obszerna lektura to karkołomna, ale udana próba przybliżenia najbardziej zaciętej rywalizacji w historii branży. Rywalizacji, z której tylko jedna strona mogła wyjść zwycięsko.

Komentarzy:
3

Jean-Marc Gueney, główny projektant gry, o tym, na czym polega "oficjalność" tytułu, co może odnaleźć w nim osoba znająca Cthulhu wyłącznie z "South Parku", i czy w tym szaleństwie jest metoda.

Komentarzy:
8

Twórcy "duchowego następcy Final Fantasy Tactics" zebrali 660 tys. dolarów, po czym... zaprzestali produkcji. Dokończą ją ludzie odpowiedzialni za gry o Barbie i Kung Fu Pandzie.

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z