24
30.07.2012, 17:13Lektura na 1 minutę

Koniec z reklamowaniem "darmowych" gier? UOKiK nałożył karę na twórców Wojen czołgów

Często gry F2P określane są mianem „darmowych”, a jak wiemy nie do końca jest to prawdą – owszem, rozgrywka nie wymaga uiszczania opłat, ale niekiedy do jej kontynuowania trzeba nabyć za prawdziwe pieniądze wirtualne przedmioty. Tak jest w przypadku komórkowej gry Wojna czołgów, której twórcy zostali ukarani przez UOKiK za nazywanie jej „darmową”.


Piotrek66

We wrześniu 2011 roku na podstawie skargi wniesionej przez konsumenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął śledztwo przeciwko firmie CT Creative Team, twórcom komórkowej gry Wojna czołgów. Produkcja reklamowana była, jako darmowa, a tymczasem okazało się, że nie do końca darmowa się okazała. Jak czytamy w oświadczeniu UOKiK:


W rzeczywistości użytkownicy mogli korzystać z szeregu odpłatnych opcji (np. zakup dodatkowego wyposażenia wirtualnego czołgu) a uczestnictwo w grze bez ponoszenia kosztów było możliwe praktycznie tylko na jej wstępnym etapie. Tymczasem, zgodnie z prawem, reklama powinna informować o cechach oferowanego produktu w sposób rzetelny i prawdziwy a konsument nie powinien być zaskakiwany koniecznością uiszczana opłat, po tym jak zdecyduje się na skorzystanie z oferty.


CT Creative Team zostało ukarane grzywną w wysokości 38951 zł, wyrok nie jest jednak prawomocny, jako że firma odwołała się do sądu. Niewykluczone jednak, że decyzja UOKiK w tej sprawie ukróci stosowane przez marketingowców metody, które wprowadzają w błąd klienta. 


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze