Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITJohn Carmack komentuje problemy RAGE w wersji PC i stwierdza: "Komputery nie są wiodącą platformą dla gier"

Piotrek66 niedziela, 9 października 2011, 7:50 News
RAGE
RAGE

Jednym z największych minusów gry RAGE w wersji PC są problemy techniczne wynikające ze złych sterowników zarówno dla kart Nvidii, jak i AMD. W jednym z wywiadów Tim Willits, dyrektor kreatywny w id Software, stwierdził, że kłopoty były poza ich kontrolą. Z kolei John Carmack zdradził, że PC nie było wiodącą platformą dla gry. 

W wywiadzie dla Kotaku Tim Willits wyjawił, że choć RAGE od początku miało być jednakowe na wszystkich platformach, gra tworzona była na PC, choć wydania konsolowe testowano już na Xboksie 360 i PlayStation 3.

Jak mówi:

Dzięki temu mieliśmy niezwykle stabilne i wolne od błędów wersje na X360 i PS3. Niestety mieliśmy problemy ze sterownikami kart graficznych, co zaowocowało kłopotami i frustracją wśród naszych PC-towych fanów. Każdy w id Software jest bardzo zasmucony tym, że większość tych problemów jest poza naszą kontrolą. Pracujemy zarówno z AMD, jak i Nvidią, by pomóc im zidentyfikować i naprawić błędy związane z ich sterownikami. Zostaliśmy zapewnieni, że zostały one odnalezione i nowe sterowniki zostaną wkrótce opublikowane.

Z zaistniałej sytuacji niezadowolony jest też John Carmack, który stwierdził w tym samym wywiadzie, że problemy ze sterownikami były spowodowały, że w studiu padały soczyste wiązanki „fucków”. Jak mówi:

Byliśmy zadowoleni z usprawnień w wydajności, których dokonaliśmy na sprzęcie AMD na miesiące przed premierą; wprowadziliśmy wiele wewnętrznych zmian, zgodnie z tym, co powiedzieli nam inżynierowie firmy, by osiągnąć lepszą wydajność na ich sterownikach i sprzęcie, a potem daliśmy im przygotowaną przez nas wersję oprogramowania. Wiedzieliśmy, że wszystkie starsze sterowniki AMD i kilka Nvidii będzie miało problemy z grą, ale dobrze działała ona na naszych testowych PC-tach. Gdy w dniu premiery wypuszczono złe sterowniki, połowa posiadaczy komputerowej wersji gry, otrzymała produkt, który nie działał. Fakt, że działające oprogramowanie jest niekompatybilne z innymi produkcjami, nie poprawia sytuacji. Kłopoty ze starszymi, słabszymi i egzotycznymi konfiguracjami były w przypadku edycji PC oczekiwane, ale nie jesteśmy zadowoleni z doświadczenia na platformach, które powinny być głównymi.

Carmack stwierdził też – co może, jak sam przyznaje, nie spodobać się wielu graczom – że PC nie jest już wiodącą platformą dla dzisiejszych gier. Jak wyjaśnia:

Możesz robić grę z myślą o potężnym komputerze i stworzyć konsolowe wersje, które zostaną źle zaprojektowane lub od początku robić produkcję pod konsole, wprowadzając poprawki zwiększające jej jakość na PC. Wybraliśmy drugą opcję. Nie postrzegamy PC, jako wiodącej platformy dla gier. Słowa te doprowadzą do wściekłości niektórych graczy, ale trudno to inaczej scharakteryzować; obie konsolowe wersje mają znacznie większe grono odbiorców niż edycja komputerowa. Mocny PC jest dziesięciokrotnie potężniejszy od konsoli i niewątpliwie moglibyśmy dostarczyć lepsze wrażenia, jeśli zdecydowalibyśmy się tworzyć grę pod niego.. W dzisiejszych czasach w większości przypadków wpływ na jakość produkcji ma wysiłek włożony w pracę nad nią, a nie technologia. Gra stworzona przy udziale jednej dziesiątej środków na platformie dziesięciokrotnie potężniejszej byłaby w niemal wszystkich przypadkach gorszym produktem.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: id Software, akcja, id Software, Cenega Poland, Bethesda Softworks,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 13 września 2013, 7:04   polak342

coo koniec produkcji gier na pc ? ? ?

poniedziałek, 24 października 2011, 20:18   marcusfenix345

pc - jedyna prawdziwa platforma do gier. wiem, iż najpierw były konsolę w stylu amiga, pegasus itp. ale zamienili je potem właśnie na pc. a co to oznacza? iz dostrzegli wielkie możliwości pecetów i ograniczone konsol. goodbay konsolo, jesteś zmora tego świata. goodbay carmack, jestes idiota.

piątek, 14 października 2011, 17:32   kafarek15

Daikatane zrobił Remero...

czwartek, 13 października 2011, 16:16   thecrowman

A co do PC jako platformy growej - twórcy boją się obecnego rozwoju podzespołów PC, który idzie do przodu non-stop. Konsole robią skoki co kilka lat więc łatwiej jest zrobić grę dopasowaną do jednych czy dwóch różnych zestawów parametrów (X360, PS3). Różnych wersji PCtów są miliony i trudniej jest zrobić tak, aby na wszystkich było idealnie i tak samo. Dlatego na PCtowe wersje potrzebne są większe nakłady pracy. Ale i tak stoję po stronie PC jako lepszej platformie do gier :)

czwartek, 13 października 2011, 16:09   thecrowman

Carmack - Ty już lepiej rób silniki do gier a robienie ich samych zostaw ludziom, którzy robią je do grania a nie do wypluwania swojej growej ideologii. Sam już dawno zarżnąłeś IDsoftware, jak grafika była raczkująca to ich gry były spoko. Jak technika poszła do przodu idea gry dobrej padła, powstała idea walenia technicznych nowinek a gry jakie były każdy wie (choćby "Daikatana"). Carmack wraca po kasę mili państwo :)

wtorek, 11 października 2011, 21:22   fish

@hubert1342 x360 400 tys., ps3 230 tys., pc 60 tys. (z VGChartz) No to raczej nie bardzo ;D

wtorek, 11 października 2011, 20:14   Sermaciej

PC nie jest wiodącą platformą do gier!? Innowierca! Spalić!!

poniedziałek, 10 października 2011, 20:30   kazubin

@Yorki
Ależ to oczywista oczywistość, a na PC pad od X360/PS3 śmiga aż miło (nawet oba na raz).

poniedziałek, 10 października 2011, 19:25   Yorki

@kazubin etam:) w gry typy ac, uncharted, fify lepiej gra sie na padzie:) na kompie gram tylko w fps(multi, singla tez wole na padzie fajnie sie strzela majac spust:P) i rts:) ale to kwestia przyzwyczajenia i upodobania. Ktos napisal ze segment AAA wciąga własny ogon.. to prawda ale z drugiej strony trudno wymagac od kazdego innowacji... dawniej latwiej o to bylo bo i gier bylo mniej i mniej $$$ w glowach tworców... ja uwazam ze w dzisiejszych czasach od innowacji sa niezalezni programisci vide Minecraft:D

poniedziałek, 10 października 2011, 19:09   mrowczak

Ahhhhh, wrrrr urwało mi wcześniejszą część tekstu... :/

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
8

Pozdrowienia z Portsmouth. Przyjechałam randkować, a zamiast tego siedzę i pracuję! Ale przynajmniej mogę popatrzeć na urocze cyfrowe zwierzaki.

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Wszystko, co wpiszecie w pasku zapytania, będzie wykorzystane przeciwko wam w reklamie kontekstowej.

Komentarzy:
2

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z