Firemonkeys: EA tworzy superstudio do projektów specjalnych
Zamknięcia, transformacje i łączenia studiów developerskich nie są w branży niczym nowym, rzadko jednak odbywają się w tak przyjacielskiej atmosferze. Firemonkeys to nowe studio należące do EA, powstałe z połączenia dwóch wiodących ekip zajmujących się grami mobilnym. Od teraz twórcy Real Racing i Mass Effect: Inflitrator tworzą jeden zespół.
Firemonkeys to nowe studio powstałe z połączenia ekip Firemint (twórcy każualowych Flight Control i Spy Mouse oraz najlepszej gry wyścigowej na urządzenia mobilne – serii Real Racing) oraz Iron Monkey (odpowiadają za świetnego Dead Space’a na smartfony oraz za grę Mass Effect: Inflitrator). Obie ekipy od dawna pracowały w jednym budynku i pomagały sobie wzajemnie, więc takie połączenie – jak mówi Tony Lay, menadżer Iron Monkey – „miało sens”.
Podkreśla jednak, że mimo korporacyjnego podejścia do biznesu, nic nie zmieni się w kwestiach kreatywnych:
„Zawsze mieliśmy kontrolę nad kreatywnymi aspektami naszych produkcji i to się nie zmieni. Będziemy dzielić się wiedzą, doświadczeniem i zasobami, dzięki czemu staniemy się jednym z najlepszych developerów gier mobilnych na świecie”
Nic nie wiadomo o najbliższym projekcie zespołu Firemonkeys. Real Flight: Dead Inflitrator?