8
1.11.2011, 12:49Lektura na 3 minuty

MechWarrior Online: Mechy powrócą w przyszłym roku. I będą darmowe

O tym, że powstaje kolejna odsłona MechWarriora – serii z ogromnymi robotami bojowymi, czyli mechami – wiedzieliśmy od 2009 roku i publikacji pierwszego trailera. Od tamtej pory słuch o grze zaginął. Aż do tej pory – jej twórcy ze studia Piranha Games ujawnili, że przekształciła się w darmowego sieciowego shootera – MechWarrior Online.


Piotrek66

MechWarrior Online będzie nastawioną na rozgrywkę w sieci grą opartą na modelu F2P. Fabuła ma być opowiadana w czasie rzeczywistym – każdy rzeczywisty dzień, w którym gracze toczyć boje w imię swoich frakcji, będzie odpowiadał jednemu dniu w fikcyjnym Inner Sphere.

Twórcy gry obiecują, że będzie ona utrzymana w stylu drugiej, trzeciej i czwartej części, a nie średniego MechWarrior: Mech Assault z pierwszego Xboksa. Sami developerzy określają ją mianem „symulacji mecha”. Rozważają też wprowadzenie sterowania za pomocą dżojstika.

Jak zdradził w rozmowie z PC Gamerem dyrektor kreatywny MechWarrior Online, Bryan Ekman, gracze otrzymają szerokie funkcje indywidualizacji swoich robotów. Jak mówi:


Gracze będą mogli formować razem składające się z czterech osób tzw. lance oraz zakładać najemne korporacje zatrudniające innych. Nie będą to gildie. Przygotowaliśmy dla nich edytor i specjalne siedziby wspomnianych organizacji, co pozwoli dostosować im wygląd i zachowanie ich korporacji, jej członków i sposobu, w jaki wkraczają do akcji, a także nazw lanc, rang i tym podobnych rzeczy.


Mimo to Ekman dodał, że w przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu gra będzie w mniejszym stopniu shooterem, a w większym produkcją taktyczną. Jak mówi:


Jednym z najważniejszych filarów gry jest , która sprowadza się do kontrolowania przepływu informacji na polu walki – bez względu na to, czy należy ona do ciebie, czy wroga. Chcieliśmy, żeby rozgrywka była w mniejszym stopniu wyścigiem zbrojeń, kiedy zaczynasz zabawę w lekkim mechu, ale jak najszybciej chcesz się dostać do robota bojowego, który jest najlepszą dostępną jednostką.


Jednym z taktycznych trybów rozgrywki, który pojawi się MechWarrior Online będzie Conquest, gdzie liczyć się będzie praca zespołowa. Nie zabraknie jednak wariantów nastawionych na czystą rozwałkę. Z kolei gracze za zdobyte w zabawie punkty doświadczenia  będą mogli rozwijać zarówno pilota, jak i swojego mecha. Całość nie będzie jednak zbyt skomplikowana. Jak mówi Russ Bullock, prezes Piranha Games:


Jeśli ktoś grał w połączenie MechWarriora, Call of Duty i Diablo, widział w większości wszystko, co przygotowujemy.


W MechWarrior Online dostępnych będzie wiele map ulokowanych w różnych środowiskach i strefach klimatycznych, co będzie miało znaczenie nie tylko estetyczne – panująca temperatura będzie miała wpływ na rozgrywkę. Nowością mają być walki na terenach zabudowanych.

Jako że gra oparta będzie na modelu FP, pojawią się w niej miktrotranakcje, jej twórcy obiecują jednak, że dostępne z poziomu growego sklepu przedmioty nabywane za prawdziwą kasę nie będą dawały przewagi w zabawie.

Produkcja ukaże się w drugiej połowie 2012 roku tylko na PC.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze