29.02.2012, 18:07Lektura na 4 minuty
SimCity 5: MEGA wyciek - pierwsze informacje i grafiki z nowej odsłony kultowej serii
Dobra wiadomość dla fanów SimCity! W niemieckim magazynie GameStar pojawił się ponoć artykuł o piątej odsłonie tej kultowej serii strategii ekonomicznych. Informacje w nim zawarte wyciekły do sieci.
Na początku postawmy jednak sprawę jasno: informacje, które znajdziecie poniżej mogą różnić się od rzeczywistego stanu rzeczy. Powód? O artykule w GameStar doniósł jako pierwszy poświęcony serii The Sims serwis rincon del Simmer. Najpierw przetłumaczono go z niemieckiego na hiszpański, a potem na angielski. Poza tym nie wiadomo, na ile rewelacje o SimCity 5 są prawdziwe, choć wraz ze sporą dawką informacji wyciekły także pierwsze grafiki koncepcyjne (część znajdziecie poniżej, a resztę TUTAJ). Ponadto jakiś czas temu studio Maxis obiecywało, że na mającym się odbyć w przyszłym tygodniu Game Developers Conference zostanie ujawniona wielka niespodzianka od tego studia.
Najważniejsze szczegóły o SimCity 5 – standardowo – w punktach:
gra ma być oparta na nowym silniku Glassbox, który po raz pierwszy w historii serii pozwoli na swobodne poruszanie kamerą;
nowa technologia zapewni szczegółową oprawę graficzną. Dzięki temu jedno z najfajniejszych zajęć w tego typu grach – obserwowanie mieszkańców miasta – będzie jeszcze przyjemniejsze. Będziemy widzieć, jak Simy idą do pracy, jedzą lunch, czy protestują przeciwko władzy. Kiedy zaczniemy budować dzielnicę mieszkalną na danym terenie, pojawią się robotnicy wznoszący budynki, a po nich nadjadą samochody z nowymi mieszkańcami, zaś o zmroku zapalą się światła w mieszkaniach i rozbłysną neony na sklepach;
dzielnice miasta nadal będą dzielić się na trzy rodzaje – mieszkalną, komercyjną i przemysłową;
pojawić mają się też budynki, które będzie można ulepszyć, dzięki czemu zmienia one swoje funkcje i wygląd. Na przykład w sytuacji, kiedy policja złapie dziesięciu przestępców otrzyma lepszy posterunek policji. Podobnie będzie w przypadku strażaków – jeśli sukcesem zakończą dziesięć akcji, dostaną ulepszony budynek straży pożarnej, który pozwoli strażakom działać szybciej;
nie wszystkie Simy będą takie same: kierowca będzie różnił się od osoby słuchającej głośnej muzyki w oczach stróżów prawa. Takie rozbieżności pomiędzy wirtualnymi ludzikami mogą spowodować, że dojdzie do sytuacji, w której policja nie zostanie wezwana, gdy po mieście grasować będzie podpalacz. W wyniku tego budynki mogą zostać podpalone – wówczas będziemy widzieć, jak Simowie uciekają na dach, a niektórzy z nich mogą nawet płonąć;
mechanizmy rozgrywki oparte będą na systemie opracowanym przez Stone’a Librande (byłego pracownika Blizzarda), który próbował połączyć złożoność z przystępnością. Bazować one będą na rozwiązaniach z wcześniejszych części SimCity. Wirtualne zależności prezentowane będą na graficznych wykresach – jeden pokaże np. relacje między gęstością zaludnienia, a wartością gruntów, podczas gdy inne pokażą przepływ gotówki w dzielnicach mieszkalnych, przemysłowych i komercyjnych. Ważne będą podejmowane decyzje. Co jest ważniejsze: prywatny helikopter, czy szkoły? A może istotniejszy od dobra obywateli jest komfort bogatych turystów? Gracze nie mogą też ignorować potrzeb wyborców – bezrobotni Simowie z czasem skończą, jako żebracy w parku, a pozostawione przez nich puste domy zachęcą złodziei, przez co wzrośnie zagrożenie pożarem, a wartość gruntów w danej dzielnicy spadnie;
w grze pojawi się tryb multiplayer bazujący na rozgrywce w sieci, która pojawiła się w SimCity 2000 Network Edition. Gracze będą zarządzać danym regionem ze znajomymi, dzieląc się surowcami, lądem, wodami oraz strefą powietrzną. Oczywiście to nie wszystko – będą musieli bowiem współpracować ze swoimi przyjaciółmi: po stworzeniu wymarzonego miasta może się okazać, że będą potrzebować nowych miejsc pracy i energii elektrycznej. Wówczas znajomy może zbudować metropolię, która stanie się największym na świecie producentem węgla;
pojawią się też sieciowe rankingi, gdzie gracze będą mogli ze sobą rywalizować o wyższe miejsca. Każda podjęta decyzja będzie miała jednak swoje negatywne skutki – wybudowanie kopalni węgla zwiększy liczbę miejsc pracy, ale pojawi się za to większe zanieczyszczenie. Podobnie będzie w przypadku kasyn, których duża liczba przyciągnie przestępców. Rozgrywka ma być też zależna od wirtualnej ekonomii, w której zmiany będą zachodzić przez cały czas – nawet ceny surowców w trybie dla pojedynczego gracza będą ustalane online;
nad SimCity 5 pracuje ponoć Maxis, choć bez wsparcia Willa Wrighta. Premiera gry planowana jest na 2013 rok.
A poniżej znajdziecie obiecane grafiki:
#1:
#2:
#3:
Redaktor
Wpisów17556
Obserwujących0
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze