Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBlizzCon 2011: Diablo III - nowe informacje. Podziemia, lokacje, fabuła, poziom trudności, umiejętności, wersje konsolowe i gameplay [WIDEO]

Piotrek66 niedziela, 23 października 2011, 12:44 News
Diablo III
Diablo III

Na tegorocznym BlizzConie w trakcie panelu dyskusyjnego poświęconego Diablo III Blizzard ujawnił kilka nowych informacji odnośnie gry. Dowiedzieliśmy się co nieco o podziemiach, fabule, nowych lokacjach i poziomie trudności. Opublikowano także nowy gameplay.

Pierwszym aspektem, który poruszono w trakcie panelu były podziemia. Jak już wspomniano na ubiegłorocznym BlizzConie, w Diablo III większość lochów będzie losowa. Kevin Martens, główny projektant zawartości, wyjawił, że w przeciwieństwie do poprzedniej części, w podziemiach natkniemy się na więcej zadań fabularnych. W jednej z misji będziemy musieli odeskortować do wyjścia poszukiwacza skarbów Boltara, który zgubił się w starych ruinach. Początkowa i końcowa lokacja zawsze będzie taka sama, jednak droga pomiędzy nimi będzie już losowa. Nawet w innych, mniej losowych miejscach – takich jak poziomy związane z Templariuszami, które znalazły się w becie – ścieżka z punktu A do B będzie generowana automatycznie.

Z kolei Chris Metzen, wiceprezes ds. rozwoju w Blizzardzie, ujawnił, że udostępniono osiem stron pierwszych fragmentów Book of Cain – książki zawierającej informacje o fabule i świecie Diablo, a także grafiki koncepcyjne. Dostępne są one pod TYM adresem.

Według Metzena, wraz z postępami w pracach nad Diablo III, Blizzard musiał uporządkować wszystkie historie i wątki z tego uniwersum stworzone przez licznych pisarzy i scenarzystów. Stąd wziął się na Book of Cain. Ci, którzy przeczytają książkę, dowiedzą się o poważnych zmianach, jakie zaszły w świecie gry. Metzen ma nadzieję, że po ich odkryciu w „trójce” weterani cyklu nie będą „zasmuceni”.

Zarówno w Diablo III, jak i w Book of Cain dowiemy się także nieco więcej o Aniołach – na nich Blizzard położył bowiem większy nacisk niż wcześniej. Jak pamiętamy, fabuła serii toczy się wokół odwiecznego konfliktu pomiędzy Niebem, a Piekłem, w którym stawką jest świat śmiertelników. W „dwójceAnioły kontrolowały Pandemonium, obszar, w którym istnieje świat ludzi, znany też jako Eye of Anu.

W trakcie panelu zaprezentowano nowe lokacje na obszarze Sanctuary. Jedną z nich jest Caldeum, zwane też jako Jewel of the East. Miasto to rządzone jest przez młodocianego imperatora, który ciągle walczy o utrzymanie tronu i życia. Przez jakiś czas władca chroniony był przez znanych z Diablo II najemników z organizacji Iron Wolves i kapłanów Zakarum. Dotychczasowi ochroniarze zostali jednak wyrzuceni z pałacu i zastąpieni przez nowych strażników.

Samo Caldeum jest centrem handlowym świata i jest domem dla trzech grup – każda z nich walczy o władzę nad częścią miasta w różny sposób. Lokacja ta ma także zarówno bogate, jak i biedne dzielnice. Jednym z pokazanych obszarów Caldeum jest Dahlgur Oasis – hodowlany region pełen wody i palm, który kontrastuje z surową pustynią zwiedzaną przez graczy w akcie drugim.

Przedstawiciele Blizzarda zapewnili także, że w Diablo III nie powrócimy do lokacji zwiedzonych w poprzedniej części. Co prawda możemy trafić do tych samych regionów, ale nie poziomów.

Następnym punktem panelu były umiejętności, które w grze mają być znacznie lepiej przedstawiane. Np. Demon Hunter będzie miał latającego wokół i walczącego z przeciwnikami nietoperza. Z kolei Barbarzyńca będzie mógł przyzwać Ancients, którzy będą pomagali  nam w walce w formie spektralnej. Lepszej wizualizacji mocy mają doczekać się przeciwnicy – Goat Shamani dysponować będą świecącą tarczą odbijającą w naszym kierunku wyprowadzane przez nas ataki. Będzie też mógł wezwać spod ziemi ogromnego robaka. Blizzard zamierza także poprawić możliwość zmiany posiadanej umiejętności w czasie walki.

Poruszono także kwestię poziomu trudności. Najniższym będzie – co ciekawe – normalny, nie będzie więc standardowego „łatwego”. Pierwszy akt będzie pełnił rolę samouczka, a częstotliwość ataku potworów i ich świadomość będzie niska. Ograniczone będą także umiejętności bohatera kierowanego przez gracza, ale wraz z przechodzeniem do kolejnych rozdziałów zwiedzane lokacje i napotykani przeciwnicy będą stanowić trudniejsze wyzwanie. Wraz z postępami w rozgrywce prócz zmierzymy się nie tylko z typowym mięsem armatnim, ale także z trzema rodzajami wrogów – piekielnymi, rzadkimi i czempionami – każdy z nich posiadać będzie do czterech umiejętności.

Blizzard ujawnił również, że na poziomie normalnym aż 70% przedmiotów nie będzie dostępnych dla graczy. Dlatego też osoby nie bojące się wyzwań, powinny od razu przeskoczyć na wyższy level.  W Diablo III znajdzie się wiele opcji indywidualizacji naszego bohatera – twórcy gry twierdzą, że będzie ponad 2,8 miliardów możliwości rozwoju postaci.

W trakcie panelu Blizzard potwierdził, że studio zatrudniło konsolową ekipę, która przygląda się możliwościom przeniesienia Diablo III na X360 i PS3. Po raz kolejny Jay Wilson, główny projektant produkcji, oznajmił, że firma testuje implementację konsolowego sterowania do gry, dodając, że sterowanie ruchem na padzie działa lepiej niż na klawiaturze i myszy. Zaznaczył jednak, że celowanie wciąż jest pewnym problemem – najprawdopodobniej do tego wymagany będzie celownik, a Blizzard nie jest zwolennikiem takich rozwiązań. Według niego, wydania na Xboksa 360 i PlayStation 3 zostanie oficjalnie zapowiedziane tylko wtedy, gdy developerzy będą pewni ich jakości, ponieważ nie powinny one ustępować w żaden sposób wersji PC, a gra powinna wyglądać tak, jakby od początku tworzona było z myślą o konsolach.

W trakcie dyskusji zaprezentowano także nowy gameplay z Diablo III:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: BlizzCon, RPG, Blizzard Entertainment, CD Projekt, Activision Blizzard,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 26 października 2011, 10:14   kotsa

Po pierwsze nieoceniajcie grafiki po tym trailerze ... bo to 360p... no chyba ze ktos przelaczyl na 720p... to nieco rysy sa ostrzejsze ale widac i tak wszustko rozmazame filmik wydaje sie kiepsko skompresowany ... i pewnie zajmuje 50 mb ... a powinien z 500mb jezeli chcemy dobra jakos po kompresji... tu nawet full hd niema juz nawet pierwszy trailer z barbarianem wyglada lepiej takze niepanikujcie .. a co do stly graficznego to juz inna bajke najwazniejsze zeby po 30 godzinnym maratonie oczy niepiekly ^^

wtorek, 25 października 2011, 10:08   Cyrax22

Diablo to nie jest MMORPG. wiec nie wiem o jakich masowkach tutaj mowisz.

wtorek, 25 października 2011, 2:23   Konradzinski

A co do grafiki tego cuda, jakim ma byc Diablo3, to niewiele gorsza, rowniez utrzymana w kreskowkowym klimacie, ma Torchlight robiony przez grupke zapalencow. O takich infantylnych smaczkach Diablo3, jak atak wierzą z zombie, czy spadajacy na wrogow gigantyczny dzwon lepiej juz nawet nie wspominac. Zapowiada sie kolejna masowka adresowana do jak najszerszej ilosci graczy, a niestety jak cos jest do wszystkiego, to jest do niczego.

wtorek, 25 października 2011, 2:19   Konradzinski

@JeffreJ89 - istotnie Path of Exile zapowiada sie bardzo ciekawie. W takich mrocznych klimatach powinno byc utrzymane Diablo3, ale niestety zabrali sie za nie milosnicy kreskowek i historyjek dla dzieci, ktorzy wlasnie wprowadzili do WoW nowa postac Pande oraz swiat w ktorym inne pandy uprawiaja kung-fu o nazwie Pandaria błehehehehe ;).

poniedziałek, 24 października 2011, 23:23   Gieszu

@Avake możesz śmiało tyknąć Sin War bo to najlepsza seria ze świata Diablo Ever...a Diablo 3 wedle zapewnień twórców wiele z niej czerpie-i bardzo dobrze bo dobra to seria

poniedziałek, 24 października 2011, 22:48   wincentx

@down Mógłbym napisać to samo, słowo w słowo.

poniedziałek, 24 października 2011, 19:13   luq8912

@diedog666 czyli patrzysz się na to, co w grach najważniejsze. Szkoda tylko, że nie wszyscy myślą takim tokiem myślenia...

Podobne newsy

Diablo 4: Kultowa seria wróci do korzeni [PLOTKA]

News
czwartek, 22 listopada 2018

diablo-4-kultowa-seria-wroci-do-korzeni-plotka Premiera gry to jednak nadal melodia odległej przyszłości.

Komentarzy:
20

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
23

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z