122
17.06.2011, 16:28Lektura na 3 minuty

EA: "Modern Warfare 3 sprzeda się lepiej na rynku masowym, a Battlefield 3 wśród hardkorów"

John Riccitiello, prezes Electronic Arts, udzielił ostatnio wywiadu serwisowi Industry Gamers, w którym poruszył kwestię walki pomiędzy EA a Activision, sprzedaży Call of Duty: Modern Warfare 3 i Battlefielda 3 oraz usługi Elite.


Piotrek66

Według Riccitiello, choć Call of Duty: Modern Warfare 3 wciąż jest dobrą grą, jest ona mało realistyczna. Jak mówi:


Mówiąc szczerze, uważam, że Modern Warfare 3 będzie naprawdę dobrą grą. W dziwny sposób zaczyna mi przypominać wojnę w stylu Disneylandu […]. Znajdzie się jednak dla niej miejsce na rynku. Nasza produkcja jest jednak bardziej realistyczna. Na pewno wiele rzeczy wykonanych zostanie w niej lepiej – oświetlenie,  animacje, efekty cząsteczkowe, czy pojazdy. Pojawi się wiele elementów, za które będzie można polubić nasz produkt i zanosi się na wspaniałą walkę [z Activision].


Riccitiello dodaje, że „starcie gigantów” jest dla naszej branży czymś „wspaniałym”. A to dlatego, że dzięki temu na rynku panuje różnorodność. Jak wyjaśnia:


Nie ma nic lepszego od sytuacji, gdy dwóch gigantów ściera się ze sobą i walczy o to, jak spędzisz swój wolny czas i na co wydasz swoje dolary. Myślę, że jest to najlepszy okres dla branży. Uwielbiam, kiedy to się dzieje.


Prezes Electronic Arts uważa również, że choć Call of Duty: Modern Warfare 3 sprzeda się lepiej na rynku „masowym”, Battlefield 3 znajdzie więcej nabywców wśród „hardkorowych” graczy:


Mamy lepszą grę, lepszą taktykę działania. Istnieje wiele osób, które mogą wskazać różnice pomiędzy dobrą, a złą grą. […]. Wiele osób, które kupiło Modern Warfare 2, w większości odłożyła grę na półkę i nie uruchomiła jej potem przez dwa miesiące. To pewnego rodzaju masowi odbiorcy i... [goście z Activision] wygrają na tym polu. Należy jednak zadać pytanie: Chcę odciągnąć od Activision.


Riccitiello stwierdził również, że koncern Bobby’ego Koticka powinien był wstrzymać się z ujawnieniem usługi Elite jeszcze przez jakiś czas:


Nie wiem na razie, czym dokładnie jest Elite, ale opierając się na tym, co widziałem do tej pory, myślę, że lepiej by zrobili, jeśli wstrzymaliby się z ujawnieniem usługi i byli ostrożniejsi, prezentując ją na miesiąc przed premierą Modern Warfare 3. Teraz wygląda to tak, jakby mówili:


Jak dodaje:


Myślę, że są zirytowani faktem przedpremierowej zapowiedzi usługi abonamentowej. Źródłem ich reakcji może być fakt, że Activision kieruje się hasłami: , a potem czeka na reakcje w stylu: . Inną sprawą jest, jeśli motywem przewodnim firmy jest model biznesowy. Poczekajmy jednak i zobaczmy. Daję im… no cóż, nie powiem, że daję im kredyt zaufania, ale nie mam innego wyjścia, jak poczekać i zobaczyć, co się stanie.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze