Codemasters zamyka studio twórców Bodycount
Codemasters nie ma szczęścia do FPS-ów – tworzone przez firmę kolejne odsłony Operation Flashpoint i wydany niedawno Bodycount nie zdobyły uznania graczy. Dlatego też firma ogłosiła dziś, że rezygnuje z segmentu akcji, zamykając studio odpowiedzialne za shootery.
Jak poinformowali przedstawiciele Codemasters, studio firmy umiejscowione w Guildford zostanie wkrótce zamknięte. W ciągu najbliższych dni z pracą pożegna się 66 osób, następnie oddział zostanie ostatecznie zlikwidowany.
Studio w Guildford odpowiedzialne było za Operation Flashpoint: Dragon Rising, Operation Flashpoint: Red River i wydanego niedawno Bodycount. Wszystkie te produkcje nie były zbyt udane. Mało tego – średnia ocen tej ostatniej według serwisu Metacritic waha się od 51% do 53% w zależności od platformy.
Przedstawiciele Codemasters twierdzą, że wraz z zamknięciem oddziału w Guildford firma chce w pełni skoncentrować się na gatunku, w którym jest najlepsza, czyli na grach wyścigowych. Cały nacisk położony zostanie więc na rozwój powstających w studiach w Warwickshire i Birmingham seriach DiRT, GRID i F1. Ponadto ekipa z Birmingham pracuje obecnie nad zupełnie nową marką.