16
5.06.2012, 02:48Lektura na 7 minut

E3 2012: Konferencja Sony. The Last of Us, God of War: Wstąpienie, Battle Royale, AC III: Liberation

Konferencyjny maraton pierwszego dnia targów E3 zamyka Sony. Nie znaczy to jednak, że ostatnia z dzisiejszych prezentacji zapowiada się mało ciekawie. Widzieliśmy nowe materiały m.in. z The Last of Us i nowego God of War, nadchodzących tytułów na Vitę i inne ciekawostki. 


Adam „Adzior” Saczko

Tradycyjnie - news uaktualniany na bieżąco, więc warto co jakiś czas odświeżyć stronę. Start o 3:00.

  • konferencję rozpoczęła prezentacja urywków niezliczonych produkcji dostępnych na różne platformy Sony i zapewnienia Jacka Trettona - szefa Sony Computer Entertainment America - o sile marki oraz wyjątkowości jej odbiorców, tworzących unikalną społeczność. Owacjami przywitany został pierwszy po Bogu - Kaz Hirai.
  • plotki stały się faktem - David Cage, człowiek odpowiedzialny za przełomowe Heavy Rain, pojawił się na scenie, by zapowiedzieć swój nowy projekt. Beyond: Two Souls będzie poruszać tematykę śmierci i tego, co spotyka nas zaraz przed przejściem na drugą stronę. W główną bohaterkę - Jodie Holmes - wcieli się znana aktorka Ellen Page. Zwiastun pokazuje Jodie jako zamkniętą w sobie, młodą dziewczynę, z którą próbuje rozmawiać policjant w pokoju na komendzie. Mężczyzna znalazł wciąż milczącą bohaterkę na środku drogi, dopytuje o rodzinę, a gdy wspomina o bliźnie na głowie Jodie... stojący niedaleko kubek rozbija się o ścianę. Gdy policjant wychodzi z pomieszczenia, nagle do budynku wparowuje oddział SWAT poszukujący dziewczyny. Scenę przerywają obrazy z przeszłości - uciekając w ferworze wypadków i huku wybuchającego helikoptera Jodie przejawia paranormalne zdolności, obiecując jednemu z antyterrorystów, że następnym razem... zabije wszystkich. Cage zaprasza graczy na głęboką, spektakularną i unikalną podróż ku poznaniu tego, co znajduje się "pomiędzy".
  • Kratos przeciwko Sly Cooperowi, Fat Princess kontra Parappa, czyli PlayStation All-Stars: Battle Royale. Odpowiedź Sony na Super Smash Bros. pojawi się także na Vicie i będzie kompatybilne cross-platformowo z PlayStation 3 np. dzięki przerzucaniu postępów gracza między konsolami. Podobnie jak w grze Nintendo, wraz z zadawanymi ciosami postacie nabijają specjalny wskaźnik (zwany Super) który po wbiciu na określony poziom pozwoli skorzystać ze specjalnego ulepszenia - w tym wypadku Sweet Tooth zamiatał przeciwników przez krótki czas jako wielki mech. Zaprezentowany gameplay przedstawił rozgrywkę dla 4 osób, w której każdy bije się z każdym.
  • Tretton zapowiedział, że pomysł współpracy PS3 z Vitą będzie dalej rozwijany, między innymi przez korzystanie z mobilnej konsoli jako kontrolera.
  • zwrócono też uwagę na rozwój PlayStation Network - 80% konsol Sony jest podpiętych do sieci, Podróż sprzedała się rewelacyjnie, a w planach Sony znajduje się m.in. wydanie The Unfinished Swan wyłącznie z myślą o PSN.
  • amerykańscy abonenci PlayStation Plus będą mogli pobrać 12 pełnych wersji gier za darmo, w tym znane produkcje - inFamous 2, LittleBigPlanet 2 i Saints Row 2. Oby Europa nie pozostała w tyle.
  • następnie na ekranie pojawiły się nazwy różnych usług dostępnych w ramach PSN, jednak trudno je odnieść do naszej rzeczywistości, gdyż mało która jest dostępna w Polsce.
  • końcówka roku shooterów dla Activision? W okolicach Świąt na Vicie pojawi się Call of Duty: Black Ops - Declassified.
  • miała być i jest - zabójcza kobieta, czyli bohaterka Assassin's Creed III: Liberation. Tretton zapewnia, że gra jest stworzona od podstaw z myślą o Vicie, aby w jak najlepszy sposób wykorzystać funkcje urządzenia. Premiera pod koniec października, a oprócz gry na rynku pojawi się specjalne wydanie z białą wersją kolorystyczną konsoli (Crystal White, gwoli ścisłości). Posiadacze Liberation odblokują dodatkową zawartość w "trójce", w tym nową postać do multiplayera.
  • amerykańska rewolucja toczyła się nie tylko na lądzie, lecz także co najmniej w równym stopniu na oceanie. W Assassin's Creed III - jak pokazuje kolejny gameplay - wcielimy się w kapitana bojowego okrętu. I to nie w formie prostej strategii, ale jako prawdziwy członek załogi, wydający rozkazy zza sterów. 
  • ledwo ochłonęliśmy po pokazie Far Cry 3 na konferencji Ubisoftu, a tymczasem na konferencji Sony pokazano rozgrywkę w trybie kooperacji dla 4 graczy. Współpraca od samego początku wydaje się być kluczem do zwycięstwa, bo wrogowie oskrzydlający z różnych stron uniemożliwiają grę w stylu "każdy sobie". Szczególnie jest to widoczne w momentach, kiedy część drużyny musi np. przenieść ważne zasoby, a reszta skupia się na osłanianiu tragarzy. Rozrywki będzie co niemiara, bo z myślą o co-opie przygotowano całą kampanię w obrębie wyspy pełnej wyzwań.
  • coś dla entuzjastów ruchu przed konsolą, czyli PlayStation Move na scenie. Zwiastun Wonderbook zapowiada ciekawą formę rozrywki dla najmłodszych graczy. Warto zwrócić uwagę na nowatorskie sterowanie - jednym z kontrolerów będzie przedmiot przypominający książkę. Główną ideą jest odkrycie nowej formy czytania oraz tworzenia i odbierania światów stworzonych przez pisarzy. Pierwszymi opowieściami dostępnymi w Wonderbook będzie detektywistyczna historia Diggs Nightcrawler oraz magiczna Book of Spells, tworzona we współpracy z J.K. Rowling (przedstawiać jej chyba nikomu nie trzeba). W przypadku tej drugiej przygody Move posłuży jako różdżka, a na powierzchni książki konsola wygeneruje interaktywne scenki, postacie i animacje bądź umieści nas w różnych miejscach gry. Szczerze powiem, że według mnie wygląda to fantastycznie i jeśli w ciągu najbliższych 60 lat będę miał dzieci, to kupię Wonderbook bez marudzenia. Zwłaszcza, że w przyszłości mają pojawić się bardziej edukacyjne rozdziały. Premiera jesienią.
  • jak chwalić się wszystkim, to wszystkim. Urządzenia Sony są obecne w prawie każdej dziedzinie elektroniki, więc nie mogło zabraknąć na scenie smartfonów i tabletów. Poza podkreśleniem współpracy z wieloma developerami w ramach PlayStation Suite, zapowiedziano wkroczenie usługi na telefony marki HTC
  • po luźniejszej części konferencji nadszedł czas na zwiększenie poziomu patosu-Kratosu (wybaczcie beton, ale jest późno) czyli gameplay z gry God of War: Wstąpienie. Nikt specjalnie nie oczekuje po tej grze logiki i rozsądku, więc główny bohater zamiast pijanych marynarzy spotyka w porcie opancerzonego minotaura wraz z ferajną. Specjalnych zmian w rozgrywce nie ma - to wciąż odstresowująca, krwawa młóćka, choć wzbogacona o pewne elementy (np. odbudowywanie zawalonych konstrukcji przy pomocy artefaktu). 
  • kolejny hit z listy - The Last of Us, które ponownie ujrzeliśmy w akcji. Początkowo gameplay skupiał się na eksploracji i dialogach dwójki głównych bohaterów. Przemierzają opuszczony budynek, w którym nagle usłyszeli rozmowę dwóch facetów. Ponieważ w świecie postapokaliptycznym lepiej nie ufać nikomu, zaczyna się walka. Od razu widać, że warto oszczędzać amunicję, gdyż podniesiony przez bohatera rewolwer jest nabity sześcioma nabojami, a wrogowie nie zawsze padają od jednego strzału. Konfrontacje z przeciwnikami są wzbogacone o proste opcje skradankowo-taktyczne, jak krycie się za osłonami czy użycie oponenta jako żywej tarczy. Młoda towarzyszka jest całkiem zaradna i w razie potrzeby sama ukradkiem podniesie broń, by wypalić w czyjąś skroń. Sceny bezpośrednich starć z wrogami są efektownie animowane - mocujemy się z kimś, próbując wyszarpnąć mu shotguna lub walczymy wręcz w parterze. Najs.
  • Przeżyjmy to jeszcze raz:


    Redaktor
    Adam „Adzior” Saczko

    Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

    Profil
    Wpisów2882

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze