4
13.07.2011, 17:01Lektura na 2 minuty

Twórcy PlanetSide 2: "Liczba zamkniętych i otwartych lokacji będzie bardziej zbalansowana"

Jedną z głównych nowości, które przyniesie ze sobą PlanetSide 2, będzie silnik Forge Light napędzający grę. W jednym z wywiadów jej twórcy zdradzili, że technologia ta pozwoli na lepsze zbalansowanie otwartych i zamkniętych lokacji.


Piotrek66

W rozmowie z serwisem PC Gamer prezes Sony Online Entertainment, Jonh Smedley, wyjaśnił, że silnik Forge Light w PlanetSide 2 pozwoli na lepsze zrównoważenie liczby map o charakterze otwartym i zamkniętym. Tych ma być po równo, choć twórcy gry nie wkluczają, że ich stosunek będzie wynosił 60% do 40% na korzyść zamkniętych lokacji.

I nic dziwnego – w tym samej rozmowie Matt Higby, dyrektor kreatywny PlanetSide 2, stwierdził, że takie miejscówki przynoszą po prostu więcej zabawy. Jak mówi:


[Na takich lokacjach] możesz mieć główną ścieżkę, którą podążają pojazdy, a także te wszystkie boczne alejki i niewielkie odnogi, gdzie za zakrętem możesz nagle stanąć twarzą w twarz z innym graczem, zabijając go lub samemu ginąc. Dzieje się to w ułamku sekund. Możesz również za rogiem stanąć tuż przed lufą czołgu. To naprawdę fajne i zabawne.


Z kolei na otwartych przestrzeniach zrobimy użytek z różnych środków transportu, przystosowanych do różnego rodzaju terenów (śnieżnych, pustynnych, górzystych, czy pokrytych lawą). Oczywiście pozwoli to na skorzystanie z różnych taktyk. Jak mówi Higby:


Jeśli grasz na górzystej mapie, skorzystasz z ciężkiego czołgu. Każdy grający takim pojazdem, będzie chciał prowadzić rozgrywkę właśnie na tej lokacji, ponieważ ma otwarte krajobrazy – możesz zobaczyć przeciwników z bardzo daleka. Piechota będzie na niej z kolei pełnić rolę mięsa armatniego. Latający nad żołnierzami samolot ich zbombarduje, lub po prostu czołg ich zdejmie.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze